Ieri, postul de televiziune ProTv a transmis în cadrul emisiunii ”România, te iubesc!”, a treia ancjetă referitoare la industria alimentară autohtonă. De această dată, accentul s-a pus pe etichetare iar, calul de bătaie, a fost industria de lactate. Tonul anchetei, ca de fiecare dată, extrem de critic, realizatorilor lipsindu-le, însă, curajul de a face nominalizări. Din păcate, dintre opinii a lipsit poziția APRIL, asociație care nici măcar nu a fost solicitată să exprime un punct de vedere. Singurul exemplu pozitiv a fost Broanar, companie pe care redactia revistei Fabrica de Lapte o felicita mentru modul in care a stiut sa isi joace miza imaginii si a comunicarii, in cadrul unui demers jurnalistic ostil. Iată comentariul ProTv: ”Broanar e printre putinii producatori care mai fac lapte pasteurizat in punga. Si cum laptele brut are diferite concentratii de grasime, smantana e mai intai scoasa cu o centrifuga.Apoi, adauga smantana cu galeata, ca nivelul de grasime sa fie exact cel de pe eticheta. Testele de laborator se fac dupa metoda Gerber - patentata de domnul cu acelasi nume, la 1891.Avantajul procedurii - laptele nu e ultraprocesat, dezavantaj - termenul de valabilitate: 6 zile si nu se poate creste.La fiecare cisterna se fac teste rapide care alerteaza daca taranii si-au doftoricit vacile cu antibiotic.Laptaria lui nu arata precum cele ale marilor fabricanti, in care laptarii seamana mai degraba cu niste mecanici, iar procesul de fabricatie e secret bine pastrat de ochiul cumparatorului.La el, vin in vizita copii, le arata si cum face cascaval din cas baschiu, si cum proceseaza laptele. Crede ca e important ca lumea sa afle cat de mult a evoluat industria si sa aleaga ce mananca in cunostinta de cauza.” (Mai multe, pe www.protv.ro)