147
Potrivit studiului, publicitatea este de departe cea mai importanta sursa pentru finantarea continutului jurnalistic, asigurand 75% din veniturile continutulului exclusiv digital. Iată câteva dintre concluziile studiului "Paving the way: online advertising in the European economy": -Publicitatea online a evoluat, intr-un deceniu si jumatate, de la o industrie aflata la inceput la o adevarata putere economica, generand in prezent peste un milion de locuri de munca in Uniunea Europeana si contribuind cu peste un mld. euro ca valoare adaugata bruta.-In 2015, publicitatea a inlocuit veniturile de tip ‘’paid for app’’ ca sursa principala de venit.-Mediul digital este acum pe locul doi ca marime in ceea ce priveste sectoarele de publicitate, in Europa, in urma TV-ului. Pana la finalul anului 2015, este de asteptat ca acesta sa depaseasca TV-ul, cel putin in pietele cele mai dezvoltate ale UE.-Finantand internetul, publicitatea online asigura consumatorilor europeni o gama variata de servicii educationale, stiintifice, informationale si de entertainment in mod gratuit sau la costuri foarte mici.