207

Românii: penultimul loc în Top-ul consumului de lapte

autor

MeetMilk.ro

distribuie

(Comunicat) Campania „Da, lapte” inițiată de Tetra Pak promovează beneficiile consumului de lapte și principiile alimentației echilibrate în contextul în care mai puțin de jumătate din consumatorii români obișnuiesc să ia micul dejun zilnic sau aproape zilnic Conform studiului Euromonitor 2012, românii ocupă penultimul loc din Uniunea Europeană la consumul de lapte de vacă ambalat, cu numai 32 de ml de lapte pe zi de persoană, deși specialiștii recomandă cel puțin o cană de lapte pe zi. În acest clasament, România este urmată doar de Bulgaria, cu un consum de aproximativ 23 de ml de lapte ambalat/zi de persoană. Primele țări sunt Irlanda (396ml/zi/persoană), Finlanda (341ml/zi/persoană), Suedia (251ml/zi/persoană) și Spania (245ml/zi/persoană). La polul opus, cel mai scăzut consum de lapte de vacă ambalat din UE este înregistrat în Cipru (64ml/zi/persoană), România (32ml/zi/persoană) și Bulgaria (23ml/zi/persoană). "Din păcate, ne-am pierdut bunul obicei de a consuma lapte zilnic; studiul Euromonitor despre consumul de lapte de vacă ambalat ne arată că România continuă să fie printre ultimele țări europene, cu un consum de 12 ori mai mic decât Irlanda, țara cu cel mai mare consum din Uniunea Europeană. Aceste statistici, împreună cu rezultatele studiilor Tetra Pak din care reiese că mai puțin de jumătate dintre românii cu vârsta cuprinsă între 18 și 64 de ani din mediul urban iau micul dejun, ne arată că trebuie să depunem mai multe eforturi pentru promovarea unui stil de viață echilibrat și a beneficiilor consumului de lapte ambalat. Ne bucurăm că în campania “Da, lapte”, aflată la cea de-a 4-a ediție, continuăm să avem susținerea specialiștilor, formatorilor de opinieși pasionaților de gastronomie pentru a vorbi despre alegeri alimentare, plăceri culinare, despre cum să ne asigurăm starea de bine și să ne bucurăm din plin de fiecare zi”, declară Cristina Dumitru, Communication Manager SEE, Tetra Pak South Eastern Europe. Specialiștii susțin că laptele nu trebuie să lipsească din alimentația zilnică, fiecarei persoane fiindu-i recomandat două-trei porții de lapte și derivate[i] pe zi, o porție de lapte însemnând o cană de lapte. “Laptele reprezintă și o modalitate de hidratare a organismului, datorită conținutului important în apă. Alături de alte lichide, poate acoperi necesarul zilnic, atât la copii, cât și la adulți. Pentru persoanele active, la care necesarul de apă, proteine și minerale este mai mare decât la cei sedentari, laptele este o cale de a susține efortul fizic și refacerea organismului după efort. Chiar dacă putem obține proteine, calciu și vitamina D și din alte surse alimentare sau din suplimente nutritive, laptele are avantajul că ne oferă acești nutrienți în doze suficiente pentru a menține o stare bună de sănătate, a ne întări sistemul imunitar, iar pentru copii reprezintă un aliment esențial pentru buna lor dezvoltare. Dintre toate mineralele conținute în organismul nostru, calciul este cel mai bine reprezentat din punct de vedere cantitativ și este nevoie să existe în mod curent în alimentația noastră; el are roluri fiziologice multiple, iar carența de calciu pune probleme serioase pentru sănătate. Laptele reprezintă una dintre cele mai bune surse de calciu, ne recomandă dr. Șerban Damian, nutriționist sportiv acreditat CIO. Campania “Da, lapte”, aflată la a patra ediție Tetra Pak, lider în industria procesării şi ambalării alimentelor, a inițiat în 2011 campania „Da, lapte!”, care urmărește creșterea nivelului de informare a consumatorilor despre alimentația echilibrată și beneficiile consumului de lapte ambalat la carton, cu susținerea celor mai importante companii din industria laptelui din România precum Danone, Lactalis, FrieslandCampina, Olympus, Albalact, care folosesc tehnologia de procesare și ambalare la cutii de carton Tetra Pak. În ediția din acest an, campania promovează importanța micului dejun, în contextul în care, conform unui studiu[ii] comandat de Tetra Pak și realizat de 360 insights în rândul consumatorilor urbani, numai 48% dintre români iau micul dejun zilnic sau aproape zilnic, 43% dintre aceștia acasă, iar dintre aceștia persoanele active au cele mai mici procente (38% dintre cei de 18-24 de ani și 39% dintre cei de 25-34 de ani); în schimb, procentele cresc în rândul consumatorilor maturi și vârstnici (53% dintre cei de 45-54 de ani, 72% dintre cei de 55-64 de ani). Obiceiul de a lua micul dejun nu este influențat de existența unui copil în familie, deoarece doar 50% dintre cei care iau micul dejun frecvent (zilnic sau aproape zilnic) au copii. Mai multe informații sunt disponibile pe www.dalapte.ro și pagina de Facebook https://www.facebook.com/BeaLapteDESPRE TETRA PAK Tetra Pak este liderul mondial în soluţii de procesare, ambalare şi distribuire a produselor alimentare lichide. Lucrând îndeaproape cu clienţii şi furnizorii noştri, oferim produse sigure, inovatoare şi în armonie cu protecţia mediului înconjurător, care satisfac în fiecare zi cerinţele consumatorilor din peste 170 de ţări. Având aproximativ 23000 de angajaţi în peste 85 de ţări, noi credem în asumarea cu responsabilitate a poziţiei de lider în industria de profil, pentru crearea unei creşteri profitabile în armonie cu protecţia mediului înconjurător şi cu o bună conduită socială. Motto-ul nostru, „PROTEJEAZĂ CE E BUN™", reflectă viziunea noastră de a oferi alimente sănătoase şi disponibile oriunde. Mai multe informaţii despre Tetra Pak sunt disponibile pe www.tetrapak.ro

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2