182

”Profit maximizat prin utilizarea metodelor de ambalare Smurfit Kappa Bag-in-Box”

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Interviu cu domnul Cătălin Costiniuc, proprietar al firmei AZOC-STAR SRL și Area Sales Manager al Smurfit Kappa Bag-in-Box- Franța Eficiența este cuvântul de ordine al fiecărei activități, cu atât mai mult, acum, în această perioadă dificilă. Una dintre condițiile performanței este însă adoptarea celor mai noi soluții tehnologice. În interviul de față, domnul Cătălin Costiniuc ne prezintă atât activitatea companiei AZOC-STAR, cât și avantajele utilizării sistemului bag-in box, mai precis, tehnologia de ambalare a lactatelor lichide, tehnologie furnizată de compania franceză Smurfit Kappa, ca răspuns sigur la o parte din provocările tehnologice ale momentului. Propuneri tehnologice de ultimă orăFabrica de Lapte: Domnule Cătălin Costiniuc, în calitate de proprietar al firmei AZOC-STAR SRL și de Area Sales Manager al Smurfit Kappa Bag-in-Box din Franța, cum ați caracteriza piața lactatelor din România, în comparație cu piețele din Bulgaria, Georgia și Moldova?Cătălin Costiniuc: În toate aceste țări despre care ați amintit se observă, atât o reașezare, cât și o aliniere a industriei de lapte la tendințele pieței, atât din punct de vedere sortimental, cât și tehnologic. Desigur, și zona ambalajelor este în căutare de nou. Tocmai de aceea, compania noastră vine cu propuneri de ultimă oră. Proiectul pe care tocmai l-am început, cel de îmbuteliere a laptelui în sistem bag-in-box a prins foarte bine în vestul și nordul Europei (Franța, Elveția, Italia, Spania, Belgia, Germania, Danemarca, Norvegia, Lituania, Letonia etc), și sunt încrezător într-un succes similar și în Romania. Momentan, în estul Europei avem astfel de proiecte în Ucraina și Georgia. FDL: Cum apreciați nivelul tehnologic al companiilor românesti din industria lactatelor?C.C.: Aderarea României la Uniunea Europeană a determinat, vrând-nevrând, toți agenții economici locali, în special cei din industria alimentară, la modernizarea producției și creșterea nivelului tehnologic. Competitivitatea este mult mai mare acum, astfel încât pe piață va rezista doar cine își va alinia cu nivelul european, atât producția, cât și desfacerea. FDL: Din această perspectivă, cum priviți piața ambalajelor pentru lactate din România? C.C.: Consider că într-o piață dinamică, o inovație ce duce la creșterea duratei de viață a produsului ambalat si are avantajul unui un cost rezonabil, poate avea o receptivitate considerabilă. FDL: Companiile și consumatorii primesc cu receptivitate noutățile din domeniu?C.C.: Am o experiență de vânzări pe piața românească de peste 15 ani. Ei, bine, această experiență mă face să cred că un produs bun, cu avantaje remarcabile și scoase în evidență într-un mod profesionist, întotdeauna va fi apreciat și de companiile din domeniu, dar și de clientul final. Bag-in-box înseamnă, pur și simplu, profit!FDL: Care sunt coordonatele colaborării dintre AZOC-STAR și Smurfit Kappa Bag-in-Box din Franța?C.C.: Practic, eu sunt angajatul fabricii Smurfit Kappa Bag-in-Box, din Epernay- Franța, în poziția de Director Zonal de Vânzări, având responsabilități pentru Estul Europei. Din punct de vedere logistic, pentru un raspuns rapid la solicitările clienților din zona mea, am luptat și am convins conducerea fabricii să deschidă un depozit în această arie. Evident, am optat pentru România, pentru București. S.C. AZOC-STAR S.R.L. este compania mea, personală, și care activează direct sub coordonarea partenerilor de la sediului central din Franța, AZOC-STAR având statut de reprezentanță oficială. Astfel, reușim să livram orice comanda în maxim 24 de ore. Dar, la această eficacitate în livrări, adaug și avantajul facturarii în moneda națională. FDL: Care sunt avantajele utilizării soluțiilor propuse de AZOC-STAR? C.C.: Ambalarea lichidelor alimentare în sistem bag-in-box a fost inventată în Statele Unite în 1956. Prima fabrică de profil din Europa a fost fabrica noastră din Epernay- Franța, care a fost deschisă în 1977. Inițial, ambalajul era folosit pentru vin. Însă, creșterea considerabilă a duratei de consum a lichidului, de la deschiderea ambalajului, de la 1-2 zile (vinul îmbuteliat în sticlă), la 90 – 120 de zile (vinul ambalat în bag-in-box), precum și reducerea costurilor de transport cu 75%, au făcut ca acest sistem de ambalare să ia o amploare foarte mare, extinzându-se și pentru alte lichide alimentare, precum produsele lactate, apa plată, sucul natural, ulei, ouă lichide, etc. Din categoria produselor lactate, avem experiență foarte bună cu ambalarea laptelui proaspăt, a laptelui UHT, mixul pentru înghețată, milk-shake, frișca, smântâna, etc. FDL: Care sunt perspectivele măririi cotei de piață a produselor și soluțiilor AZOC-STAR? C.C.: Am început activitatea în România în toamna lui 2009. Primii clienți au fost din domeniul vinului. În momentul de față, noi aprovizionăm 70-75% din piața de vin, 90-95% din piața de suc natural (suc de mere, suc de mere cu vișină, suc de mere cu pere, etc), și 100% din piața de apă plată. Avem proiecte și am început colaborări pentru ambalarea de ouă lichide (melanj) și ulei de floarea-soarelui. În acest an, am început un nou proiect în domeniul lactatelor și suntem foarte încrezători în reușita noastră, întrucât avem clienți importanți în Europa care și-au extins activitatea și în România. De aceea, doresc să le transmit procesatorilor din industria românească a lactatelor că, prin utilizarea soluțiilor de ambalareSmurfit Kappa Bag-in-Box, își vor asigura un profit maximizat pentru o lungă perioadă de timp, de acum încolo.   FDL: Vă mulțumim! Cătălin CostiniucCu o experiență de peste 15 ani în comerțul exterior, domnul Cătălin Costiniuc este absolvent al Academiei de Studii Economice din București, fiind specializat în Managementul firmei.Născut în Vaslui, domnul Costiniuc este proprietarul companiei AZOC-STAR SRL, activând, totodată, ca Area Sales Manager al companiei franceze Smurfit Kappa Bag-in-Box.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2