196
Astfel, la finalul primei jumatati a anului, profitul net al gigantului danez a crescut de la 7, 6 %, la 8, 7 %, fata de aceeasi perioada a anului trecut si luand ca baza anul 2010. Valoarea cresterii a fost de 138 de milioane de euro, iar profitul net global s-a ridicat, astfel, la 5, 1 miliarde de euro. Cees’t Haart, CEO al Royal FrieslandCampina a declarat pentru site-ul citat ca sporul de profit poate fi pus pe seama operatiunilor din ASIA, care au contribuit cu 25 % la totalul vanzarilor. Haart a adaugat: FrieslandCampina nu isi permite sa priveasca in urma, nici macar la aceste prime sase luni ale anului 2012, trebuind sa caute in permanenta solutii pentru cresterea rofitului. Pentru noi, piata Asiei a fost salvatoare, in conditiile in care Europa e o zona dficila, din cauza concurentei puternice, dar si a scaderii preturilor la unt si lapte praf. In schimb, Asia se dovedeste a fi deosebit de receptiva atat la colaborare, cat si ca absorbtie a produselor, cele mai vandute fiind lactatele pentru copii, dar si produsele specifice de nutritie sau ingredientele, acestea din urma consemnand o crestere constanta si accentuata, pe acea piata.