624
Reducerea cheltuielilor pentru produse alimentare rămâne o prioritate de top pentru consumatorii din toate grupurile de venituri, a constatat studiul ”The 2024 Grocery Retail Industry”, realizat de Stout Found și citat de European Supermarket Magazine.
Private label, din ce în ce mai apreciate
Actualizarea datelor din 2023 a industriei de vânzare cu amănuntul a produselor alimentare realizată de firma globală de consultanță Stout a constatat că produsele cu etichetă privată și produsele cu preț redus și-au păstrat popularitatea în rândul cumpărătorilor, pe măsură ce aceștia continuă să-și economisească banii.
Semnificația unei experiențe de cumpărături antrenante și bazată pe tehnologie a continuat să crească, în special în rândul persoanelor demografice mai tinere, indicând că caută destinații, nu magazine.
Aproape trei sferturi (75%) dintre cumpărătorii din generația Z și Millennial au folosit o aplicație de magazin alimentar în ultimul an, arată datele.
Alte Constatări
Lipsa forței de muncă a apărut ca cea mai mare provocare cu care se confruntă industria de retail a produselor alimentare, potrivit directorilor executivi, se arată în studiu.
La începutul lui 2023, aproximativ 44% dintre lucrătorii din comerțul cu amănuntul din prima linie se gândeau să-și părăsească locurile de muncă, dar această rată a scăzut semnificativ în a doua jumătate a anului.
Creșterea ratelor forței de muncă i-a determinat pe comercianții cu amănuntul să investigheze investiții care economisesc costuri, de la benzi de casă cu autoservire până la magazine complet automatizate, fără casierie, potrivit raportului.
Comercianții cu amănuntul și-au extins, de asemenea, sortimentul de produse pentru a satisface preferințele consumatorilor, inclusiv cererea crescută de produse cu etichetă privată, pe bază de plante, organice și mai bune pentru tine.
Mancarea irosita
Cu reducerea deșeurilor de alimente și ambalaje o prioritate de vârf pentru cumpărători și companii, băcănii și firmele CPG concentrate pe reducerea deșeurilor.
Aplicații precum Too Good To Go au câștigat popularitate în rândul consumatorilor, restaurantelor și comercianților cu amănuntul de produse alimentare, deoarece au ajutat la combaterea risipei de alimente într-o manieră fără întreruperi, eficientă din punct de vedere al costurilor, se arată în raport.
Vulnerabil la perturbare
Un studiu separat al AlixPartners a constatat că sectorul de retail este cel mai vulnerabil la perturbări din zece industrii majore.
AlixPartners’ Disruptive Index a chestionat 3.000 de directori de conducere din întreaga lume, colectând răspunsuri în zece sectoare industriale diferite. (Foto: Dreamstime)