O sortimentatie complexa, menita sa asigure o oferta cat mai diversa in special pentru revanzatori, din care nu lipseau iaurturile, sana, laptele batut sau smantana. Totul sub ambalari diferite si in diferite gramaje. Intreaga sortimentatie listata la acea vreme se baza pe un singur producator: Ecolact Prod din Paulesti, Prahova. O decizie intreresanta si in acelasi timp curajoasa, despre care la momentul respectiv am scris aratand punctele sale sensibile. Cu 15 articole provenite de la un singur producator Metro devenea vulnerabil pe o categorie extrem de importanta in fata consumatorilor. Orice problema de aprovizionare, orice intrerupere pe fluxul tehnologic putea sa ii aduca retailerului situatii de out of stock la raft. Chiar si pe termen scurt decizia prezenta anumiti factori de risc avand in vedere sezonul de iarna cand productia de lactate scade simtitor. De cealalta parte, la producator, semnarea unui contract de talia celui agreat cu Metro putea aduce un boom in vanzari. O crestere exploziva, pe termen scurt, care raportata la numarul de articole si la marimea retelei Metro putea conduce si la cresteri de peste 35% ale cifrei de afaceri. Volumele mari insa trebuie sustinute financiar, iar greul in astfel de situatii cade pe umerii producatorilor. Chiar si pentru o companie mare o astfel de crestere intr-un timp relativ scurt poate crea anumite probleme de cash flow. Din pacate insa la nici cinci luni de la aceasta lansare, imaginea rafturilor Metro confirma impasul aparut in colaborarea dintre retailer si producator. O situatie generala de out of stock, existenta la nivelul intregii retele. Practic, toate cele 15 articole au disparut cu desavarsire. Ramas descoperit pe o categorie de imagine dar si de volum, retailerul cauta solutii. Perioada actuala dar si marimea unui astfel de contract face dificila preluarea lui integrala de catre un singur producator. O salvare pare sa fi venit dinspre cei de la Lactate Natura. Cele trei articole dezvoltate sub brandul Aro (iaurt dietetic 0,1% grasime; lapte batut 2% grasime si iaurt 2,5% grasime), prezente deja in magazine, reprezinta o adaptare de moment la conditiile de fabricatie, toate fiind ambalate la galetusa de 900g.