147
Radu Timiş, antreprenorul care a pus acum mai bine de două decenii bazele Cris-Tim, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de procesare de carne, a adăugat pentru Ziarul financiar că în prezent circa două treimi din business provine din comerţul tradiţional, respectiv în chioşcurile, alimentarele şi magazinele de bloc. Restul se împarte între marile reţele comerciale şi exporturi. „Exporturile au ajuns să reprezinte 10% din totalul businessului, iar ponderea este în creştere an de an. Anul acesta spre exemplu ne-am bugetat o creştere a vânzărilor pe alte pieţe de 20%. Produsele Cris-Tim sunt prezente pe 18 pieţe în afară de România“, explică antreprenorul. Întrebat dacă odată cu scăderea TVA-ului, a existat o preocupare din partea producătorilor de a face produse mai bune, Timiş a declarat că se observă o reorientare a consumatorilor către aceste produse, în contextul în care preţurile au scăzut, în urma măsurii. ”Cris-Tim, a redus TVA 15 puncte procentuale, mai mult, am pus 4 puncte procentuale de la noi, deci preţurile sunt undeva cu aproape 20% mai mici", a afirmat Radu Timiş. "Am remarcat, vorbind cu şeful de reţea, că au crescut vânzările cu 10%. În plus, cumpărătorii se duc în zona produselor medii şi de înaltă calitate. Oameni care nu îşi permiteau să dea un anumit preţ au început să ceară produse de calitate superioară. Odată cu relansarea consumului, lumea va începe să mănânce alimente de mai bună calitate", a adăugat proprietarul Cris-Tim.