Potrivit RetailDetail, Carrefour a avut un început de an foarte puternic, vânzările la nivel de grup crescând cu peste 12 % în primul trimestru din 2023, iar filiala belgiană a câștigat cotă de piață și a fost una dintre cele mai performante.
Vânzările grupului au crescut cu 12,3 %, până la 22 de miliarde de euro în primul trimestru. Vânzările au crescut în toate țările; pe principalele piete, retailerul alimentar a castigat si cota de piata. Pe piața sa de origine franceză, Carrefour a înregistrat o creștere comparabilă a vânzărilor de 7,1 %, în restul Europei de 8,8 %, în America Latină chiar de 26 %.
Într-un context dificil, cu rate ridicate a inflației și o reducere a consumatorului, Carrefour spune că depășește piața.
Retailerul își datorează rezultatele bune parțial aplicării așa-numitei „metode Max”, care îmbunătățește productivitatea în magazine și oferă cumpărătorilor soluții pentru a-și menține bugetele sub control, concentrându-se pe brandul de prim preț Simpl, marca privată Carrefour. și cele mai puternice promoții.
Această abordare dă roade și în Belgia: pentru al treilea trimestru consecutiv, Carrefour a înregistrat o creștere puternică a vânzărilor aici (+ 9,9 %), în special în hipermarketuri. În plus, compania și-a recâștigat cota de piață într-un mediu extrem de competitiv. Clienții apreciază inițiativele de putere de cumpărare ale retailerului.
„Sub conducerea lui Geoffroy Gersdorff, Comitetul Executiv a fost reînnoit și reproiectat la sfârșitul anului 2022 pentru a face față tuturor provocărilor planului strategic Carrefour 2026”, a informat Carrefour Belgia într-un comunicat de presă.