Tehnologii

330

Tendințe pe segmentul ingredientelor lactate

autor

MeetMilk.ro

distribuie

La Paris, la finalul anului trecut, a avut loc târgul Food Ingredients Europe 2022, acolo unde au fost dezvăluite care sunt unele dintre ingredientele de viitor dar și tendințele consumatorilor care vor domina piața lactatelor și a alternativelor de produse lactate în 2023.

Soluții pentru procesatori

De la conservanți naturali la înlocuitori de zahăr și declarații cu etichete curate, au existat o serie de soluții concepute pentru a sprijini producătorii de produse lactate și alternative de produse lactate care doresc să se conformeze celor mai recente tendințe ale consumatorilor.

O concluzie cheie care se poate trade după evenimentul din Paris a fost că piața produselor alternative din plante este setat să ofere oportunități semnificative de creștere a producătorilor care cred că acesta este un segment pregătit pentru inovație.

Iată însă care sunt tendințele din domeniu, după cum le-a menționat DairyReporter la finalul conferinței.

Sănătate intestinală și sănătate holistică

Se așteaptă ca produsele lactate fermentate să continue să devină trend-setter în 2023, culturile de lactate, inclusiv probiotice, urmând să se bucure de popularitate în rândul formulatorilor.

Iaurturile bogate în proteine pot fi comercializate ca o opțiune convenabilă de băutură sau gustare pentru consumatorii atenți la sănătate, diverse concepte fiind prezentate la spectacol de la companii precum DSM și Ingredia.

Mike Bones, director general, Europa pentru cooperativa de produse lactate din Noua Zeelandă Fonterra, se așteaptă ca consumatorii să continue să adopte o abordare holistică a sănătății lor cognitive și a calității somnului, împreună cu imunitatea și îmbătrânirea sănătoasă.

„Sănătatea holistică a fost una dintre tendințele mari ale anului 2022, susținută din 2020 și ne așteptăm ca acest lucru să rămână un aspect cheie pentru consumatori anul viitor”, a spus el. „De asemenea, produsele gata de băut au reprezentat o platformă excelentă pentru mențiuni de sănătate și nutriție și oferă, de asemenea, confortul pe care și-l doresc consumatorii.

Formulările non-lactate vor fi un alt domeniu de creștere.” La emisiune, cooperativa a scos în evidență portofoliul Nutiani, brandul său de ingrediente lansat în 2022.

Ingrediente naturale și fortificare

„Consumatorii au devenit foarte proactivi în ceea ce privește natura și sănătatea și încep să evite produsele care conțin ingrediente sintetice, chiar și cu sacrificarea unui preț mai mare”, a declarat Chloe Downs, manager tehnic de cont la Prinova. „Deci există o piață pentru conservanți naturali și ingrediente alimentare.”

În special în produsele lactate pe bază de plante, fortificarea este locul în care există oportunități semnificative, a explicat ea.

„Un domeniu de interes pentru noi este încercarea de a reproduce amestecul de vitamine care există în laptele convențional din lapte în alternative pe bază de plante. Există limitări, dar avem o mulțime de cunoștințe și experiență cu micronizarea și alte procese pentru a permite nutrienților să rămână suspendați în laptele însuși.”

La FiE 2022, Prinova a dezvăluit Aquamin, un ingredient derivat din marin care ar putea crește conținutul de calciu și magneziu din băuturile pe bază de plante. „Aquamin poate fi folosit în alternative la lactate și plante fortificate pentru a crește conținutul de minerale”, a explicat Downs. „Este un ingredient natural cu un impact minim asupra aromei, texturii și culorii și permite afirmații pe etichetă curată.”

Texturi mai bune și conținut scăzut de zahăr

În ceea ce privește plantele, îmbunătățirea texturilor va fi cheia pentru dezvoltarea brânzei mai bune, ne-a spus Prinova’s Downs.

„Există două tendințe principale în ceea ce privește alternativele de brânză în acest moment – satisfacerea cerințelor flexitarienilor și crearea unui produs durabil. Din experiența noastră, flexitarienii caută alternative de brânză care sunt foarte apropiate de lactatele tradiționale ca textură.”

Directorul unității de afaceri DSM pentru produse lactate, panificație și bere, Dirk Lippits a subliniat, de asemenea, că îmbunătățirea brânzei pe bază de plante va fi o provocare cheie în 2023. „Profilul nutrițional al brânzeturilor fără lapte trebuie îmbunătățit, precum și textura. Nu suntem încă simpli”, a spus el.

Myriam Snaet, șeful departamentului de informații despre piață și informații despre consumatori de la Beneo, crede, de asemenea, că îmbunătățirea texturilor va fi un accent semnificativ pentru producătorii de produse pe bază de plante, amidonul de orez și inulină oferind funcționalități care imită produsele lactate tradiționale.

„Diferitele tipuri de orez oferă profiluri de vâscozitate diferite, așa că există o oportunitate reală de a experimenta cu acest ingredient”, a explicat ea. „De asemenea, am obținut rezultate grozave cu boabele fava în alternativele lactatelor; oferă solubilitate și emulsionare.”

Expandând tendințele consumatorilor, ea a adăugat: „Am făcut cercetări asupra produselor lactate pe bază de plante, inclusiv asupra flexitarienilor. Din acest grup de consumatori, 85% au declarat că sunt îngrijorați de mediu și acordă o atenție deosebită ambalajelor și tendințelor alimentare.

Etichetarea nutrițională este cu adevărat importantă, la fel și conținutul de zahăr. Acolo, fructele și fibrele pot fi folosite ca înlocuitor pentru fructoză, pentru a reduce zahărul. Așa că, în calitate de producător, trebuie să-ți demonstrezi valoarea pe tot parcursul.”

Rutger Schutte de la Ofi, vicepreședinte pentru produse lactate, a declarat: „Alternativele lactatelor vor continua să fie o mare tendință în noul an. Guvernele din întreaga lume încearcă să reducă emisiile agricole, dar nu se poate nega că consumatorul vrea din ce în ce mai multe produse lactate. Cum găsești echilibrul?”

Despre ingrediente, el a spus că grăsimile pe bază de plante, cum ar fi grăsimea de palmier, ar putea deveni mai proeminente printre formulări în 2023, dar producătorii trebuie să țină cont de durabilitate. „Este atât de dificil să creezi produse pe deplin durabile. Acest lucru necesită control deplin asupra întregului lanț de aprovizionare.”

Pentru a rezolva acest lucru, compania a dezvăluit AtSource, o platformă online care oferă „o viziune cuprinzătoare asupra performanței sociale și de mediu de-a lungul lanțurilor de aprovizionare”. Revenind la ingrediente, Schutte a insistat că nucile, în special migdalele, sunt de așteptat să fie „foarte puternice” ca produs de bază pentru alternativele lactate pe bază de plante în cursul anului 2023.

Etic și durabil

Specialistul în perspectivă și planificare al lui Bord Bia, Cian O’Mahony, a subliniat, de asemenea, importanța bunăstării mediului. „Mărcile și furnizorii care își pot demonstra și comunica în mod clar acreditările etice și sustenabile vor câștiga favoarea pe termen lung din partea tinerilor generații de consumatori mai pretențioși și curioși.

Acești consumatori privesc dincolo de afirmațiile generale de durabilitate, cu transparența un accent cheie, având în vedere înțelegerea tot mai mare a impactului dietelor asupra mediului.”

Soluții complete de proteine

O companie care a făcut furori în spațiul ingredientelor este MycoTechnology, specialistul în tehnologia alimentară care obține proteine vegetale prin fermentarea miceliului de ciuperci.

„Suntem cu siguranță în tendințe”, a fost de acord cofondatorul Peter Lubar, care ne-a mai spus că compania și-a extins prezența în Europa printr-un parteneriat de distribuție cu Brenntag și, de asemenea, a încheiat un parteneriat cu furnizorul de ingrediente IFF pentru a dezvolta în comun proteine alternative.

MycoTechnology a făcut prima pagină a ziarelor pentru ingredientul său „de blocare amar”, folosit pentru a face băuturile pentru sport și alte alimente și băuturi greu de mascat mai gustoase. Dar proteina lor din plante FermentIQ - care se apropie de proteinele animale în valoare nutritivă - ar putea fi de interes pentru formulatorii de alternative la lactate.

„Este destul de greu să obții suficiente proteine, să înveți suficient cum să o faci să se topească”, a reflectat Lubar, subliniind că FermentIQ este considerată o proteină completă și este ușor de digerat, care poate găsi aplicații în producția de înghețată și alternative la brânză.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2