Lactatele, brânzeturile şi ouăle costă în România puţin mai mult decât în Germania şi aproape la fel ca în Franţa, deşi salariul mediu local de nici 450 de euro net lunar este de 5-6 ori mai mic decât în cele două ţări din Occident. Astfel, un litru de lapte la supermarket în România ajunge la 0,8-0,9 euro, apropiat de preţul din Germania sau Franţa. Preţul la aceste produse reprezintă peste 90% din media UE, deşi salariul mediu net lunar din România este al doilea cel mai mic după cel din Bulgaria, potrivit datelor biroului european de statistică Eurostat. „Principalul motiv pentru această situaţie este faptul că în România nu există un sistem integrat ca în alte ţări. Acolo, fermierul este cel care deţine terenul, deţine vacile şi tot el produce. De cele mai multe ori, micii fermieri de afară se unesc în cooperative şi îşi realizează propriile produse. Astfel, capătă mai multă forţă în negocierile cu retailerii, a declarat domnul Radu Timiş, antreprenorul care controlează businessul Cris-Tim, una dintre cele mai mari afaceri antreprenoriale româneşti, citat de ZfCorporate. Principalul său business este în domeniul producţiei de mezeluri, însă el are şi operaţiuni pe piaţa lactatelor unde este prezent cu brandul Mândruţa. Amintim că domnul Radu Timiș va participa la Expo-Conferința Internațională Meat & Milk 2017, reprezentând grupul de firme Cris-Tim, Partener Platinum al evenimentului. La standul pe care îl va avea amenajat în secțiunea B2B-Expo, Cris-Tim va expune produse din carne Premium Clean Label, lactate Mândruța, produse ready meal și vinuri din podgoria proprie.