264
Raportul Brand Finance Food & Drink 2021 a fost publicat, iar în rândul companiilor de produse lactate, Yili a înregistrat o creștere a valorii mărcii cu 11%, mărind diferența față de Danone, pe locul doi, după cum precizează DairyReporter.com.
Majoritatea subsectoarelor incluse din raportul Brand Finance Food & Drink 2021 au înregistrat pierderi cumulate ale valorii mărcii în acest an, deoarece sectorul negociază consecințele pandemiei Covid-19.
Marcile de băuturi răcoritoare au fost cele mai afectate, valoarea totală a celor mai valoroase 25 de mărci de băuturi răcoritoare din lume scăzând cu 6%. Singurul subsector din raport care se protejează de pierderea valorii mărcii este sectorul produselor lactate, care și-a menținut valoarea totală a mărcii de la an la an.
Savio D'Souza, director de evaluare, Brand Finance, a declarat: „Pandemia Covid-19 a exercitat o presiune uriașă asupra industriei de alimente și băuturi la nivel global, de la întreruperea lanțurilor de aprovizionare și cumpărarea de panică, la o schimbare completă a obiceiurilor consumatorilor.
Rezultatul acestui fapt a condus la majoritatea valorilor mărcii care suferă anul acesta în întregul sector. Viitorul nu este sumbru, totuși, este posibil ca mărcile cu niveluri ridicate de familiaritate și reputație să revină cu succes pe măsură ce începem revenirea la normalitate. ”
Nestlé domină sectorul alimentar
Nestlé (valoarea mărcii 19,4 miliarde USD; scor BSI 86,4 din 100) conduce din nou pachetul ca fiind cel mai valoros și mai puternic brand din lume în clasamentul Brand Finance Food, care pentru prima dată a fost extins la 100 de mărci.
În ciuda pandemiei, gigantul alimentar a înregistrat al treilea an consecutiv de creștere organică, profitabilitate și rentabilitate a capitalului de investiții.
Potrivit Global Brand Equity Monitor al Brand Finance, Nestlé și-a mărit scorurile în metrica de considerație, precum și îmbunătățirea scorului pentru valorile comunității și a mediului în cadrul măsurării CSR.
Portofoliul Nestlé este, de asemenea, cel mai valoros portofoliu de alimente și băuturi, cu o valoare totală a mărcii de 65,6 miliarde de dolari. În ciuda faptului că compania-mamă are performanțe slabe în comparație cu anul precedent, a fost compensată de supraperformanța unora dintre submarcile sale, în special în segmentele de îngrijire a animalelor de companie și băuturi nealcoolice.
Top 10 cele mai valoroase mărci de lactate
1 (1) Yili
2 (2) Danone
3 (3) Mengniu
4 (5) Arla
5 (6) Amul
6 (4) Friso
7 (11) Enfamil
8 (9) Vinamilk
9 (8) Almarai
10 (12) President Clasamentul de anul trecut între paranteze
Yili prezintă o creștere sănătoasă
Yili a ocupat al doilea loc în general și și-a repetat clasamentul de top ca fiind cel mai valoros brand de lactate din lume, înregistrând o creștere de 11% a valorii mărcii în acest an la 9,6 miliarde de dolari și aducându-se chiar mai mult în fața liderului anterior al sectorului Danone (în creștere cu 5% până la 8,2 miliarde de dolari) ) pe locul doi.
În ciuda tulburărilor pandemice din anul precedent, Yili s-a lăudat cu o creștere puternică a vânzărilor, în creștere cu 13% de la an la an, iar prognoza pe termen lung a mărcii pare pozitivă.
Gigantul produselor lactate s-a străduit din nou spre noi produse și optimizare, susținut de inovație și investiții îndelungate în cercetare și dezvoltare. Acest lucru, asociat cu o extindere suplimentară în noi teritorii din Asia și de peste mări, a susținut creșterea puternică a mărcii.
Potrivit Global Brand Equity Monitor al Brand Finance, Yili are un scor foarte mare pentru a fi luat în considerare în comparație cu colegii săi.
Aceste rezultate solide s-ar putea datora concentrării mărcii pe creșterea gradului de conștientizare a mărcii, în special prin sponsorizarea Jocurilor Olimpice de la Beijing din 2008.
Mengniu, o companie chineză de produse lactate, a scăzut cu 10% până la 4,8 miliarde de dolari, a implementat o strategie similară, sponsorizând anterior Cupa Mondială FIFA 2018 și, mai recent, semnând primul acord de parteneriat mondial „TOP” cu International Olympic Comitetul împreună cu The Coca-Cola Company, care va continua până la Jocurile Olimpice din 2032.
Yili are al patrulea portofoliu de lactate cel mai valoros, cu o valoare totală a mărcii de 9,6 miliarde de dolari, o performanță impresionantă, având în vedere că, în mod tradițional, mărcile de lactate din Asia au fost depășite de omologii lor internaționali. Lactalis l-a depășit pe liderul de anul trecut, Nestlé, cu o valoare combinată a mărcii de 11,4 miliarde de dolari.
Top 10 cele mai valoroase portofolii de produse lactate:
1 (2) Lactalis
2 (1) Nestlé
3 (3) Danone
4 (4) Yili
5 (6) Arla
6 (5) FrieslandCampina
7 (8) Saputo
8 (7) Mengniu
9 (9) Unilever
10 (nou) KraftHeinz Clasamentul de anul trecut între paranteze
În fiecare an, Brand Finance evaluează 5.000 dintre cele mai mari mărci și cuantifică valoarea acestora și publică aproape 100 de rapoarte, clasificând mărcile din toate sectoarele și țările.
Cele mai valoroase 25 de mărci de băuturi răcoritoare, cele mai valoroase 100 de mărci alimentare, cele mai valoroase 10 mărci lactate și cele mai valoroase 5 mărci de ciocolată sunt incluse în raport.
Valoarea mărcii este înțeleasă ca beneficiul economic net pe care l-ar obține un proprietar de marcă prin acordarea licenței mărcii pe piața deschisă.
Punctul forte al mărcii este eficacitatea performanței mărcii asupra măsurilor intangibile în raport cu concurenții săi. Vă rugăm să consultați mai jos pentru o explicație completă a metodologiei noastre.