674
Acum, mai mult ca niciodată, consumatorii apelează la abordări atotcuprinzătoare și holistice pentru bunăstarea lor generală. De la pandemie, consumatorii au acordat o importanță sporită obținerii accesului la nutriția care le susține cel mai bine sănătatea generală. Produsele care încorporează ingrediente funcționale – de exemplu, cele care pot ajuta la îmbunătățirea stării de spirit, a stării mentale sau a performanței cognitive – precum și cele care oferă răsfăț fără vinovăție rezonează cu adevărat în acest moment, se arată într-o analiză publicată de DairyReporter.
Cum se potrivesc lactatele în acest spațiu?
Lactatele au devenit un produs de alegere pentru consumatorii care îl percep ca fiind hrănitor, iar iaurtul funcțional și băuturile lactate sunt în creștere, pe măsură ce consumatorii caută produse lactate pentru o nutriție sănătoasă.
În SUA, cel puțin 72% dintre consumatorii de lapte consideră că produsele lactate au un impact pozitiv asupra sănătății și bunăstării lor. Observăm, de asemenea, o creștere a semnalării în mesaje și în ambalaj care prezintă beneficii specifice pentru sănătate – de exemplu, în zone precum precum imunitatea și sănătatea oaselor, ochilor sau intestinale.
Reducerea zahărului și a sării sunt, de asemenea, în atenția consumatorilor, dar produsele lactate sunt încă o sursă de mare experiență gustativă și plăcere. La IFF oferim soluții de vârf în industrie și un portofoliu complet de ingrediente lactate ce variază de la culturi de iaurt proaspăt fermentat, culturi de starter de brânză și probiotice, până la stabilizatori, arome și lactază.
Ce face IFF pentru a ajuta producătorii să rămână cu un pas înaintea pieței?
IFF are o înțelegere aprofundată a tendințelor pieței și a spațiilor albe din industria produselor lactate. Pe baza acestor tendințe de piață și a cunoștințelor noastre neobișnuite, echipele noastre tehnice proiectează concepte inovatoare utilizând portofoliul nostru larg de culturi, probiotice, enzime, ingrediente și arome pentru a deschide noi piețe și a îmbunătăți experiența de consum a consumatorilor.
Cum vedeți evoluția nevoilor consumatorilor în ceea ce privește produsele lactate?
PANOPTIC este tendința proprie și capacitatea de previziune a IFF, care identifică schimbări de impact și dinamica care modelează viitorul industriei alimentare și a băuturilor. Acesta inspiră și stimulează crearea și inovația strategică de viitor, prin înțelegerea celor mai influente tendințe de astăzi și de mâine.
În ceea ce privește viitorul industriei produselor lactate, cunoștințele noastre au evidențiat patru tendințe cheie ale stilului de viață care trebuie luate în considerare atunci când se analizează designul, dezvoltarea sau inovarea noilor produse:
Sănătate și bunăstare omniprezentă- Consumatorii doresc să trăiască un stil de viață mai sănătos.
Consumatorii fac alegeri mai conștiente cu privire la ceea ce mănâncă, ce conțin alimentele lor și de unde provin.
Consumatorii critici și etici sunt preocupați de modul în care companiile se comportă dincolo de produsele pe care le vând.
Experiență amplificată- Consumatorii doresc în continuare ca produsele să se simtă ca un răsfăț, să ofere plăcere, permițându-le să experimenteze gusturi și texturi noi.
Ce oportunități și provocări va însemna acest lucru pentru producători?
Pentru a continua să inovăm și să oferim soluții pentru produse lactate, va trebui să ne asigurăm că luăm în considerare toate aceste stări de nevoi în continuă evoluție. Știm că, deși consumatorii sunt dornici să facă alegeri mai sănătoase, ei nu sunt dispuși să facă compromisuri cu privire la experiența senzorială.
Gustul este încă un factor de diferențiere esențial în produsele lactate și acesta este un domeniu în care așteptările consumatorilor le prezintă producătorilor de lactate o provocare din ce în ce mai complexă: cum să produci produse lactate delicioase, sărace în zahăr și bogate în fibre, conținând în același timp o cantitate minimă de lactoză ? Acest lucru are rădăcinile în cererea în creștere pentru produse mai sănătoase care susțin bunăstarea generală.
De exemplu, NURICA™ de la IFF este o lactază cu o diferență. Enzima noastră inovatoare sprijină producătorii de lactate să transforme zaharurile naturale ale laptelui în GOS (galacto-oligozaharide), sporind astfel profilul nutrițional al acestuia.
Vă așteptați ca produsele lactate pe bază de plante să continue să crească?
Consumatorii caută din ce în ce mai mult răsfăț fără vinovăție, cu beneficii funcționale pentru sănătate. În timp ce mulți caută modalități de a integra lactatele pe bază de plante în dietele lor, așteptările cu privire la gustul și textura produsului rămân ridicate.
La IFF avem un portofoliu extins de produse pe bază de plante, susținând aceste cerințe imitând gustul și textura produselor lactate tradiționale. Portofoliul nostru include o varietate de culturi potrivite pentru diferite matrice (mazăre, soia, nucă de cocos etc.), culturi protectoare, probiotice și enzime.
Cu o gamă largă de cazuri de utilizare pentru produse lactate, inovația în materie de gust crește în importanță pentru consumatori. Mărcile au posibilitatea de a folosi în mod creativ ingredientele și aromele pentru a satisface gusturile în schimbare ale consumatorilor, inclusiv prin crearea de produse pentru diferite momente ale zilei și pentru diferite ocazii.
Și, deoarece gustul continuă să fie un factor determinant care conduce decizia de cumpărare, importanța valorificării aromelor pentru a masca notele neplăcute și pentru a îmbunătăți gustul este esențială în alternativele pe bază de plante. Avem o mulțime de soluții pentru plant-based lactate, de asemenea.
Pe lângă aromă, ce alți factori determină achizițiile de produse lactate?
Vedem un element real de emoție, distracție și bucurie în spațiul produselor lactate. Consumatorii manifestă interes pentru mărcile care oferă o evadare prin diferite aspecte ale aventurii senzoriale. Luați înghețata, de exemplu.
Aceasta este o categorie în care consumatorii sunt deschiși să experimenteze noi combinații de arome. Gustul și textura sunt vitale pentru a păstra senzația de lux, chiar și în opțiunile mai sănătoase, cum ar fi produsele cu zahăr redus.
Abordarea noastră Taste Design™ poate ajuta producătorii să creeze experiențe senzoriale îmbogățitoare. De exemplu, FLAVORFIT™ oferă un profil excelent de dulceață și o percepție a gustului cremos, chiar și în produsele mai sănătoase care au un conținut scăzut de zahăr și grăsimi.
De fapt, noul nostru sistem CREMODAN® GREENPRO 101 Modulator Enhanced System este special conceput pentru a permite producătorilor de înghețată să producă înghețate de calitate premium la prețuri accesibile. Este un amestec de sistem stabilizator de înghețată și tehnologie de modulare a aromei; care menține calitatea indulgentă în ceea ce privește gustul și senzația in gură a înghețatei.
Cu ce alte provocări se confruntă producătorii de lactate?
Obiceiurile și preferințele consumatorilor evoluează continuu, ceea ce înseamnă că producătorii trebuie să răspundă cerințelor din ce în ce mai diverse ale consumatorilor de pe tot globul.
Un exemplu în care IFF poate ajuta aici este cu YO-MIX® PRIME, pe care l-am dezvoltat pentru a servi ca o cutie de instrumente pentru procesatorii de lactate care doresc să îndeplinească și să depășească așteptările regionale de premium.
Datorită caracteristicilor sale scăzute post-acidificare, permite producătorilor să-și extindă raza de distribuție, oferind în același timp o experiență de gust premium până la sfârșitul perioadei de valabilitate.
Un alt produs pe care îl oferim este HOLDBAC®, o cultură bioprotectivă de ultimă oră, prietenoasă cu consumatorul, pentru prospețimea extinsă a lactatelor proaspete și a brânzeturilor, care permite producătorilor să joace un rol în reducerea risipei alimentare prin păstrarea produselor proaspete pentru mai mult timp.
Cum pot producătorii să satisfacă o varietate de gusturi globale care satisfac nevoi specifice?
La IFF, designul de produs și inovația sunt în centrul a ceea ce facem. IFF Product Design™ este dedicat furnizării de inovații de produs end-to-end, de la concept la consumator. Abordarea noastră inovatoare combină perspective avansate, design de rețetă și expertiză în gust pentru a satisface și depăși așteptările consumatorilor, oriunde s-ar afla aceștia în lume.
Prin proiectarea produselor bazate pe nevoile specifice ale clienților noștri – și ale consumatorului acestora – suntem capabili să valorificăm portofoliul nostru extins de produse și experiența lider în industrie pentru a deveni un partener esențial pentru următoarea generație de alimente și băuturi.
De exemplu, gama noastră de culturi de lactate proaspete și probiotice YO-MIX®, inclusiv YO-MIX® PRIME, ajută la satisfacerea diversității preferințelor consumatorilor, precum și cerințelor industriei din industria produselor lactate proaspete fermentate.
Și avem un portofoliu foarte larg de probiotice care se adresează unei game de nevoi specifice ale consumatorilor, de la sănătatea digestivă și imunitară până la gestionarea greutății, ca parte a gamei noastre de probiotice HOWARU®. Permitem clienților din produse lactate să încorporeze beneficiile acestora într-o varietate de produse lactate fermentate.
Prin abordarea noastră IFF Product Design™, putem oferi o expertiză de neegalat și un portofoliu de care clienții noștri au nevoie pentru a crea produse lactate de vârf în industrie, care îndeplinesc tendințele în evoluție. Dezvoltarea produselor și expertiza în aplicații asigură o echipă dedicată de experți în produse lactate care creează soluții personalizate pentru nevoile unice ale fiecărui client.
Cât de accentuată este sustenabilitatea în modelarea inovațiilor în domeniul lactatelor?
Datele noastre arată că consumatorii caută produse care oferă opțiuni privind durabilitatea și cele care îi ajută să aibă un impact pozitiv asupra mediului. Ambalajul este unul important aici și cu siguranță un domeniu în care producătorii pot răspunde și pot face schimbări.
De exemplu, asigurarea faptului că ambalajul este mai ușor de reciclat sau folosind mai puțin material în general. Upcycling, sursele regenerabile de energie și agricultura regenerativă sunt, de asemenea, în tendințe.
Într-o lume în care disponibilitatea resurselor și accesibilitatea la prețuri ridică provocări mai mari, producătorii de lactate vor trebui să folosească culturi și enzime pentru a furniza produse lactate rentabile, de înaltă calitate, mai sănătoase, prietenoase cu eticheta și durabile.
Cum ajută IFF pentru a răspunde preocupărilor clienților privind sustenabilitatea?
Luăm în considerare sustenabilitatea în toată dezvoltarea produselor noastre. Acest lucru amplifică impactul nostru pozitiv atât asupra oamenilor, cât și asupra planetei – inovarea pentru a sprijini impactul mai larg asupra industriei lactatelor este o parte integrantă a ceea ce facem.
Avem o experiență vastă în diversitatea microbiană și biotehnologie pentru a dezvolta soluții care reduc risipa alimentară prin păstrarea alimentelor mai proaspete pentru mai mult timp și susținând producția și logistica lanțului de aprovizionare mai puțin consumatoare de apă și energie.
Un alt avantaj al acestui lucru este că, deoarece luăm în considerare randamentul și costurile atunci când vine vorba de producție, aceste inovații ajută, de asemenea, clienții noștri să creeze produse mai accesibile.
În categoria înghețatei, de exemplu, acesta este un accent pentru conducta noastră de inovare. Este o victorie dublă, deoarece astfel de progrese sunt susținute de angajamentul de a sprijini industria pentru a deveni mai durabilă și pentru a ajuta la transformarea lumii într-un loc mai bun.
O altă inițiativă de care suntem pasionați este abordarea provocării deșeurilor prin upcycling în produse cu valoare adăugată. Filosofia zero deșeuri a IFF este dedicată utilizării creative a produselor secundare din fluxurile secundare de obicei aruncate, valorificând cea mai mare valoare a acestora și îmbunătățind modul în care folosim resursele.
În cadrul afacerii, reevaluăm aplicațiile pentru materiale secundare din procesele de fabricație, desfășurăm proiecte pilot de reducere a deșeurilor alimentare, comercializăm noi ingrediente reciclate și dezvoltăm în continuare canalul nostru de potențiale noi oportunități.
(Referințe: Kantar / Mintel (aprilie 2022). Conținut furnizat de IFF pentru DairyReporter.)