Tehnologii

283

Studiu: Românii își ajustează comportamentul de cumpărare pentru a limita impactul negativ asupra mediului

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Opt din zece români consideră că schimbările climatice sunt cauzate de activitățile umane, iar 67% dintre aceștia și-au ajustat deja comportamentul de cumpărarepentru a limita impactul negativ asupra mediului, potrivitstudiului Deloitte Sustainable Actions Index, realizat în 26 de țări.

Aceste date plasează convingerile românilor și disponibilitatea acestora de a-și ajusta preferințele de cumpărare peste media altor țări din Europa Centrală incluse în raport.

Studiul arată, de asemenea, că schimbările climatice au devenit o sursă de anxietate, în special pentru persoanele care locuiesc în regiuni în care există riscul să se confrunte personal cu condiții meteorologice extreme, cum ar fi țările mai apropiate de ecuator.

Cu toate acestea, chiar și în zonele în care consecințele schimbărilor climatice sunt relativ mai mici, cum ar fi Europa Centrală, proporția respondenților preocupați de aceste aspecte este ridicată. În România, 59% dintre participanții la studiu sunt îngrijorați din cauza schimbărilor climatice, ușor peste media din Europa Centrală, de 52%.

Raportul evidențiază, de asemenea, o corelație între preocupările climatice și declarațiile privind comportamentulresponsabil față de mediu, precum economisirea energiei și a apei, evitarea risipei alimentare sau a apei și limitarea cumpărăturilorla produsele necesare. Alte acțiuni întreprinse de românii împotriva schimbărilor climatice, deși mai puțin frecvente, includ reciclarea sau compostarea deșeurilor menajere, reducerea sau eliminarea consumului de carne.

În România, 71% dintre respondenți limitează consumul de energie în locuințe, 70% reduc risipa de alimente, 70% cumpără produse sustenabile (semnificativ peste media țărilor din Europa Centrală de 50%), 69% încearcă să cumpere doar ceea ce au nevoie, 63% reciclează sau compostează gunoiul menajer (peste media din Europa Centrală de 54%), 61% evită zborurile opționale sau de agrement și 58% cumpără produse locale.

Alimentarea locuințelor cu energie regenerabilă și limitarea consumului de carne (28% fiecare)se regăsesc printre acțiunile mai puțin frecvente întreprinse de români pentru a limita schimbările climatice, arată studiul.

Analiza arată, de asemenea, o legătură strânsă între comportamentul durabil și vârstă. Respondenții mai tineri sunt mai predispuși să își ajusteze comportamentul pentru a face față schimbărilor climatice.

„Creștereapreocupărilor legate de mediu determină schimbarea comportamentului în rândul populației și al cetățenilor implicați în cauze care promovează politicile sustenabile. Aceste schimbări apar pe diferite planuri, de la ajustarea rutinei zilnice, până la alegerea angajatorilor și la așteptările din partea sectorului privat și a factorilor de decizie cu privire la sprijinirea acțiunilor de protecție a mediului.

Deloitte s-a implicat în combaterea schimbărilor climatice într-o manieră proprie, prin investiții de un miliard de dolari în practica sa de sustenabilitate și mediu la nivel global, prin realizarea de studii pe această temă și propunerea de soluții, dar și prin împărtășirea celor mai bune practici în domeniu cu colegii și clienții noștri.

Aceasta este o cauză pe care toată lumea, atât la nivel individual, cât și prin intermediul companiilor în care activează, trebuie să o sprijine,” a declarat Alexandru Reff, Country ManagingPartner, Deloitte România și Moldova.

Impactul activității companiilor asupra schimbărilor climatice influențează, de asemenea, alegerile profesionaleși percepția oamenilorasupra angajatorilor, arată studiul Deloitte.

În România, 44% dintre respondenți, preponderent din rândul tinerilor, spun că ar lua în considerare transferul la un angajator care pune un accent mai mare pe protecția mediului, ușor peste media țărilor din Europa Centrală, de 36%. Pe de altă parte, 35% dintre respondenți susțin că angajatorii lor au făcut deja schimbări pentru a-și desfășura activitatea într-un mod sustenabil.

Un alt comportament influențat de anxietateacauzată de schimbările climatice este preferința de vot. Studiul arată că, la nivel global, 50% dintre respondenți sunt mai predispuși să voteze pentru candidații care sprijină acțiunile de combatere a schimbărilor climatice. În Europa Centrală, ponderea este ușor mai redusă, de 43%, în timp ce în România este de 37%.

Studiul Deloitte SustainableActions Index a fost realizat în 26 de țări la nivel global. Pentru Europa Centrală, raportul a fost realizat pe baza datelor colectate de la 4.000 de respondenți din Republica Cehă, Ungaria, Polonia și România.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2