Tehnologii

250

Tendințele clean label stau în calea reducerii semnificative a sodiului

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Companiile CPG scad conținutul de sodiu, inclusiv prin stealth-sănătate, în timp ce tendințele mai mari ale pieței în jurul etichetei curate ar putea distrage atenția companiilor pentru dezvoltarea de produse mai sănătoase și mai hrănitoare, Tia Rains, vicepreședinte al științei, inovației și afacerilor corporative pentru Ajinomoto Health & Nutrition America de Nord a declarat pentru FoodNavigator-USA

Agențiile guvernamentale fac eforturi pentru reducerea sodiului

„Am început să lucrez la reducerea sodiului când m-am alăturat Kraft Foods în 1998”, a spus Rains. „Din câte am văzut, nu am făcut nicio rătăcire în aportul mediu de sodiu în dieta SUA, așa că este o perioadă lungă de a rămâne nemișcat, dar cred că acum există un impuls. Aveți presiunea din partea FDA și a unora dintre aceste grupuri globale care cred că companiile vor trebui să înceapă să își respecte angajamentele.”

Intenția de a reduce conținutul de sodiu din alimente și băuturi vine după ani de cercetare care arată că o dietă bogată în sodiu se corelează cu rezultate negative asupra sănătății, inclusiv risc crescut de boli de inimă, accident vascular cerebral și alte afecțiuni, potrivit CDC.

În medie, americanii ingeră mai mult de 3.400 mg de sodiu pe zi, peste doza zilnică de 2.300 mg prezentată în Ghidurile dietetice pentru americani, pâinea, pizza, sandvișurile, mezelurile și mezelurile, supele și gustările sărate fiind câteva dintre cele mai importante. surse de sodiu, conform CDC.

Agențiile globale de sănătate și experții stabilesc obiective pentru a reduce consumul de sodiu, a explicat Rains. Organizația Mondială a Sănătății stabilește aportul zilnic de sodiu la 2.000 mg.

„Aveți toate aceste entități la nivel global, împingând companiile alimentare să reducă sodiul. Deci, de exemplu, în SUA, avem țintele de sodiu voluntare de la FDA, dar apoi aveți și la scară globală, companii care și-au luat angajamente prin diferite asociații spunând că vor îndeplini diferite ținte de reducere a sodiului. .”

Companiile CPG și-au stabilit propriile obiective pentru reducerea sodiului din produsele lor. Recent, PepsiCo și-a stabilit obiectivul ca cel puțin 75% din portofoliul său global de produse alimentare convenabile să atingă sau să fie sub țintele de categorie de sodiu până în 2030.

Cu acest obiectiv, PepsiCo intenționează să reducă sodiul din chipsurile de cartofi clasice de la Lay din SUA cu 15%. ceea ce echivalează cu un nivel de sodiu de 140 mg per porție de 28 g.

Tendințele etichetelor curate împiedică reducerea sodiului?

În ciuda progreselor recente în reducerea sodiului, companiile CPG sunt adesea sub presiune pentru a satisface cerințele consumatorilor, ceea ce poate împiedica furnizarea de produse mai sănătoase și mai bune pentru tine, a spus Rains.

Cu zeci de ani în urmă, tendința de etichetare curată a fost stimulată de cererea consumatorilor de a elimina ingredientele alimentare și băuturi artificiale sau percepute dăunătoare pentru a crea o etichetă scurtă de ingrediente. Cu toate acestea, știința nu a arătat că o etichetă mai scurtă a ingredientelor este neapărat mai sănătoasă sau mai bună pentru tine decât una mai lungă, a explicat ea.

„Arată-mi studiul care spune că [un produs] cu cinci ingrediente este mai sănătos pentru tine decât [unul] cu 10 ingrediente. Nu există pentru că nu asta determină sănătatea sau calitatea nutrițională a unui produs.

La sfârșitul ziua, ceea ce este cel mai important este calitatea nutriției... niciuna dintre acestea nu este numărul de ingrediente sau numele chimic al ingredientului. Este o prostie că am petrecut atât de mult timp cu ceva care nu este benefic pentru consumator."

Reducerea sodiului este o realitate pentru consumatori

Atunci când fac reduceri de sodiu, companiile CPG s-ar putea să nu facă schimbări drastice în formulări, utilizând în schimb o abordare stealth-sănătate pentru a-și atinge obiectivele, a remarcat Rains.

„Consumatorii sunt încurajați de orice fel de afirmații sau mențiuni despre faptul că acum acest produs a fost redus în sare pentru că îl echivalează cu lipsit de gust sau nu le va satisface așteptările. Deci, aveți un consumator care este dezactivat de orice conținut redus de sare din cauza experienței lor anterioare.”

Abordarea reducerii sodiului se poate schimba și în funcție de produs, a explicat Rains. De exemplu, sosurile, sosurile, marinatele și carnea procesată sunt de obicei bogate în sodiu, iar Ajinomoto și-a redus conținutul de sodiu și și-a păstrat gustul. Compania are, de asemenea, expertiză în gusturile umami și știu „cum să tragă de pârghiile umami pentru a spori deliciul cu mai puțin sodiu” cu ingrediente precum MSG și altele.

„Ceea ce descoperim este să obținem de fapt o reducere semnificativă a sodiului și ca produsul să aibă în continuare un gust grozav. Este mai complicat decât să scoți doar sarea și să o înlocuiești cu clorură de potasiu.

Am petrecut mult timp înțelegând mai bine acest lucru și încercând să... gândim care sunt complexitățile, deoarece considerăm că depinde de aplicația sa, dar trebuie să existe niște reguli asemănătoare pe care le putem aplica altor aplicații atunci când" îl extindem și lucrăm la cum arată acum.” 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2