176
Tetra Pak a dat publicității un nou raport, Indicele Tetra Pak 2017, care analizează modul în care brandurile trebuie să își concentreze angajamentul online asupra consumatorilor. Compania a identificat un grup de ”Super Leaders”, despre care afirmă că este cel mai influent subsector al unei comunități online mai largi de consumatori. Atunci când sunt implicați, acești factori de influență pot deveni avocați ai brandului pentru a răspândi mesaje, pentru a forma opinii și pentru a ajuta la construirea încrederii în produse. Reprezentând doar 7% din populația online, potrivit raportului, liderii Super sunt cei mai activi. Mai mult de jumătate (57%) dintre aceștia scriu recenzii de mărci și / sau produse în fiecare săptămână, iar aproape două treimi (65%) declară că este mai probabil să facă acest lucru după o experiență pozitivă. În plus, mai mult de trei sferturi (78%) așteaptă ca brandurile să răspundă recenziilor și ratingurilor, afirmând că interacțiunea cu mărcile pe social media le îmbunătățește opinia (79%). În argumentarea datelor din raport, Alexandre Carvalho, Directorul serviciilor de marketing de la Tetra Pak, susține că brandurile trebuie să-și adapteze comunicările și să folosească un conținut mai inteligent, mai autentic și mai interesant, în cazul canalelor, pentru a profita de oportunitățile din această lume nouă. Carvalho a declarat pentru DairyReporter că industria produselor lactate și industria băuturilor trebuie să se conecteze la diferite tipuri de consumatori, motiv pentru care indicele se concentrează asupra metodelor online de conectare la consumatori. Urechea la consumator! El a spus că implicarea online este un subiect fierbinte, la nivel global: ”Este foarte important să reacționezi în timp util, dar bănuiesc că pentru multe companii aceasta este o zonă în care nu se simt foarte confortabil sau nu știu prea multe despre această temă, deși pretind că da”. Companiile mari, inclusiv unele companii producătoare de lactate, creează mai multe echipe digitale de marketing inteligent, a spus el: ”Deci, acest lucru rezonează cu o mulțime de companii, dar nu toate companiile au aceste capacități încorporate în echipele lor de marketing”. Firmele se apropie de provocarea online în diferite moduri, a adăugat el, dintre care unele depind de dimensiunea companiei: ”Vedem o mulțime de companii care construiesc in-house, creând laboratoare sau echipe întregi care iau pulsul societății sau care urmăresc rezultatele campaniilor lor de marketing sau ale altora. Vedem diferite modele, în funcție de lărgimea de bandă a companiei. Când mergem la companii mai mici, le vedem că se bazează pe parteneri externi”. Marile schimbări, marile speranțe Carvalho a mai declarat că internetul și social media se schimbă rapid: ”Când am creat acele segmente despre care vorbim în raport, amintind despre liderii superiori, multe companii înțeleg deja acest lucru. Deci, ei au deja o legătură bună cu, să spunem, influențatorii sau consumatorii care au dat feedback, având, deci, grupuri de ascultare sociale foarte active. Dar ceea ce vedem, este că nu există încă o soluție perfectă. Una dintre cele mai bune practici sunt ale companiilor care creează o conversație adevărată cu consumatorii, chiar și cu aceia care vorbesc rău despre brand”. Carvalho a spus că ascultând consumatorii și răspunzând în timp util, este la fel de important ca încercarea de a modela conversația: ”Ceea ce vedem in studiu este ca brandurile care au creat intr-adevar acea conversatie in mod activ, si formează această legatură într-un mod foarte transparent, dezvoltă o implicare foarte puternică în brand. Desigur, este o provocare pentru majoritatea companiilor de astăzi să identifice acei consumatori care vorbesc pozitiv despre brand în mod spontan”. Patru tipuri de consumatori on-line Carvalho a declarat că raportul acoperă patru tipuri de interacțiuni. Alături de Super Lideri, există Observatorii care nu se angajează activ cu mărcile, dar folosesc medii sociale. Funcționalii folosesc internetul atunci când au nevoie de ceva specific. Al patrulea grup este al Conectorilor care urmăresc tot, dar nu doresc să se angajeze cu branduri. ”Așa că, ceea ce vedeți trebuie încadrat într-un mod comportamental. Cred că aceasta este o mare oportunitate, identificând grupurile”. Modificarea direcției bugetelor de marketing Metodele tradiționale de marketing includ publicitatea prin radio, televiziune și printuri, dar Carvalho a spus că paradigma se schimbă: ”În SUA, publicitatea tradițională vs online a ajuns la 50/50 în unele zone, adăugând că Europa este în jurul valorii de 70/30, majoritatea bazându-se încă pe publicitatea tradițională și pe marketing. Ceea ce vedem este că aceste procente din Europa refuză să alunece spre online, companiile neasumându-și riscuri, alocând bugete mai mici pentru publicitatea digitală clasică, dar acceptând o mulțime de experimente digitale. Am văzut câteva mari companii spunând: Voi pune 5% din buget în tehnici foarte mici și foarte experimentale de marketing digital pentru a învăța din asta”. Măsurarea online Oficialul Tetra Pak a spus că măsurarea cu aprecieri și rate de clic sunt importante, la fel ca rata de conversie: ”Apare însă întrebarea de bază: Câți dintre acești oameni care au primit mesajul de marcă sunt dispuși să cumpere?, De aceea, este important să găsim momentul potrivit pentru ”călătoria clientului” la magazin, iar acesta este marele lucru, să știi când să intervii, care e momentul optim de a lua legătura cu consumatorul, pentru a-l influența și pentru a-l determina să-ți cumpere produsul, în afară de situația de strictă necesitate”. Tendințele creează locuri de muncă Carvalho a adăugat: ”Vedem o mulțime de companii care creează laboratoare digitale, creează noi poziții cu nume diferite și creează noi locuri de muncă, creează o mulțime de experiențe specifice, deoarece multe lucruri se află încă într-o mare curbă de învățare. Însă strategia de astăzi nu este doar o gândire online sau offline, ci trebuie gândit la un canal omni, în care toate suporturile de publicitate trebuie folosite. Nu există o rețetă globală Carvalho a declarat ca si companiile care cauta vanzari online trebuie sa fie constiente de comunicarea la nivel local, partial, pentru a comunica rapid, dar si pentru a lua în considerare gusturile regionale: ”Cred că este nevoie să se adapteze fiecărei culturi, deoarece, pe măsură ce concurența crește între toate aceste canale și chiar și cu globalizarea, aveți nuanțele culturii, așa că trebuie să aveți echipe locale pentru a se adapta la acele momente și pentru a continua să aibă acest angajament. Oportunități pentru lactate Referindu-se la lactate, raportul Tetra Pak susțin că vânzările on-line nu reprezintă în prezent o mare parte a pieței pentru multe companii, dar că acesta este viitorul. Iată ce susține Carvalho: ”În raport este uimitor când vedem numărul de ore în care oamenii sunt conectați la nivel global, având o medie de patru ore pe zi, pe smartphone-uri. Deci, companiile trebuie să profite de faptul că vânzările online ale industriei alimentare este foarte mic, însemnând doar 2-3% din totalul vânzărilor, la nivel global. Ele sunt de așteptat să crească cu 10% în următorii cinci ani, dar acesta este canalul în care companiile producătoare de lactate ar putea dezvolta cu adevărat noi oportunități”. Crearea de produse pentru desfacerea prin online Cu toate acestea, directorul de la Tetra Pak a spus că puține companii se ocupă de vânzările online: ”Companiile mari de băuturi precum Coca-Cola, aceea care, de câțiva ani și-a creat o divizie de lactate, de exemplu, își creează propriile canale pentru vânzarea produselor direct către consumatori, creând noi angajamente, cum ar fi personalizarea produselor. Dar, față de ce se întâmplă la nivel global, procentul este foarte, foarte mic. Însă China este una dintre cele mai avansate din punct de vedere al companiilor din domeniul lactatelor, multe dintre cele mai mari fabrici de produse lactate creînd produse specifice doar pentru a le vinde online. Deci, ei fabrică lapte sau băuturi lactate speciale pentru a se conecta la comunitate, prin Alibaba sau Tmall, doar pentru canalul online. Nici măcar nu le vând offline”! Concluzionând, oficialul companiei suedeze a afirmat: ”Probabil, în circa cinci ani vom vedea o mulțime de produse noi, așa cum am văzut în raportul care este bazat pe cererea consumatorilor, produse concepute cu ajutorul categoriei de consumatori tip Lider Suprem care, pe de o parte, pot veni cu propuneri către companii, iar pe de altă parte, pot fi utilizați ca agenți de influență în fața celorlalți consumatori care se află în contact online cu ei”.