177
Iată cele mai importante tendințe ale pieței și ale consumatorilor care ar putea influența inovația în produsele lactate în 2025, rezumate de DairyReporter.
Sănătate și bunăstare
Pe măsură ce medicamentele GLP-1 devin obișnuite, alimentele care oferă sațietate în timp ce se concentrează pe un profil natural, cu etichetă curată sunt gata să fie pe radarul consumatorilor. În iunie 2024, CEO-ul Danone, Antoine de Saint-Affrique, a spus că medicamentele pentru slăbire au fost probabil în spatele unei creșteri a vânzărilor de iaurt bogat în proteine.
Datele despre vânzările din trimestrul I 2024 au susținut acest lucru, gigantul francez al produselor lactate înregistrând o creștere a vânzărilor cu 4% față de anul trecut. Fage – compania greacă din spatele mărcii de iaurt Total – a înregistrat, de asemenea, o creștere cu 16% a vânzărilor în T1 2024.
Iaurtul simplu are, de asemenea, un indice glicemic scăzut, ceea ce îl face o sursă potrivită de proteine, calciu sau probiotice pentru persoanele care urmăresc glicemia. niveluri.
Analistii se asteapta ca aproximativ 31,5 milioane de oameni sa adopte medicamente GLP-1 numai in SUA pana in 2035; adică aproximativ 9% din populația SUA.
Iaurtul gras
Pe lângă sprijinirea scăderii în greutate, iaurtul plin de grăsimi a fost asociat cu reducerea riscului de a dezvolta diabet de tip 2 - Administrația SUA pentru Alimente și Medicamente fiind de acord că există suficiente dovezi științifice pentru a susține o declarație de sănătate calificată pe care producătorii o pot folosi în ambalaj.
Cu toate acestea, producătorii ar trebui să aibă grijă să nu copleșească cumpărătorii cu mențiuni de sănătate, notează Mintel. Jenny Zegler, Director Mintel Food & Drink, a declarat: „Așteptați-vă să vedeți o creștere a inovațiilor de produse bogate în nutrienți pentru a îmbunătăți sănătatea pe termen scurt și lung.
Importanța obținerii nutriției de bază necesare în fiecare zi va fi o lecție pe scară largă care va depăși nivelul și utilizarea medicamentelor de slăbit. Începând din 2025, mărcile vor trebui să eficientizeze pachetele supraîncărcate cu mențiuni de sănătate referitoare la nutrienții critici pe care îi conțin.
Promovarea nutrienților esențiali bine-cunoscuți va diferenția, de asemenea, produsele într-o eră a accesului aproape infinit la informații – și a dezinformarii.”
Și să nu uităm de sănătatea mentală. ADM observă că consumatorii urmăresc emoțiile pozitive, iar alimentele și băuturile pot face un drum lung pentru a hrăni trupul și sufletul; aici, producătorii pot lucra cu culori și arome care ar putea stârni emoții pozitive, dar să fie atenți să-și păstreze eticheta curată prin aprovizionarea cu ingrediente naturale, deoarece 62% dintre consumatori la nivel global consideră că alegerea alimentelor naturale este cea mai bună modalitate de a asigura o dietă sănătoasă, potrivit Innova.
Pe lângă iaurt, laptele fără lactoză, bogat în produse proteice, cum ar fi brânza de vaci, și lactatele fermentate, cum ar fi zara și chefirul, au atras atenția consumatorilor ca alimente mai bune pentru tine.
Sustenabilitate
Potrivit Euromonitor International, opțiunile durabile nu rămân doar o decizie conștientă bazată pe valori personale, ci și pe dovezi concrete și pe beneficiile pe care aceste produse le oferă față de nevoile clienților. Începând cu T2 2024, numărul de SKU online cu declarații de sustenabilitate în 11 industrii FMCG și 25 de țări a fost de 5 milioane.
Funcționalitate
Cu sănătatea și nutriția în prim-planul minții consumatorilor, adăugarea de valoare nutritivă și funcționalitate produselor lactate ar putea deschide noi oportunități pentru producătorii de alimente. După cum sa văzut la SIAL Paris 2025, producătorii adaugă SKU cu conținut ridicat de proteine la produsele lactate fermentate populare, cum ar fi chefirul; și există gouda îmbunătățită cu vitamine pentru iubitorii de brânzeturi atenți la sănătate.
Aplicarea proteinei bioactive lactoferină este, de asemenea, probabil să se extindă de la alimentația sugarilor și adulților în produse de consum, cum ar fi iaurtul și băuturile lactate.
Și odată cu progresele în tehnologia de procesare și încapsulare, este acum posibil să se exploreze o nouă categorie de băuturi lactate RTD îmbunătățite cu culturi vii, vitamine și minerale, dar care nu necesită refrigerare.
Totul fiind bine, comunicarea beneficiilor funcționalității adăugate ar fi crucială pentru acceptarea consumatorilor, avertizează Mintel. „Mărcile care le reamintesc cumpărătorilor de beneficiile inerente pentru sănătate vor oferi, de asemenea, claritate cumpărătorilor ocupați, conștienți de costuri, care ar putea deja să pună la îndoială valoarea formulărilor funcționale cu afirmații care nu sunt la fel de evident resimțite ca afirmațiile privind energia funcțională, digestive sau de mare sațietate.”
Lactate fără lactoză
Laptele fără lactoză a recuperat cota de piață de la alternativele de lactate pe bază de plante, am auzit la SIAL Paris 2025, deoarece grupurile de consumatori, cum ar fi flexitarienii, văd liberul ca o alegere sănătoasă. Fairlife, deținută de Compania Coca-Cola, a atins o penetrare de 25% în gospodăriile din SUA
În SUA, categoria a crescut cu 11,6% în vânzări și cu 2,6% în termeni de volum în ultimele 6-12 luni (ultimele 52 de săptămâni încheiate pe 19 mai 2024), potrivit Circana.
Cu laptele fiind cea mai vândută categorie de produse lactate fără lactoză, 2025 ar putea vedea inovații în format și ingrediente care ar duce laptele fără lactoză la următorul nivel; de exemplu, prin formularea de băuturi RTD concepute pentru consumatorii aflati în mișcare.
Lactate fără animale
Mai multe startup-uri de tehnologie alimentară, cum ar fi Those Vegan Cowboys și unele companii majore de produse lactate, cum ar fi Bel Group, se pregătesc să lanseze soluții pentru oricare dintre ingrediente, cum ar fi fermentarea cu derivate de la o vacă.
Investițiile în fermentație au crescut și ele, Institutul Good Food raportând că startup-urile au strâns 49 de milioane de euro în primele șase luni ale anului 2024, față de 33 de milioane de euro în întregul 2023. Creșterea investițiilor în fermentație indică o concentrare reînnoită pe extindere. , cu nume mari precum Danone, Fonterra și Leprino Foods, toate făcând mișcări în segment.
Și în cazul plantelor, tehnologia, cum ar fi învățarea automată, este probabil să îmbunătățească inovația; cu jucători precum Climax Foods care lucrează cu brânză importantă Bel pentru a face brânzeturi superioare fără lactate, care sunt atât hrănitoare, cât și delicioase.
Inovație de format
În condițiile în care confortul rămâne un motor de achiziție de top pentru consumatori, inovarea în format ar fi cheia pentru a accesa tendințele emergente.
Bilele de unt Land O'Lakes. Imagine prin PRNewswire
De la pliculețe cu iaurt până la porții de unt de mărimea gătitului, producătorii au experimentat cu livrarea de lactate în formate care sunt atât accesibile, cât și atrăgătoare.
Dincolo de proteine
Se preconizează că conținutul bogat în proteine va fi segmentul cu cea mai rapidă creștere din iaurtul cu lapte în acest an, cu o rată de creștere de 17,2% conform Circana. În Marea Britanie, produsele lactate bogate în proteine au înregistrat o creștere de 44,2% de la an la an în 2023, ajungând la o evaluare de 117 milioane de lire sterline, potrivit datelor IRI.
Și există încă o mulțime de pistă pentru categorie. De exemplu, producătorii de brânză de vaci – un produs lactat natural bogat în proteine – pot apela la afirmații pe etichetă sau pot experimenta arome și culori naturale.
Mărcile de înghețată precum Kri Kri din Grecia iau notă și ele lansând SKU-uri bogate în proteine; iar start-up-uri precum Smearcase de pe Coasta de Est au introdus tendința de înghețată cu brânză de vaci DIY în magazinul alimentar. (Foto: Freepik)