TehnologiiRepere

220

Radu Timis: producatorii din uniunea europeana nu vad cu ochi buni ridicarea industriei de profil din romania

autor

MeetMilk.ro

distribuie

In cursul lunii februarie, presa generalista a pornit un adevarat atac impotriva industriei de procesare a carnii, campanie mediatica menita, chipurile, sa avertizeze consumatorii cu privire la gradul mare de periculozitate al consumului de produse din carne romanesti. Vehiculand numeroase neadevaruri si apeland la informatii preluate din surse dubioase, jurnalistii neavizati, dornici de a acoperi un subiect si de a mari tiraje sau audiente, au declansat campania care a condus la diminuarea vanzarilor de preparate din carne cu un procent care variaza intre 20 si 50 %, variatia fiind in functie de sortiment, dar si de companie.

Ca atare, la finalul lunii februarie, Asociatia Romana a Carni a organizat o conferinta de presa in care a dorit sa informeze in mod corect opinia publica. Radu Timis, presedinte al ARC, Ovidiu Eugen Dusleag, Vicepresedinte, Mihai Visan, Director Executiv si Alex Jurconi, membru in Comitetul Executiv, au subliniat faptul ca, in conditiile in care pe piata romaneasca se consuma doar 5 % preparate de import, campania de presa indreptata impotriva industriei de procesare a carnii din Romania nu numai ca a adus pierderi considerabile, dar a si condus la concedierea a 10 % din totalul angajatilor care lucreaza in sector. Ulterior conferintei de presa, ne-am adresat domnului Radu Timis, care ne-a acordat urmatorul interviu. Va fi elaborat un Cod de Bune Practici la Industriei de Procesare a CarniiFDC:-Domnule presedinte, ce credeti ca a generat scandalul mediatic din ultima perioada, in care intreaga industrie de procesare a carnii este acuzata de rele practici?Radu Timis: Credem ca faptul ca firmele noastre au inceput sa iasa pe piata europeana, ca in urma cu doua luni, fermele romanesti au primit autorizatia de a iesi la export cu carnea de porc, putem vorbi de niste interese ale producatorilor europeni care, in opinia noastra, nu accepta prea usor ca, pe o piata traditionala pe care au dominat-o, sa fie prea multi jucatori. Mai credem si ca se incearca diminuarea ponderii produselor romanesti pe piata interna. Apoi, faptul ca foarte multi nutritionisti (care singuri isi aroga aceasta calitate), isi dau cu parerea despre gradul de calitate a mezelurilor care ar putea sa puna sanatatea oamenilor in pericol, nu vin cu lucruri demonstrate si clare. Ei sunt primii care au generat un efect de tavalug in presa, in care fiecare jucator din media a preluat informatii de la unul sau altul si, in felul acesta, au generat un interes negativ, ajungandu-se la un adevarat scandal care ne afecteaza in mod direct. F.D.C:- Care a fost reactia membrilor ARC?R.T.:-Mmebri ARC sunt foarte ingrijorati de ceea ce se intampla. Ne-au anuntat ca au deja probleme cu vanzarile, au probleme cu oamenii carora nu au sa le dea suficient de munca si isi pun intrebarea ce se intampla cu acest razboi mediatic impotriva lor, impotriva produselor romanesti. F.D.C:-Razboiul mediatic este in opinia noastra, artificial. Ce ar putea sa faca ARC pentru a contracara efectele campaniei si ce poate face pentru a sprijini procesatorii romani, in acest sens?R.T.:-Trebuie sa incepem niste campanii de informare a consumatorilor, sa participam cu totii la intalniri in care sa aratam ce este cu adevarat un produs sanatos si care sunt implicatiile industriei pe fluxul tehnologic, in procesarea materiilor prime si in determinarea calitatii produsului la raft, dar si elaborarea unui Cod de bune practici privitor la ce se intampla astazi in industria de procesare a carnii. Mai precis, urmarim ca fiecare jucator din asociatia noastra sa respecte absolut toate normele. F.D.C.:-O componenta foarte importanta a relatiei cu clientul este relatia cu presa generalista. Din pacate, foarte multe canale media iau o stire aruncata de cine stie cine, nu o verifica, nu o documenteaza, iar, dupa ce o arunca pe piata incep, iata, problemele. Ce credeti ca se poate face din aceasta perspectiva?R.T.:-Aveti dreptate. La un momendat, a aparut stirea referitoare la falsificarea produselor. Afirmatia era pusa pe seama lui Gheorghe Mencinicovschi. In stire se spunea ca sunt preparate in care se foloseste carnea de cal sau de magar... F.D.C:-...In conditiile in care, pe vremuri, in galantare era carne de manzatR.T.:-Da, exact Dar, eu am discutat cu Mencinicovschi iar el mi-a spus ca nu a declarat niciodata asa ceva, pentru ca, deocamdata, nu s-a gasit in nici un produs de pe piata carne de cal sau de magar. Stirea a fost, de fapt, preluata dintr-o carte scrisa acum 10 ani. Asta arata ca, da, avem o problema. Iar, vizavi de relatia noastra cu presa, s-a dovedit ca trebuie sa comunicam mai des, sa venim noi inaintea consumatorului si a presei cu stiri, cu ce ne dorim sa facem, adica produse sanatoase, la nivelul celor din Europa. Pentru ca, tin sa subliniez, produsele romanesti au trasabilitate, sunt verificare si sunt la acelasi nivel cu oricare alt produs din Uniunea Europeana. F.D.C.:-Independent de aceste evenimente, care sunt principalele directii de actiune ale Asociatiei Romane a Carnii?R.T.:-Trebuie sa facem o organizatie mai puternica, trebuie sa aducem intre membri nostri si alti jucatori care inca nu ni s-au alaturat si, desigur, trebuie sa elaboram acel Cod de bune practici, pentru a da o mai mare credibilitate Asociatiei Romane a Carnii. F.D.C.:-Cum vedeti in acest moment relatia cu autoritatile?R.T.:-Avem o relatie buna. De exemplu, ANSVA-ul ne-a acordat tot timpul sprijin pentru a asigura o productie de calitate, prezentandu-ne mereu ultimele noutati. Iar, acest parteneriat, mai ales in utlimul timp, s-a concretizat foarte bine. F.D.C.:-Referitor la Cris Tim, va mentineti tinta de export pentru acest an, de 30 % din productie?R.T.:-Da, obligatoriu. Daca se va realiza ce ne dorim in perioada imediat urmatoare, chiar o vom depasi. F.D.C.:-Va multumim

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2