„Este un start bun, dar sunt inca multe de facut pentru a atinge obiectivele legate de emisiile de carbon, reciclare si surse regenerabile”, afirma CEO-ul Tetra Pak Tetra Pak a anuntat progresele companiei din 2012 in atingerea obiectivelor de mediu din strategia 2020, precum si privind scopul sau final de a oferi ambalaje sustenabile in totalitate, folosind doar materiale regenerabile, reducand la minim amprenta de carbon si eliminand deseurile. In urma cu doi ani, compania si-a stabilit obiectivele de mediu pentru urmatorii 10 ani, concentrandu-se pe trei domenii esentiale: amprenta de mediu, produse sustenabile si reciclare. “Am inceput cu dreptul, dar sunt in continuare foarte multe de facut pentru a ne atinge obiectivele stabilite in Strategia 2020 in anul 2011”, a anuntat Dennis Jönsson, Presedinte si CEO Tetra Pak. “Performantele in protectia mediului deosebite sunt strans legate de succesul operatiunilor noastre pe termen lung. Lucram in stransa legatura cu distribuitorii, clientii nostri si cu terte parti pentru a ne asigura ca ne indeplinim angajamentele de mediu, ceea ne ajuta pe toti sa ne atingem tintele de crestere sustenabila”, a afirmat acesta. Rezultate notabile pentru 2012Reciclare
Printre campionii reciclarii se numara Luxemburg si Belgia, cu rate de reciclare de peste 80% si Germania, cu o rata de peste 70%, in timp ce China, Rusia si Arabia Saudita si-au dublat practic ratele de reciclare in ultimii trei ani, in ciuda faptului ca au pornit de la nivel scazut. Tetra Pak investeste zeci de milioane de euro pentru informarea consumatorilor despre importanta reciclarii si pentru a colabora cu municipiile locale pentru a contribui la cresterea ratei de reciclare la nivel global. Anul trecut, in Romania, Tetra Pak a lansat platforma Deceiubimcartonul.ro in cadrul unei campanii de informare despre importanta reciclarii ambalajelor de carton de lactate si sucuri. Aceasta campanie a inclus o serie de actiuni de informare si colectare folosind containere interactive amplasate in importante centre comerciale din Bucuresti. Materialele obtinute in urma reciclarii ambalajelor Tetra Pak vor fi folosite pentru a decora Gara de Nord pana la finele lunii aprilie 2013. Produse sustenabile
Rezultat: In 2012, au fost puse pe piata in 39 de tari 26,4 miliarde de ambalaje cu simbolul FSC, ceea ce reprezinta o crestere de 40% comparativ cu 2011. Tetra Pak a crescut furnizarea de carton certificat FSC la 38%, de la 34% in 2011. Acest rezultat nu a corespuns targetului de 50% setat in 2011. Compania lucreaza intens sa readuca aceasta masura in obiectivele stabilite, prin imbunatatirea sistemelor interne pentru a putea raspunde mai bine cererilor clientilor si lucrand cu furnizorii si alte parti interesate pentru a mari accesul la cartonul cu certificare FSC. Amprenta de mediu
In 2012, Tetra Pak a colaborat cu World Resource Institute, cu WWF (World Wide Fund), cu furnizorii si clientii sai pentru a elabora un standard si parametrii in vederea masurarii obiectivului climatic in randul lantului de productie si distributie. Evaluarile realizate in 2010 si 2011 au indicat in medie, un potential de reducere a consumului de energie cu 12% pentru operatiunile proprii si reducerea impactului asupra mediului cu 11%. Rezultatele detaliate vor fi incluse in raportul “Sustainability Update”, care va fi facut public in acest an. Pentru mai multe informatii referitoare la politicile de protectie a mediului si sociale ale companiei, actiunile acesteia si copia ultimului raport de sustenabilitiate, accesati http://www.tetrapak.com/environment/sustainability_report/pages/default.aspx. DESPRE TETRA PAKTetra Pak este liderul mondial in solutii de procesare, ambalare si distribuire a produselor alimentare lichide. Lucrand indeaproape cu clientii si furnizorii nostri, oferim produse sigure, inovatoare si in armonie cu protectia mediului inconjurator, care satisfac in fiecare zi cerintele consumatorilor din peste 170 de tari. Avand aproximativ 22000 de angajati in peste 85 de tari, noi credem in asumarea cu responsabilitate a pozitiei de lider in industria de profil, pentru crearea unei cresteri profitabile in armonie cu protectia mediului inconjurator si cu o buna conduita sociala. Motto-ul nostru, „PROTEJEAZA CE E BUN™", reflecta viziunea noastra de a oferi alimente sanatoase si disponibile oriunde. Mai multe informatii despre Tetra Pak sunt disponibile pe www.tetrapak.roDESPRE FOREST STEWARDSHIP COUNCIL FSC (Forest Stewardship Council) este o organizatie independenta, neguvernamentala si non-profit infiintata pentru promovarea unui management forestier responsabil in padurile din intreaga lume. FSC este un forum unic in cadrul caruia parti interesate din intreaga lume dezbat si, in urma unor procese complexe, definesc criterii esentiale sociale si de mediu pentru managementul forestier. Prin certificarea FSC, aceste principii fundamentale sunt implementate in paduri din intreaga lume. Mai multe informatii despre FSC sunt disponibile la www.fsc.org (Comunicat Tetra Pak)