Rabobank a publicat raportul privind clasamentul companiilor de lactate, în urma performanțelor financiare valabile pentru perioada 2019-2020. Specialiștii Rabobank își bazează datele pe cifra de afaceri a produselor lactate din 2019, pe care o definesc doar ca vânzări de produse lactate, pe baza datelor financiare din 2019 și a tranzacțiilor de fuziuni și achiziții încheiate în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2020.
Evoluții
În urma analizei datelor, Nestlé își păstrează locul în top cu o cifră de afaceri de 22,1 miliarde de dolari. Aproape în spate este Lactalis, la 21 miliarde.
Dairy Farmers of America face un salt de trei locuri, la 20,1 miliarde de dolari. Asta a împins Danone într-un loc pe locul patru. Acest salt s-a datorat achiziționării Dean Foods, care anterior era pe locul 11 în Top 20.
Există, de asemenea, un salt de trei locuri pentru gigantul chinezesc de lapte Yili. Fonterra cade două locuri, plasându-se acum pe locul șase, iar FrieslandCampina cade și ea două locuri, de pe cinci, pe șapte.
O altă companie chineză de produse lactate, Mengniu, sare de la zece la a opt, în timp ce Arla Foods coboară două locuri, de la șapte, la nouă, Saputo alunecând pe un un loc zece.
Singura nouă intrare în top 20 este cea a companiei Gujurat Co-operative Milk Federation Federation, din India, care se află pe locul 16. Dar, iată Top 20:
1 (1) Nestlé Elveția 22,1 miliarde
2 (2) Lactalis France 21 miliarde
3 (6) Dairy Farmers of America SUA 20,1 miliarde
4 (3) Danone France 18,2 miliarde
5 (8) Yili China 13,4 miliarde
6 (4) Fonterra Noua Zeelandă 13,2 miliarde
7 (5) FrieslandCampina Olanda 12,6 miliarde
8 (10) Mengniu China 11,9 miliarde
9 (7) Arla Foods Danemarca 11,8 miliarde
10 (9) Saputo Canada 11,3 miliarde
11 (13) DMK Germania 6,5 miliarde
12 (12) Unilever Olanda / Marea Britanie 6,4 miliarde
13 (16) Meiji Japonia 5,9 miliarde
14 (15) Sodiaal France 5,7 miliarde
15 (17) Savencia France 5,6 miliarde
16 (-) Gujarat Co-Operative Milk Federation Federation India 5.5bn
17 (18) Agropur Canada 5,5 miliarde
18 (14) Kraft Heinz SUA 5.4 miliarde
19 (19) Schreiber Foods SUA 5,1 miliarde
20 (20) Müller Germania 4,9 miliarde
Clasamentul prezintă între paranteze poziția anului precedent, iar sumele reprezintă cifra de afaceri a vânzărilor în dolari SUA. (Date de la Rabobank)
Câștiguri modeste
Listarea anuală a Rabobank evidențiază mișcările strategice din unul dintre cele mai valoroase sectoare alimentare din lume. ”Fluctuațiile cursului de schimb, aprecierea modestă a prețului mărfurilor, creșterea sub tendință a producției de lapte în țările exportatoare cheie și creșterea organică limitată în principalele categorii de produse lactate, au contribuit la câștiguri relativ modeste în cifra de afaceri combinată, a companiilor din Top 20 Global Dairy Top”, potrivit Mary Ledman, strategul global al Rabobank.
În dolari SUA, aceasta înseamnă că cifra de afaceri combinată a crescut cu 1,3%, față de anul, față de creșterea de 2,5% înregistrată în 2018.
Raportul a menționat că fuziunile și achizițiile în produse lactate au totalizat 115 tranzacții în 2019, cu trei mai multe decât în anul precedent. Dintre aceste 115 oferte, 64 au fost în Europa, 39 în America de Nord și 25 în Asia.