589
Odată cu criza costului vieții care urmează să continue și inflația atingând apogeul, cea mai importantă companie de infrastructură și media Out of Home, Clear Channel, a lansat un nou studiu care se concentrează pe comportamentul de cumpărături al consumatorilor.
Pe baza unui studiu efectuat pe 2.000 de respondenți, acesta oferă perspective fascinante asupra principalelor modalități în care criza costului vieții a afectat comportamentul de cumpărare al consumatorilor, modurile în care britanicii preferă să cumpere alimente, factori cheie pentru selecția produselor atunci când cumpără alimente și tendințele de cumpărare impulsionată.
Potrivit raportului Clear Channel, 75% dintre oameni au fost nevoiți să-și schimbe comportamentul la cumpărături din cauza crizei costului vieții. Mai mult de unul din cinci a raportat că a redus lucrurile esențiale.
Poate deloc surprinzător, raportul a dezvăluit că aproape jumătate dintre cumpărători (45%) reduc produsele de lux și bunătățile, în timp ce 38% dintre oameni fac tot posibilul pentru a evita achizițiile impulsive.
Alte modalități de adaptare la criza costului vieții includ cumpărăturile la supermarketuri mai ieftine (37%), schimbarea mărcilor obișnuite cu produse cu eticheta proprie (35%) și cumpărăturile mai rar pentru a evita cheltuirea excesivă (26%). Doar 13% dintre britanici nu au fost nevoiți să-și ajusteze cheltuielile în urma insecurității financiare.
Cercetarea Clear Channel a arătat, de asemenea, că 96% dintre britanici preferă să facă cumpărături în magazine decât online. În mod surprinzător, tinerii de 16-24 de ani se comportă mai mult ca boomers decât millennials când vine vorba de comportamentul la cumpărături, 59% afirmând că preferă să facă cumpărături în persoană decât online - aceeași preferință ca omologii lor Boomer.
Când vine vorba de principalele motive pentru care consumatorii britanici preferă cumpărăturile în magazine, posibilitatea de a evalua imediat calitatea unui produs (63%) joacă un rol cheie.
Disponibilitatea imediată a produsului (53%) și posibilitatea de a obține oferte mai bune (43%) completează primele trei motive principale pentru a face cumpărături în persoană. Aproape unul din trei consideră că este mai probabil să descopere produse noi, în timp ce 25% dintre britanici apreciază experiența clienților din magazin.
Principalele constatări ale sondajului sunt următoarele:
- 96% dintre consumatorii europeni fac cumpărături în magazine, 45% preferând să facă cumpărături numai în magazine, 8% doar online și 46% cumpărături atât în magazin, cât și online.
- Motorii cheie pentru selecția produselor sunt reducerile (65%), cel mai ieftin preț de pe piață (37%) și produsele de la un brand bine consacrat (27%).
- Un britanic din 10 cumpără impuls de fiecare dată când face cumpărături.
- Mâncarea (55%), hainele (29%), băuturile (25%), produsele la pachet (24%) și articolele de uz casnic (23%) sunt principalele categorii de achiziții impulsive.
- Primele categorii de achiziții impulsive pentru bărbați sunt alimente (55%), băuturi (31%) și produse la pachet (24%), în timp ce pentru femei sunt alimente (54%), haine (35%) și articole de uz casnic (26%).
În acest sens, Ben Hope, director de marketing la Clear Channel, a declarat:
„În lumina incertitudinii economice în curs și a efectului acesteia asupra consumatorilor, am căutat să realizăm un studiu care să ajute mărcile să înțeleagă mai bine comportamentul de cumpărare.
Potențialul de a comunica mesajele mărcii prin publicitate în magazin și în afara casei este încă la fel de relevant ca întotdeauna, deoarece cumpărătorii refuză să facă compromisuri cu experiența pe care o au cumpărând în magazin, chiar dacă scopul lor este să cheltuiască ceva mai puțin.
Ceea ce i-ar putea surprinde pe mulți este tendința generației mai tinere de 16-24 de ani către experiența fizică în persoană.” (Foto: Freepik)