138
IRI Advantage Retail, care măsoară vânzările majore multiple dar și vânzările cu amănuntul, a arătat că, de la ”săptămâna revelației (w / e 31 oct)” (când OMS a anunțat că anumite produse de preparate din carne sunt cancerigene) și săptămâna următoare (w / E 7 noiembrie), pierderile în vânzările de cârnați și șuncă au fost estimate la fie de 3 milioane £, potrivit Meatinfo.co.uk "Desi au existat legături între anumite tipuri de carne și a unor forme de cancer înainte, acest anunț venit de la un organism la nivel mondial extrem de respectat a fost preluat pe larg de mass-media și a avut un impact imediat asupra alegerilor la cumpărături de către mulți oameni", a declarat Martin Wood, șef de strategie, la IRI. Cifrele de la IRI au raportat că vânzările de valoare la cârnații preambalați au cunoscut o scădere de -15.7% pentru săptămâna de după 31 oct, comparativ cu aceeași săptămână a anului trecut. Între timp, baconul pre-ambalat a înregistrat un declin abrupt, chiar, cu vânzări în jos -17%. Produsul a scăzut -6.5% în ultimele 12 săptămâni, și cu -5.6% în ultimele 52 de săptămâni. Acest lucru este egal cu o scădere a vânzărilor de 10%, ca urmare a raportului OMS. În a doua săptămână de la lansarea raportului, scăderea a continuat la fel la produsul bacon, cu vânzări scăzute de -16.5%, în timp ce vânzările la cârnați au scăzut cu doar -13.9%. Alte tipuri de carne preambalate au înregistrat o scădere a vânzărilor de până la-10%, per total. Cu toate acestea, vânzările per ansamblu, la produsele de carne au rămas mai mult sau mai puțin coerente, ceea ce sugerează că majoritatea consumatorilor au optat pentru alte produse din carne. Lemn a prezis că ar putea exista o schimbare a obiceiurilor de consum pe termen lung, și a comparat-o cu scandalul cărnii de cal. "Ceea ce am putea concluziona din această situație este faptul că unele persoane și-au schimbat comportamentul în ceea ce privește obțiunea de a cumpăra carne, în sensul că s-a optat pentru evitarea produselor de carne procesată, în favoarea cărnii neprelucrate. Aceasta este o oportunitate pentru retailer să se concentreze pe produse neprelucrate, cum ar fi carnea tocată și burgerii proaspeți, precum și spre produse premium sau pește. (AAI)