La finalul anului 2013, The Australian Food and Grocery Council (AFGC) a pus la punct o strategie naţională menită a implementa conceptul de sustenabilitate în industria laptelui din acea ţară, cu precădere, în zona de ambalare. În acest sens, Ţara Cangurilor a optat pentru generalizarea ambalajelor din hârtie cartonată, înfiinţându-se Australian Packaging Convenant, organizaţie profesională menită a uniformiza, cel puţin la nivel de concept, aplicarea noilor decizii. Ideea de a adopta hârtia, ca principal material de ambalare a produselor lactate s-a conturat potrivit mai multor considerente. În primul rând, s-a luat în calcul progresele tehnologice deosebite înregistrate în domeniu. Apoi, atât posibilitatea de a folosi hârtia din deşeurile deja existente, cât şi reciclarea noilor ambalaje. Nu în ultimul rând, s-a luat în calcul rata de distrugere naturală a acestor ambalaje, mult mai avantajoasă decât în cazul altor materiale, precum plasticul sau sticla. Şi, în final, în favoarea deciziei s-a adus ca argument impactul ecologic. Ca linii directoare ale noii politici, s-au trasat următoarele imperative: - Focusarea permanentă pe creşterea importanţei sustenabilităţii;- Depăşirea actualului stadiu în care producătorii sunt mai puţin dispuşi să accepte implicaţiile conceptului de sustenabilitate şi rolul industriei ambalajelor în prezervarea mediului.- Considerarea hârtiei drept principalul material pe baza căruia să se realizeze ambalajele produselor lactate. Exemplul australian nu este singular. Pe masa Comisiei Europene se află mai multe proiecte de rezoluții care vor conduce în viitorul mediu la adoptarea unor măsuri menite să oblige industria ambalajelor la implementarea tehnologiilor sustenabile, pentru a reduce impactul negativ asupra mediului. Prima măsură care se va lua va fi aceea a eliminării ambalajelor din pungi de plastic, notează FoodPackaging.