Potrivit DairyReporter, tendințele gemene de sănătate și bunăstare, alături de răsfăț și plăcere, stimulează creșterea industriei produselor lactate din APAC și deschid o serie de noi oportunități de inovare, potrivit liderilor din industrie, inclusiv Fonterra, Yili, Parag și alții.
Interes în creștere
Popularitatea produselor lactate în APAC nu a fost în mod tradițional uniformă, piețele precum Australia, Noua Zeelandă și India dominând producția și cererea. Dar în ultimii ani mai multe piețe asiatice, inclusiv China și Vietnam, au câștigat interes pentru acest sector.
Unul dintre factorii cheie este starea de bine și nutriția, în special în China, unde guvernul și asociațiile din industrie au stabilit linii directoare ale consumatorilor pentru consumul zilnic de lactate în 2020, pe fondul pandemiei de COVID-19.
Gigantul chinez al produselor lactate Yili a fost un beneficiar al boom-ului produs de lactate și are operațiuni majore nu numai în China, ci și în Noua Zeelandă și Asia de Sud-Est.
Acest lucru a ajutat firmele să înțeleagă modul în care tendințele care conduc piețele tradiționale și cele mai noi ale produselor lactate sunt foarte diferite.
„Noua Zeelandă este, desigur, o piață de consum de produse lactate de lungă durată, în timp ce China este una mai nouă și cu siguranță am văzut cum preferințele consumatorilor de pe ambele piețe diferă destul de mult”, a declarat Philip Wescombe, șeful Centrului de inovare Yili Oceania, pentru FoodNavigator-Asia. .
„În Noua Zeelandă, consumatorii sunt foarte conservatori în ceea ce privește preferințele în materie de produse lactate și pun un accent foarte puternic pe calitate și pe experiența tradițională a produselor lactate - ei văd lactatele ca și cum privesc vinurile și au o abordare asemănătoare cunoscătorilor.
Experiențe noi
„În China, totuși, consumatorii caută noi experiențe atunci când vine vorba de produse lactate – asta înseamnă că avem mult mai mult spațiu de joc și mai multe oportunități de a combina ingrediente diferite.
„Medicina tradițională chineză este un exemplu, în care consumatorul chinez este foarte deschis și înțelege beneficiile pentru sănătate care provin din amestecarea acestora cu lactate – iar valoarea nutrițională ridicată a produselor lactate ajută, de asemenea, la vânzarea unor astfel de inovații noi populației chineze, așa că este o zonă excelentă de inovare a produselor.”
Fonterra a adăugat că există două tendințe majore de consum care conduc lactatele în regiune, care sunt mai mult sau mai puțin polari opuși unul față de celălalt.
„Observăm tendințe la extremitățile opuse ale spectrului”, ne-a spus Tim Opie, directorul general Fonterra Global Consumer & Customer Insights.
„Pe de o parte, există o creștere notabilă a preocupărilor legate de sănătate și bunăstare (H&W), în special post-COVID, în cazul în care consumatorul este din ce în ce mai atent la alegerile dietetice, căutând alimente funcționale și beneficiile asociate acestora.
„Dimpotrivă, pandemia a subliniat, de asemenea, importanța de a se bucura de viață la maximum, ceea ce a condus la o tendință emergentă cunoscută sub numele de „mâncarea răzbunării”, în care consumatorii caută în mod activ produse indulgente, care stimulează starea de spirit ca mijloc de a se trata și de a-și îmbunătăți starea generală de bine... fiind.
Tensiuni între tendințe
„Acest lucru a dat naștere la o tensiune între tendințele H&W față de YOLO (traiești o singură dată) – dar, în același timp, am observat că în APAC există o oportunitate puternică pentru ambele macro tendințe de a fuziona de-a lungul unei „naturi”. mod' trend, de ex. exploatează o etichetă curată, poveste despre produse din surse naturale pentru a crea permisiunea de a te răsfăț.”
În timp ce tendința de sănătate și bunăstare determină inovarea produselor lactate pe domenii de la sănătatea intestinală la energie, tendința YOLO mută această inovație către zone mai noi.
„Pentru H&W putem vedea că inovația aici este tradusă nu doar în formate de alimente, ci estompând granițele dintre suplimente și livrarea alimentelor – în Asia, din ce în ce mai mulți consumatori caută în mod activ alimente funcționale, deoarece sunt motivați de credința că o fortificare mai mare echivalează cu beneficii mai bune pentru sănătate”, a adăugat Opie.
„Dar pentru YOLO, acest lucru scoate la iveală un apetit enorm pentru explorare, ceea ce duce la implicarea consumatorilor în lucruri precum ritualuri de răgaz (ritualuri de mâncare și băuturi pentru a contracara stresul etc.) sau evadarea comestibilă (călătorește cu papilele lor gustative prin bucătăriile globale) – asta la rândul său se traduce în formate noi, convenabile de consum cu o singură mână, cum ar fi acadele cu brânză, bețișoare, chipsuri, batoane și așa mai departe.”
Direcția inovației vine din India
În India, industria produselor lactate a fost de multă vreme considerată un motor economic cheie și este susținută puternic de sprijin guvernamental și de politici precum Planul național pentru produse lactate (NDP) și Schema de dezvoltare a antreprenoriatului în sectorul lactatelor (DEDS).
Aici, inovația este, de asemenea, în tendință către cererea consumatorilor pentru produse de valoare mai mare.
„S-a observat o schimbare semnificativă către produse lactate cu valoare adăugată, cum ar fi brânză, proteine din zer, lapte aromat și așa mai departe, în ultimii trei ani, în concordanță cu un accent din ce în ce mai ridicat al consumatorilor pe sănătate, comoditate și varietate”, a declarat Parag. Ne-a spus Akshali Shah, directorul executiv al Milk Foods.
„Conștientizarea tot mai mare a beneficiilor pentru sănătate, cuplată cu creșterea clasei de mijloc și schimbarea dieteiobiceiuri, a fost o forță motrice din spatele cererii în creștere pentru aceste produse cu valoare adăugată.
„Acest lucru a dus, de asemenea, la o creștere a cererii de produse lactate ecologice, astfel încât mulți producători au îmbrățișat în mod proactiv practicile de agricultură ecologică, accesând segmente de piață de nișă și remodelând ofertele de produse pentru a satisface consumatorii atenți la sănătate.”
Există, de asemenea, un accent sporit pe lactate pentru conținutul lor ridicat de proteine, care a contribuit la creșterea segmentelor precum brânza și laptele bogat în proteine.
„Creșterea populației și creșterea nivelului veniturilor din India au jucat un rol esențial în stimularea expansiunii sectorului lactatelor – în special, India se confruntă cu o creștere notabilă a cererii interne de produse lactate, în special cele bogate în proteine”, a adăugat Shah.
„Această tranziție a preferințelor alimentare a catalizat inovația și a determinat adoptarea unor metode sofisticate din punct de vedere tehnologic de producție a produselor lactate, cum ar fi mașinile automate de muls.
„O gamă diversă de produse lactate adaptate gusturilor locale au intrat, de asemenea, pe piață [cum ar fi] o creștere semnificativă a consumului de brânză [care este] de așteptat să crească cu aproximativ 21,47% între 2023 și 2032.”
Firma locală de lactate modernizată Epigamia a fost de acord cu aceste observații și a subliniat că aceleași tendințe împing pe piață formate mai noi de produse, cum ar fi iaurtul de băut.
„Iaurtul este mai mult sau mai puțin obișnuit ca parte a dietelor consumatorilor în India acum și toată lumea știe despre beneficiile intestinale din perspectiva produselor lactate – dar în ceea ce privește ceea ce se poate întâmpla în trenul produselor lactate, cred că iaurtul de băut este cel potrivit. aceasta va deveni foarte mare în India în următorii câțiva ani”, ne-a spus CEO-ul Epigamia, Rahul Jain.
„Există o versiune tradițională a acestui lassi numită în India, dar din partea mai nouă a inovației, iaurtul de băut nu este încă atât de dezvoltat [ca produs ambalat vândut în supermarketuri].
„În plus, știm că produsele lactate cu fructe sunt un lucru foarte important aici - mango și căpșunile fiind preferatele din toate timpurile și aromele fructate mai unice precum afinele câștigând, de asemenea, popularitate.”
Asia este locul unde se află oportunitățile
Numai pe baza dimensiunii populației, Asia oferă un caz foarte atractiv pentru sectorul lactatelor pe care să se concentreze, având în vedere atât piețele tradiționale de produse lactate, dar în expansiune, precum India, cât și cele mai noi, precum China, dar oportunitățile nu sunt egale în întregul sector.
„Știm că Oceania se mândrește cu o piață matură a produselor lactate, cu un consum pe cap de locuitor de 318 USD, în timp ce Asia rămâne în stadiile sale incipiente cu un consum pe cap de locuitor de doar 32,3 USD, conform datelor Euromonitor – asta înseamnă că există un consum de 10 ori. diferența dintre ambele piețe”, a adăugat Opie.
„Dar ar fi semnificativ de remarcat faptul că cel mai pronunțat decalaj aici există de fapt în produsele lactate – în special brânza, deoarece în Asia brânza există în principal sub formă feliată, cu conștientizarea consumatorilor și acces limitat la gama variată de soiuri de brânzeturi disponibile.
„O diferență esențială în Asia este că oportunitatea brânzei s-a dezvoltat în mare parte din ocaziile de gustare de sine stătătoare și din perspectiva aplicațiilor [dar] mai puțin culinare, în cazul în care lactatele nu sunt în general fuzionate cu mâncăruri tradiționale asiatice; în timp ce în Oceania s-a dezvoltat dintr-o perspectivă de tip sandwich și aplicație culinară, așa că acum a împins semnificativ în ocaziile de gustare.
„Așadar, asistăm la o cerere în creștere pentru produse lactate în APAC și credem că oportunitățile de creștere vor apărea de pe piețele asiatice, unde consumul de lactate rămâne relativ scăzut.”
Acestea fiind spuse, celălalt punct crucial care trebuie făcut pentru produsele lactate din Asia este că produsele trebuie să aibă o considerație puternică de accesibilitate, deoarece piața este mult mai sensibilă la preț.
„Consumatorii se confruntă cu provocările creșterii costurilor de trai, prin urmare ei caută o valoare mai mare și o completitudine nutrițională în achizițiile lor”, a adăugat el.
„Fonterra a inovat recent noul Anlene Total 10 ca răspuns la acest lucru, care oferă o soluție cuprinzătoare, oferind 10 beneficii într-un singur pahar de lapte, extinzându-se astfel dincolo de simpla abordare a problemelor de mobilitate pentru a cuprinde diferite aspecte ale îmbătrânirii sănătoase.”
Alternativele vegetale nu sunt o amenințare
Prețul produselor este, de asemenea, un motiv-cheie pentru care industria lactatelor rămâne relativ nepreocupată de noile produse lactate pe bază de plante, cum ar fi laptele de ovăz sau laptele de migdale, care exclud lactatele tradiționale în acest moment.
„În Australia sau Noua Zeelandă, principala provocare este că laptele tradițional este încă destul de ieftin în comparație cu versiunile pe bază de plante, așa că pentru un consumator standard este încă o decizie dificilă să treacă la acea băutură cu preț mai mare”, a spus Wescombe.
„În timp ce în Asia, există o provocare suplimentară de a merge pe piață cu lapte pe bază de plante, deoarece unele dintre acestea au o moștenire lungă și sunt chiar făcute proaspete acasă, așa că poate fi foarte greu să se potrivească cu un produs procesat.
„Yili lucrează și la produse lactate pe bază de plante, alături de lactatele obișnuite, iar unele mărci se descurcă foarte bine, mai ales în China, dar în ceea ce privește extinderea dincolo de acolo, este vorba despre găsirea momentului potrivit.”
Fonterra a adăugat că nu există niciun „ori/sau” în discuția despre produsele lactate pe bază de plante, dar, în schimb, acesta ar trebui privit ca un sector complementar.
„Credem că produsele lactate sunt încă cea mai nutritivă opțiune, iar produsele lactate rămân puterea noastră de bază – dar lumea se schimbă rapid, așa că recunoaștem preferințele unor consumatori și creșterea flexitarienilor”, a spus Opie.
„Ca atare, credem că există o oportunitate în mare măsură complementară aici [și] noile tehnologii au un loc alături de produse lactate, adică există un rol atât pentru produsele lactate, cât și pentru alte surse de nutriție pentru a hrăni populația în creștere a lumii.
„Fonterra a investit și în zona proteinelor alternative, unde în 2019 am investit în Motif Foodworks, care dezvoltă alternative cultivate în laborator la proteinele din lapte, ouă și proteine din carne; iar în 2022 am investit într-o companie nou-înființată cu DSM care dezvoltă proteine non-lactate folosind fermentație de precizie.” (Foto: Dreamstime)