355
Cererea publicului pentru practici durabile din partea întreprinderilor și corporațiilor a crescut cu adevărat în ultimii câțiva ani.
În special, atât industria alimentară cu amănuntul, cât și industria bunurilor de larg consum au fost supuse unui control sporit din cauza volumului mare de plastic și ambalaje pe care le produc zilnic.
Pentru a explora această problemă mai pe larg, ESMagazine citează un nou raport de la Ecovia Intelligence, care prezice tendințele sustenabile din industria alimentară și cu amănuntul care sunt cel mai probabil să modeleze anul 2023.
1. Scheme de durabilitate
Se preconizează că ratele de adoptare a schemelor de sustenabilitate (organic, Fairtrade, RSPO etc.) vor continua să crească în acest an. Cererea consumatorilor pentru produse alimentare cu etichetă ecologică și angajamentele de aprovizionare etică din partea companiilor alimentare ar trebui să stimuleze creșterea.
2. Agricultura regenerativă
Potrivit Ecovia Intelligence, nu va fi surprinzător dacă mai mulți operatori alimentari își vor lua angajamente în fața agriculturii regenerative în 2023. În ceea ce privește standardele în acest domeniu, Alianța Regenerative Organic este în prezent lider, fiind adoptată de peste 100 de ferme care administrează 0,23 milioane. hectare de teren.
3. Alimente reciclate
Numărul companiilor care oferă produse reciclate a crescut de la aproape nimic la peste 200 în ultimii cinci ani. Aceasta ar trebui să fie o tendință continuă pentru 2023, spune Ecovia Intelligence.
4. Alimente pe bază de plante
În ultimii ani, sectoarele alternative la lactate și fără carne au crescut. Pentru 2023, se prevede o creștere mare în sectorul alternativ al fructelor de mare.
5. Alimente neutre din punct de vedere climatic
Producătorii de alimente și comercianții cu amănuntul contribuie major la emisiile de carbon datorită dimensiunii mari a industriilor respective. În 2023, se așteaptă că mai multe companii alimentare vor face angajamente neutre din punct de vedere climatic, unele adoptând scheme de certificare, cum ar fi cele de la Climate Neutral și Carbon Trust.
6. Amprenta de plastic
După cum am menționat la începutul articolului, plasticul continuă să fie un subiect foarte controversat în industria supermarketurilor. Ratele de adoptare a schemelor neutre din punct de vedere plastic, cum ar fi cea a RePurpose Global și Plastic Credit Exchange, vor crește în 2023, spune Ecovia Intelligence.
7. Focalizarea biodiversităţii
Industria alimentară este cea mai mare contribuție la pierderea biodiversității. Acest lucru a fost acoperit pe larg în mass-media. În 2023, Ecovia Intelligence prezice că mai multe supermarketuri și operatori de alimente vor face angajamente fără biodiversitate și defrișări.
8. Dezvoltarea comercianților cu amănuntul
În cele din urmă, anul acesta ar trebui să vedem comercianții cu amănuntul alimentar și supermarketurile care au o gândire durabilă să își ajusteze modelele de afaceri.
În special, acest lucru se va vedea cu supermarketurile care fac loc opțiunilor reîncărcabile, vând alimente neambalate și dezvoltă zone fără plastic în magazinele lor. Așteptați-vă să vedeți mai multe opțiuni reîncărcabile și fără plastic în supermarketuri în 2023, spune Ecovia Intelligence.