Tehnologii

208

Tendințele de aromă și culoare în produse lactate; Previziuni pentru 2025

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Iată câteva dintre tendințele de aromă și culoare rezumate de DairyReporter și care ar putea injecta entuziasm și inovație în producția de produse lactate în acest an.

De la piersic la violet

Probabil ați auzit – și apoi ați auzit din nou – că Pantone a anunțat Peach Fuzz drept culoarea anului 2025. Pantone spune că culoarea, o nuanță care se află între roz și portocaliu, „inspiră apartenența, recalibrarea și o oportunitate de îngrijire”. Companiile de tehnologie și casele de modă au prins deja noua tendință, iar influența acesteia este probabil să se reverse în alimente în acest an.

Casele de aromă și-au dezvăluit propriile tendințe în ultimele săptămâni, iar unele, cum ar fi dsm-firmenich, au făcut ecou pariul lui Pantone. Potrivit studiului de proprietate al companiei pentru consumatori, care măsoară emoțiile asociate cu ingredientele, piersicul este unic prin calitățile sale contrastante – fiind atât indulgent, cât și răsfăț, tineresc și nostalgic.

Pentru producătorii de produse lactate – în special cei specializați în deserturi și lactate aromate – aceasta ar putea fi o oportunitate de a introduce arome noi sau în ediție limitată care ating noua tendință.

Potrivit Euromonitor International, produsele în ediție limitată care prezintă modele vibrante vor continua să ajungă pe piață, deoarece consumatorii preferă produsele care trezesc emoții pozitive ca contrapunct la o realitate afectată de tulburările politice și de urgențele climatice.

„Înghețatele și deliciile congelate în special se pretează bine pentru explorarea aromelor”, a declarat Hélène Moeller, vicepreședinte, marketing global de produse, arome și culori la ADM, pentru DairyReporter. „De fapt, 71% și, respectiv, 68% dintre consumatorii din America de Nord și, respectiv, EMEA, apreciază aromele în ediție limitată de înghețată.”

Se vor menține aromele florale?

„Conform unui raport Mintel, lansările globale de produse lactate în 2024 au inclus arome florale de fructe precum piersici, afine și litchi; calitatea florală dulce a mierii – de sine stătătoare și asociată cu fructe; nuci cu arome indulgente; și profilurile tropicale de papaya și fructul pasiunii care se transformă în combinații de arome”, a adăugat ea.

„A existat, de asemenea, o mișcare către violetele somptuoase în taro și ube, diferite nuanțe de albastru pentru concepte de arome denumite fantezie și nuanțe de verde pământesc pentru fistic și matcha. În plus, nuca de cocos a devenit un autonom atât pentru aromă, cât și pentru format (bază de lapte/iaurt sau bază alternativă de lapte de cocos).

Piersica se pretează bine și pentru aromatizarea iaurtului de băut, precum și a chefirului și ar putea adăuga varietate gamelor care pariază de obicei pe fructe mai populare, cum ar fi căpșunile și zmeura. În înghețată și deserturi lactate, ar putea funcționa bine și cu ierburi, cum ar fi zmeura, pentru acei formulatori care doresc să atingă tendința botanicelor.

Combinații aventuroase

Combinațiile de arome ascuțite și dulci sunt în creștere, potrivit lui Moeller: „Am văzut acest lucru prinzând viață cu accente de lămâie (lemon curd, lămâie conservată), florale (floare de soc, floare de portocal) cu miere și citrice în combinații cu ierburi și cire. note”, ne-a spus ea.

„Afinele în diverse produse lactate sărate, de la brânză stilton la brânză de capră, brânză cremă și brânză de vaci, au atras, de asemenea, atenția.”

Vorbind despre evadare, consumatorii vor continua să caute o ieșire pentru factorii de stres cauzați de turbulențele politice și economice globale. Cercetările Euromonitor au arătat că 73% dintre consumatorii care se confruntă cu stresul și anxietatea spun că aceste probleme au un impact moderat sau sever asupra vieții lor de zi cu zi.

Aceasta rămâne o tendință durabilă, cercetările Mintel din octombrie 2022 care urmăresc percepțiile consumatorilor din generația Z, dezvăluind, de asemenea, că 72% dintre cumpărătorii mai tineri cred că este greu să nu fie îngrijorați de viitor, iar 62% consideră că viața lor de zi cu zi este stresantă.

Prin urmare, crearea de produse care pot contribui la atenuarea factorilor de stres zilnic obișnuiți ar putea contribui în mare măsură la stabilirea unor relații durabile cu consumatorii. Acest lucru ar putea combina mesajele pozitive și brandingul îndrăzneț – fără a exagera – spune Euromonitor.

Încă un lider

Pe lângă piersici, există un alt lider în cursa pentru aromă din 2025. În 2012, Mintel a prezis că „alimentele violete” – bogate în antioxidanți, pe lângă atractivitatea lor vizuală – au fost următorul lucru important.

În 2019, Mintel a înregistrat o creștere cu 126% a produselor alimentare și băuturi de culoare violet lansate la nivel global între 2012 și 2018. Fiind atât „instagramabile”, cât și sănătoase, în același timp orientate spre formulări cu etichetă curată, violetul a apărut în iaurturile și chefirele băubile și tradiționale ca precum si inghetata.

Anul acesta, mai multe case de aromă, cum ar fi T. Hasegawa, au prezis că ube – un tip de legumă rădăcină violetă care provine din Filipine – va fi tendința de aromă de top din 2024. „Acest igname violet vibrant și unic, originar din Asia de Sud-Est, a făcut furori în lumea culinară și este ușor de înțeles de ce”, spune compania.

Similar cu alte legume rădăcinoase, cum ar fi cartoful dulci, ube - pronunțat „oo-beh” - are un profil de aromă de nuci, dulce și pământesc, făcându-l la fel de potrivit în deserturi și alimente sărate.

Alte culori? Mov bogat, precum și roșu, roz, albastru, galben și violet. (Foto: Freepik) 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2