Danone România lansează campania educațională Terapia Digestivă dedicată sănătății digestive. Inițiativa este susținută științific printr-un parteneriat cu medicul nutriționist Dr. Anca Hâncu și își propune să informeze publicul cu privire la importanța acestui aspect și să ofere soluții care pot susține buna funcționare a organismului.
Campania Terapia Digestivă vine cu recomandări pentru consumatori ca urmare a rezultatelor studiului* efectuat în 2024 care au arătat că 47% dintre români doresc să își îmbunătățească sănătatea digestivă, dar nu știu cum să o facă.
Totodată, datele au evidențiat că 75% dintre respondenți se confruntă cu o tulburare intestinală, iar 52% întâmpină probleme digestive cel puțin o dată pe lună.
„Campania Terapia Digestivă reprezintă încă o dovadă a angajamentului Danone față de promovarea și susținerea stării de bine digestive. Această inițiativă are ca scop informarea și educarea societății cu privire la importanța sănătățiidigestive și integrarea de obiceiuri zilnice, prin prisma a patru factori esențiali (dietă, sport, stres și somn), care să contribuie la starea lor de bine.
Prin intermediul instrumentului gratuit de pe site-ul https://danone.ro/staredigestiva/ utilizatorii pot să își calculeze scorul stilului alimentar din prezent și să primească sfaturi personalizate pentru îmbunătățirea rutinei zilnice.
În plus, programul este susținut si de sfaturile medicului nutriționist Dr. Anca Hâncu. Astfel, ne bucurăm să ajutăm la o mai bună informare și să contribuim la bunăstarea digestivă a românilor”, a declarat Delia Corniciuc, Director de Marketing Danone Europa Centrală și de Est.
„Peste 90% din serotonina din corp – cunoscută și ca ‘hormonul fericirii’ – este produsă în intestin, nu în creier, așa cum cred mulți. Asta arată cât de strânsă este legătura dintre stomac și starea noastră de bine.
Când digestia funcționează corect, ne simțim mai echilibrați, avem mai multă energie și suntem mai rezistenți la stres. Sănătatea începe din interior, iar grija pentru sistemul digestiv, cel de-al doilea creier, trebuie să fie o prioritate pentru fiecare dintre noi”, a adăugatDr. Anca Hâncu, Președinte al Asociației Medicale de Prevenție prin Stil de Viață Sănătos și Secretar General în board-ul Organizației Europene de Medicina Stilului de Viață.
Sub sloganul “Ascultă-ți cel de-al doilea creier!Nu degeaba ai fluturi în stomac”, conceptul campaniei Terapia Digestivă vine ca o observație a faptului că intestinele au un „creier” propriu - sistemul digestiv uman are, în țesuturile sale, o masă neuronală fină, care comunică direct cu creierul uman.
Aceasta este responsabilă pentru multe dintre stările pe care le simțim de-a lungul zilei, supranumind-o „al doilea creier”. Astfel, inițiativa Danone România aduce un plus de grijă pentru acesta în același mod în care avem grijă de sănătatea mintală și pune în lumină faptul că echilibrul digestiv are impact direct asupra echilibrului psihologic.