195

Scăderea vânzărilor a determinat creșterea prețurilor lactatelor

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Industria lactatelor din Romania trece printr-o perioada dificila, in conditiile in care consumul fie este in scadere, fie stagneaza, iar volatilitatea pretului la laptele materie prima poate oricand sa scumpeasca produsele la raft, asa cum s-a intamplat in prima parte a anului trecut. Vanzarile de lactate in retailul romanesc, per ansamblu, au avut de suferit in 2013 din cauza crizei laptelui materie prima din prima parte a anului, ceea ce a dus la scumpirea produselor la raft. Acesta fenomen a afectat nu doar piata locala, ci intreaga Europa, dupa cum precizeaza Sorin Timus, directorul general al celui mai mare producator local de branzeturi, Hochland Romania. Potrivit analizei Shopping Basket realizata de firma de cercetare Mercury36o pentru revista Magazinul Progresiv, pretul mediu al laptelui Zuzu (1 litru, 1,5% grasime), lider de categorie in IKA, a crescut de la 3,9 lei in 2012 la 4,2 lei in 2013 in retelele internationale de magazine, rezultand o scumpire de 8%. In aceste conditii, Dorin Cojocaru, presedintele Asociatiei Patronale Romane din Industria Laptelui (APRIL), atrage atentia ca vanzarea laptelui ca materie prima a ajuns sa fie mai rentabila decat comercializarea laptelui de consum, procesatorii orientandu-se din ce in ce mai mult catre produsele cu valoare adaugata mai mare, in detrimentul laptelui ambalat. Laptele de consum este, de altfel, segmentul unde penetrarea produselor din import este cea mai ridicata. Astfel, ponderea laptelui dulce de consum de provenienta romaneasca in vanzarile magazinelor a scazut de la 84% in 2009 la 63% in cursul anului 2012, potrivit datelor Consiliului Concurentei din raportul „Evolutia concurentei in sectoarele cheie”. Veniturile scazute ale populatiei au avut, de asemenea, consecinte asupra vanzarilor. „Anul 2013 a fost un an al provocarilor atat din perspectiva costurilor, cat si a consumului. Veniturile cumparatorilor au fost sub presiune, iar preturile alimentelor au crescut. Concurenta a ramas ridicata, au fost lansate produse noi, iar marcile proprii ale retailerilor au crescut”, afirma Cornel Caramizaru, director de vanzari in cadrul producatorului de lactate FrieslandCampina. La randul sau, Irina Mandoiu, directorul comercial al Albalact - cel mai mare jucator din industrie cu actionariat romanesc - considera ca piata lactatelor nu mai este la fel de dinamica precum era in urma cu cativa ani, insa este constanta. „Si in 2013, criza a dictat ritmul si tendintele pietei, dar a si fortat-o sa se consolideze”, declara oficialul Albalact. (Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2