217
Proiecţia unui an se leagă, de cele mai multe ori, de rezultatele celui anterior. De aceea, fără pretenţia unui bilanţ, iată câteva repere ale parcursului de anul trecut, se arată în comunicatul transmis către redacția Meat.Milk de către companie.
Dinamica lui 2020 a fost una ridicată, accentuată de necesitatea de reorganizare a activităţii în toate sectoarele şi chiar în repetate rânduri. Cu toate acestea am rămas concentraţi pe obiectivele stabilite, iar distincţiile primite din partea mediului de afaceri, alături de alte aprecieri, ne-au arătat că am reuşit şi de data aceasta.
Astfel, Sergiana Prodimpex, prin reţeaua de magazine, a primit titlul de „Best Independent Retailer – Transilvania”, iar Sergiana Grup a fost desemnat „Best Verticaly Integrated Business”. În acelaşi timp, restaurantele noastre s-au numărat iarăşi printre premianţii Horeca Awards,obţinând locul al treilea la categoria „Grupul Horeca al Anului”.
Însă unul dintre semnele recunoaşterii şi aprecierii de care se bucură Sergiana a venit odată cu votul braşovenilor care ne-au pus din nou – pentru a patra oară consecutiv! – în fruntea topului „ 100 Cele Mai Iubite Branduri Braşovene”. Aşa cum spuneam, aceste distincţii onorante, se numără printre reperele pentru performanţele pe care ni le propunem.
În ceea ce priveşte comerţul tradiţional, divizia de retail ţinteşte pragul de 60 de unităţi, iar toate premizele arată că acest nivel va fi atins prin inaugurarea unui nou magazin în Braşov. Proiectul vizează una dintre zonele de dezvoltare a oraşului, profilul fiind mixt, alimentar şi de uz gozpodăresc. Va fi a optsprezecea Prăvălie Sergiana din Braşov.
Referitor la partea de comerţ modern, în cadrul parteneriatului cu reţeaua Kaufland, Sergiana derulează încă din 2019 un program de remodelare a standurilor sale din această reţea. E vorba despre implementarea unui format careadăugă şi un punct gastro, cu posibilităţi de servire “pe loc” sau “la pachet”, în fiecare locaţie.
Aceasta presupune însă schimbarea întregului layout al punctului de vânzare. Este demn de subliniat că în anul trecut ritmul programat pentru derularea acestui proiect a fost menţinut la nivelul proiectat, adică 5 locaţii reformulate. În schimb, în 2021 alte 6 standuri sunt nominalizate ca destinaţii pentru acest proiect.
La capitolul creşterea forţei de vânzare, divizia de distribuţie are ca obiectiv diversificarea modalităţilor de prezentarea câtorva produse din portofoliul său. Este vorba de recalibrări de format şi extinderea gamei de produse feliate şi ambalate dedicate revânzătorilor parteneri.
Acest proiect se conjugă în mod fericit cu noua etapă de utilare şi modernizare pe care o va traversa în acest an unitatea de producţie din Poiana Mărului. Este vorba de investiţii care vor include achiziţionarea de utilaje, cu preponderenţă destinate sectorului de ambalare, ceea ce va creşte adresabilitatea produselor respective. Asta deoarece inputu-urile care au generat acest proiect sunt în mare parte semnale culese din piaţă şi se pliază pe modificările sesizate în obiceiurile de achiziţie ale clienţilor.
Suportul pentru aceste demersuri se regăseşteîn mare măsură în activitatea principalului furnizor de materie primă, Complexul de Creştere şi Îngrăşare a Porcilor Europig. Pentru cei care nu ştiu, acest complex este de peste 20 de ani integrat în structura Sergiana Grup şi a suportat o serie de reproiectări, extinderi şi modernizări complexe.
Toate aceste investiţii au condus la stadiul actual, în care Europig trece din nou la un nivel superior al performanţei zootehnice. Mai exact, în acest an se va finaliza un proiect ambiţios lansat în 2019. Prima etapă a fost depopularea fermelor, a urmat igienizarea întregului complex, pentru ca în ianuarie 2020 să înceapă repopularea cu animale clasificate SPF ( termenul presupune absenţa agenţilor patogeni specifici).
Procesul a fost făcut în condiţii de intransigenţă privind indicatorii de calitate a animalelor şi a condiţiilor care asigură bunăstarea acestora, astfel încât în iulie 2020 a fost posibilă reluarea activităţii de reproducere. În acest context, obiectivele pentru 2021 vizează dublarea capacităţii de producţie în raport cu anul 2018, presupunând 2000 capete de purcei înţărcaţi/ săptămână, adică 102.000 capete/pe an!
Am început legând 2021 de anul care a trecut. Vom încheia la fel, amintind două premiere ce au avut loc la final de an. Prima a fost lansarea Prăvăliei Online, iar prin asta a fost semnat certificatul de naştere al departamentului de comerţ electronic.
Trecând de la divizia de retail, la restaurante, a urmat debutul serviciului de livrări Sdelivery. Sunt proiecte pentru care 2021 va fi o etapă de consolidare pe toate palierele, de la infrastructură, la ofertă. Peste toate, cuvântul care desemnează numitorul comun pentru Sergiana va fi din nou DEZVOLTARE.