221
Organismul de comerț din industria de porc spaniol, Interporc, citat de Global Meat News, a subliniat într-o declarație importanța sectorului hotelier, restaurant și cafenele (HORECA), pentru a ajuta la recuperarea odată ce pandemia coronavirusului a trecut.
Vorbind la postul de radio spaniol, Onda Cero, directorul Interporc, Alberto Herranz, a abordat situația dificilă a canalului HORECA, în special în ramuri precum porcul de lapte sau șuncă, fiind grav afectate de închiderea barurilor și a restaurantelor.
Conform Interporc, canalul HORECA reprezintă peste 35% din vânzările naționale de carne de porc. Herranz a adăugat că ”ar fi important ca, odată ce starea de alarmă să fie terminată, redeschiderea treptată, totală sau parțială, a barurilor și restaurantelor să fie permisă”.
Herranz a spus că ”promovează unele acțiuni și susține multe alte inițiative ale asociațiilor sectoriale sau de afaceri pentru recuperarea activității canalului HORECA, de o importanță enormă atât pentru industria alimentară în general, cât și pentru sectorul porcilor în Spania, în special”.
Cu toate acestea, Interporc a cerut sprijin pentru sector, pentru a-și asigura supraviețuirea, ”cu condiția să se garanteze siguranța clienților și a angajaților, este necesar să se aloce ajutor financiar și fiscal care să permită acestor unități să ia măsurile de securitate furnizate de autorități și care să faciliteze reconversia activității sale”.
Herranz a evidențiat ”munca extraordinară care se desfășoară în sector, zootehnie, industrie, transportul și distribuția în ansamblu, unde au fost dublate eforturile de menținere a aprovizionării pentru populație, fără a părăsi ceea ce făceam deja, lucrând la protocoale de bunăstare a animalelor, durabilitate și protecția mediului”, a adăugat el.
Herranz s-a referit, de asemenea, la magazinele tradiționale și specializate, sub formă de măcelării și delicatese, în care se vând 26,5% din carnea de porc proaspătă a țării și 10,5% din carnea de porc elaborată.