Stiri

137

Susținătorii bunăstării animalelor critică proiectul AGRI-TRANSPORT

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit Euractiv, timpul de călătorie transfrontalieră, spațiul și temperatura din interiorul camioanelor sunt aspecte neglijate în proiectul de raport, spun susținătorii animalelor.

Dezamăgire

Proiectul de raport AGRI-TRAN al Parlamentului European cu privire la propunerea de regulament privind protecția animalelor în timpul transportului a lăsat grupurile pentru drepturile animalelor foarte dezamăgite de lipsa modificării măsurilor propuse.

Humane World for Animals a considerat că proiectul de raport privind propunerea de regulament privind protecția animalelor în timpul transportului, prezentat de raportorii Daniel Buda (PPE) și Tilly Metz (Verzi/ALE) este „foarte slab”, care conține puține despre principalele probleme cu care se confruntă animalele în timpul transportului, în climatul actual.

„Când spun că este slab, raportul nu abordează un număr mare de probleme care trebuie abordate din perspectiva bunăstării animalelor - lucruri precum alocațiile de spațiu, temperatura, timpii de transport, toate aceste tipuri de aspecte cheie ale transportului animalelor, nu le atinge”, a spus Jo Swabe, director senior al afacerilor publice, Humane World for Animals.

„Este un amendament foarte limitat pe care îl propun, care indică într-adevăr cât de polarizate, pozițiile sunt din, să zicem, conservatoare, partea de dreapta a parlamentului și partea stângă-verde a parlamentului, pentru că sunt atât de diametral opuse încât este foarte evident că nu pot ajunge la niciun fel de acord cu privire la aspectele fundamentale ale transportului animalelor”, a spus ea.

Reducerea transportului

Sunt necesare schimbări precum mai multe abatoare locale și mai puțin transport de animale vii, ca să nu mai vorbim de reducerea transportului transfrontalier pentru a reduce răspândirea bolilor.

UE se confruntă în prezent cu un focar de febră aftoasă, care a fost găsit până acum în Germania, Slovacia, Ungaria și Austria.

"Mulți politicieni par să uite că această legislație se referă la protecția animalelor în timpul transportului și a operațiunilor conexe - este în titlu, pe asta ar trebui să se concentreze. Dar se concentrează pe multe alte lucruri în loc să îmbunătățească bunăstarea animalelor și cum să protejeze animalele în timpul acestor transporturi", a adăugat Swabe.

Instruire și certificare

Amendamentele care au fost propuse ar putea aduce unele schimbări, dar este foarte mult în jurul oamenilor care transportă animalele și nu neapărat modificări ale condițiilor de transport pentru animale în sine.

„S-ar putea, să zicem, să stabilească niște condiții cel puțin pentru ce fel de pregătire și certificare ar fi necesare pentru oricine este implicat în procesul de transport al animalelor și în toate operațiunile aferente”, a spus Swabe despre orice modificări pe care actualul proiect le-ar putea implementa.

Tilly Metz, unul dintre cei doi raportori pentru raport, ar putea avea o ceartă pe mâini. Mulți cred că trebuie luate măsuri mai dure pentru a implementa normele actuale în transportul animalelor fiind cheia, mai degrabă decât noua legislație.

Timp de călătorie

Timpul de călătorie, spațiul și temperatura în interiorul camioanelor devin în mod repetat o problemă și acestea sunt problemele pe care noua legislație trebuie să le susțină.

"Va fi foarte greu, dar sunt pregătit pentru acea luptă. Da! Cred că le datorăm cetățenilor și ar trebui să ascultăm știința și să ne facem munca și să nu fim manipulați de nimeni", a spus Metz.

Actualul termen pentru ca părțile să depună amendamente se încheie la 11 aprilie 2025, unde punctele vor fi apoi analizate și dezbătute în următoarele luni.

"Unii oameni strigau la mine „vrei să desființezi animalele", nu, deloc. Mai puțin este mai bine, da, dar mai bine pentru toată lumea, pentru sănătatea umană, pentru animale - nu este vorba despre desființarea animalelor, adică nu asta este întrebarea", explică Metz.

"Trebuie să fim suficient de curajoși pentru a face ceea ce știm că trebuie să facem acum - dar nu este împotriva fermierilor. Vreau să fac asta cu fermierii și cu diferitele părți interesate - și este vorba despre a asculta cetățenii și ceea ce așteaptă ei de la noi", a spus ea.

„În Luxemburg, cei care au o voce puternică pentru interzicerea exporturilor vii de animale sunt tinerii fermieri, nici ei nu mai vor acest lucru”, a adăugat ea. „Majoritatea fermierilor, știu, sunt șocați dacă văd cum sunt cu adevărat transportate animalele și toate scandalurile pe care le avem pe vase etc., sau ce se întâmplă cu vițeii lor, odată ce părăsesc UE – nici ei nu vor asta.”

Controlul temperaturii

Federația Medicilor Veterinari din Europa (FVE), organizația-umbrelă pentru toate organizațiile veterinare din 39 de țări europene, își exprimă îngrijorarea cu privire la proiect și consideră că este nevoie de o schimbare reală într-un document care nu a fost actualizat de zeci de ani.

"Un lucru principal este să protejăm animalele vulnerabile - cum ar fi animalele gestante, vițeii neînțărcați și găinile ouătoare și vacile de lapte la sfârșitul vieții lor productive - pentru a le oferi mai multă protecție. Să actualizăm și să facem noua propunere un spațiu mai definit și să verificăm una dintre cele mai mari probleme, cum putem preveni stresul termic în timpul transportului", a spus Nancy De Briyne.

Director Executiv la FVE: „Fără aer condiționat, este foarte dificil să scazi temperatura din camion decât temperatura exterioară”, a spus ea.

De la un început slab la proceduri, sperăm că în următoarele câteva luni vor fi discuții pentru amendamente critice de dragul animalelor și al fermierilor care încearcă să-și câștige existența din bunăstarea lor.

"Unii oameni spun că trebuie să ne concentrăm doar pe implementare și aplicare, dar am făcut asta în ultimii 20 de ani cât am putut, așa că ce putem face mai mult în acest domeniu? Acum este timpul să schimbăm legislația și să o facem puțin mai ușor de implementat și aplicat și mai bine pentru bunăstarea animalelor", a spus De Briyne. (Foto: Freepik) 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2