281
Noul studiu derulat de către Asociația Agricola și D&D Research relevă preferințele părinților în alimentația copiilor
Asociația Agricola – Neam de Gospodari a derulat un studiu la nivel național, cu sprijinul agenției D&D Research, pentru a afla care sunt percepțiile și alegerile părințiilor din România cu privire la alimentația copiilor.
Studiul a fost desfășurat cu sprijinul respondenților din mediul urban cu peste 100.000 de locuitori, mame, care au copii cu vârsta între 3 și 9 ani și 3 interviuri de profunzime realizate cu reprezentanți ai unor grădinițe.
Odată cu lansarea noului proiect al Asociației Agricola - Neam de Gospodari,„Gustul care face bine”– care anul acesta își propune să îi împrietenească pe cei mici cu alimente cât mai sănătoase, într-un format atractiv – Asociația a derulat un studiu la nivel național, pentru a afla care sunt percepțiile și alegerile părinților din România cu privire la alimentația copiilor.
Studiul relevă care sunt preferințele alimentare ale celor mici alături de beneficii, dar și preferințele față de anumite categorii de produse cheie printre care carne, ouă sau produse bio/eco.
În opinia părinților, produsele considerate sănătoase și care nu ar trebui să lipsească din alimentația zilnică a copilului, în ordine descrescătoare sunt: legumele (41.3% ), fructele (37.4%), lactatele (34.1%) și carnea, în special de pui (18.2%).
Pe de cealaltă parte, alimentele care trebuie evitate, în ordine descrescătoare, în opinia părinților, sunt: băuturile carbogazoase (36.9%), dulciurile (30.4%), fast-food (24.2%), chips snack (20.4%).
Potrivit studiului, părinții percep alimentația echilibrată ca având atât o componentă funcțională, ce oferă un aport de vitamine, minerale necesare organismului, dar și o componentă emoțională, care raporteazăalimentația la savoare, satisfacerea unei pofte sau timpul redus dedicat gătirii.
Pentru părinții care au copii mai mici de 3 ani, principala sursă de informare sunt comunitățile de parenting, din care fac parte în Social Media. Destul de rar, mamele, urmăresc paginile influencerilor români care au copii sau sunt specializați pe zona alimentară pentru copii.
Din studiu reiese faptul că Agricola este principalul brand în categoria de carne de pui care în mintea mamelor este asimilat sintagmei „marca sănătoasă”, în special datorităgameiPuiul Fericit.
Deși respondenții privesc cu teamă existența hormonilor în carnea de pui, 69% dintre mame aleg să cumpere gramaj mare din care gătesc pentru întreaga familie.De cele mai multe ori nu au timpul necesar pentru a preparate rețete speciale pentru copii și feluri separate pentru familie.
Uneori, pentru a contrabalansa temerile legate de carnea de pui, unele familii aleg preponderent curcanul ca înlocuitor (în contextul în care au posibilitatea financiară). Acest aspect se remarcă și în instituțiile particulare de învățământ.
Atunci când ne referim la categoria mezeluri există o serie pentru copii, pe care părinții le oferă acestora, sau pe care copii le aleg datorită formelor și ambalajelor colorate (destinate lor). Printre cele mai căutate mezeluri sunt: șunca presată, mușchiulețul și pe al treilea loc în preferințele românilor este Salamul de Sibiu.
Atunci când vorbim despre preferințele locale cu privire laouă, părinții nu acordă o mare importanță brandului, din cauza multitudinii de brand-uri deja existente pe piață. Mare parte dintre respondenți se concentrează să achiziționeze ouăle din surse alternative, altele decât supermarket-uri sau hypermarket-uri.
Brandurile preferate de lactate sunt cele românești
Categoria lactate este una foarte importantă pentru alimentația copiilorîn viziunea părinților. Produsele cele mai consumate din această categorie, consumate cu o frecvență ridicată,care se regăsesc în alimentația copiilor sunt: laptele, iaurturile și brânza telemea (de vacă sau de oaie).
Pentru că ritmul contemporan înseamnă mai puțin timp acasă, și deși categoria de semipreparate este una neclară pentru părinții din România, aceasta este totuși mai des abordată de părinții din mediul urban.
Conform studiului, produse din această categorie sunt consumate de cei mici cel mult o dată pe săptămână, în timp ce în București frecvența este mai mare deoarece mamele au un stil de viață mai ocupat, care nu le permite să se ocupe de prepararea meselor.
Principalul avantaj al acestor produse, în opinia părinților, este că te salvează atunci când nu ai timp de gătit în timp ce cea mai mare temere vis-à-vis de acestea este că au aditivi și conservanți.
Produsele bio sunt cele care au în componența lor doar ingrediente organice, cărora nu li s-au adăugat alte produse chimice cum ar fi pesticide, fertilizatori sintetici sau organisme modificate genetic.
Acesta este și motivul pentru care produsele ecologice / biosunt mare căutare în rândul fructelor și legumelor, conform studiului, dar se regăsesc și mame care afirmă că nu au încredere în acestea.
Constatăm deci o deschidere și o curiozitatea din partea mamelor pentru a introduce produse care prezintă valoarenutritivăînsă în același timp se constată o nevoie de informareatunci când vine vorba despre o alimentație sănătoasă - de exemplu, neîncrederea multor mame cu privire la produsele bio de pe rafturile magazinelor.
În urma Studiului derulat de D&D în colaborare cu Asociația Agricola – Neam de Gospodari descoperim că în continuare brandurile preferate ale mamelor sunt cele românești, în același timp, cele mai nocive produse sunt considerate băuturile carbogazoase, dulciurile, produsele de tip fast-food și chipsurile de tip snack.
Conform aceluiași studiu, în București, brandul contează mai mult decât în restul țării, prețul fiind considerat un criteriu al calității și, de asemenea, reprezintă o caracteristică mai pronunțată în București, ca urmare a nevoii privind statutul.