482
Experții subliniază provocările legate de utilizarea ingredientelor reciclate(upcycling) și soluțiile care pot reduce risipa alimentară și pot promova sustenabilitatea, informează FMGC Gurus.
Ce este Upcycling?
Upcycling este luarea deșeurilor potențiale și transformarea acestora într-un produs utilizabil sau comestibil, fenoment care este în creștere, deși este mai cunoscută la nivel global decât este în SUA, unde producătorii încă lucrează pentru a educa clienții.
Brandurile naturale își fac partea lor. Take UP TO GOOD Energy: „Upcycling-ul nu este încă cunoscut și înțeles de către consumatori”, spune Lars Oltmanns, CEO și co-fondator. „Folosim fraze scurte care explică upcycling-ul sau se referă la soluția de prevenire a risipei alimentare.
Aceste expresii de marketing ar putea fi Upcycling is the new recycling sau #LessWasteGoodTaste. Obținerea certificării Upcycled de către Asociația Upcycled Food este obiectivul nostru pentru lunile următoare. Acest lucru ne va permite să folosim sigla de certificare pe produse și materiale de marketing. O afirmație vizuală va sprijini cu siguranță educarea impactului pozitiv al upcycling-ului.”
Deși există și alți termeni pentru același concept, „upcycled” pare a fi cea mai bună opțiune. „În 2018, Universitatea Drexel a efectuat un studiu în rândul a 1.000 de participanți pentru a evalua percepția cu privire la termenii asociați cu surplusul de produse cu valoare adăugată”, spune Johnathan Bonnell, co-fondator și CEO Wholly Veggie.
„Upcycled a fost câștigătorul clar, urmat de reprocesat și re-revendicat. Totuși, ceea ce am învățat noi înșine este că termenii sunt încă foarte de nișă și, ori de câte ori vorbim despre upcycling, includem întotdeauna conținut secundar pentru a descrie ce înseamnă termenul.”
La nivel global, conceptul este binecunoscut. Un studiu global din 2022 realizat de FMCG Gurus a constatat că oamenii de la scară globală nu numai că știu ce este upcycling-ul, dar sunt dispuși să plătească pentru asta.
„Un sondaj global recent a raportat că șase din 10 consumatori au considerat atrăgător conceptul de upcycling și mai mult de o treime spun că sunt dispuși să plătească o primă pentru produsele cu ingrediente upcyclate”, explică Jan Jongsma, Chief Operations Officer al NutriLeads.
„Formularea produselor naturale cu ingrediente reciclate poate oferi marketerilor o modalitate puternică de a-și distinge produsele, în special în rândul consumatorilor preocupați de sănătatea lor și de bunăstarea planetei.”
Lupte pentru asigurarea calității
Produsele upciclate oferă provocări unice. Christina O’Keefe, director de durabilitate în America de Nord la Kerry, subliniază că, deoarece ingredientele reciclate sunt de obicei produse secundare ale producției de alimente, pot apărea probleme cu gustul, textura și/sau nutriția. Și nu mai vorbim de siguranță: „Ingredientul reciclat trece verificările de asigurare a calității în materie de siguranță, igienă?” întreabă dr. Silke Middendorf, CCO la Biomega. „Este reglementată materia primă și de ce organisme, cât de strictă este legislația? A fost efectuată sau chiar luată în considerare o dublă evaluare a semnificației?”
În plus, subliniază dr. Middendorf, doar pentru că un produs este reciclat nu înseamnă că este sustenabil. „Procesul de bioproducție utilizat include substanțe chimice? Câtă resursă (apă, energie) folosește, acea energie este recirculată?”
Biomega, care reciclează materialele de somon brut în peptide și uleiuri, utilizează hidroliza enzimatică continuă pentru a produce produse durabile, în timp ce evaluează anual furnizorii cu privire la procesele de manipulare a materiilor prime pentru a asigura produse de calitate.
Kerry a văzut aceste provocări, spune O’Keefe, dar parteneriatele productive le pot depăși. „Pot exista provocări în ceea ce privește aprovizionarea, în funcție de dacă ne aprovizionăm cu un ingredient reciclat stabilit sau dacă explorați ingrediente noi.
Unele provocări pe care le-am întâlnit includ transparența de la furnizor, cum să asigurăm siguranța alimentelor și calitatea materialelor. Cu stocul nostru de pui Kerry, am putut colabora cu furnizorii noștri pentru a depăși aceste provocări.
Continuăm să explorăm noi oportunități atât la nivel intern, cât și extern al organizației noastre și fiecare oportunitate are propriul său set de provocări. Când Kerry s-a angajat în această călătorie, a fost important să colaboram direct cu furnizorii noștri de încredere pentru a ne asigura că avem o aprovizionare constantă de materii prime reciclate.
Echipa noastră de achiziții se concentrează pe furnizarea afacerii noastre cu materii prime durabile, care sunt bune pentru planetă și comunitățile noastre.”
Provocări în lanțul de aprovizionare
Prima și principala luptă cu produsele reciclate este lanțul de aprovizionare: nimeni nu produce materiale în mod explicit pentru produse reciclate, prin urmare nimeni nu poate crește producția pentru a satisface cererea crescută.
Deci, cum se asigură producătorii că vor avea suficiente ingrediente pentru a-și face produsul? WholeFoods a cerut furnizorilor și producătorilor deopotrivă să ne spună de ce este nevoie.
Jongsma de la NutriLeads opinează: „Este esențial să se verifice existența mai multor fluxuri de deșeuri sau produse secundare pentru a asigura surse durabile și scalabile pentru produsele reciclate. De exemplu, NutriLeads BV produce BeniCaros din tescovină de morcovi reciclată.
Morcovii sunt una dintre cele mai populare legume din lume și milioane de kilograme de tescovină de morcovi sunt e produsă în fiecare an ca un flux secundar din storcare. Abundența de tescovină de morcov a permis NutriLeads să asigure un lanț de aprovizionare durabil și de înaltă calitate pentru producători.
NutriLeads captează imediat tescovinul proaspăt de morcov din procesul de stoarcere și începe procesul natural de extracție a BeniCaros, o fibră prebiotică, din peretele celular al morcovului. Știm ce ferme, câmpuri și morcovi provin din producția de BeniCaros. Acest lucru asigură calitate înaltă și consistență a produsului.”
În loc să lucreze cu producătorii direcți ai unui ingredient, natura produsului reciclat al Stratum Nutrition înseamnă că compania poate lucra cu o industrie secundară. „Abordarea noastră de a aborda provocările lanțului de aprovizionare se învârte în jurul naturii distincte a materialului nostru upciclat, derivat în mod special din operațiunile comerciale de spargere a ouălor”, spune Danny Long, director de calitate.
„Spre deosebire de produsele convenționale reciclate care se bazează pe declinări incerte sau neconformități din diverse surse, materialul nostru reciclat provine direct din industria de spargere a ouălor. Această industrie implică în mod inerent spargerea ouălor și, în consecință, avem acces constant la materia primă necesară procesului nostru de reciclare.
Pentru a spori și mai mult fiabilitatea lanțului nostru de aprovizionare, am promovat parteneriate puternice cu unități comerciale de spargere ouă. Aceste parteneriate nu numai că ne oferă acces constant la materiile prime necesare, dar ne permit și să colaborăm strâns cu industria de spargere a ouălor pentru a asigura utilizarea eficientă și durabilă a produselor lor secundare.
„Concentrându-ne pe o sursă specifică și de încredere pentru materialele noastre reciclate”, continuă Long, „am reușit să stabilim un lanț de aprovizionare stabil care eludează incertitudinile asociate adesea cu procesele tradiționale de reciclare.
Această abordare strategică nu numai că ne permite să producem în mod constant produse reciclate de înaltă calitate, dar contribuie și la reducerea deșeurilor în industria spargerii ouălor, încurajând o economie mai durabilă și circulară.”
Acest tip de muncă la nivelul furnizorului face lucrurile mai ușoare pentru producători. Bonnell împărtășește: „Când ne-am propus să creăm primul nostru produs upciclat, știam că cheia pentru menținerea integrității lanțului de aprovizionare era să colaborăm cu un furnizor care a construit deja un lanț de aprovizionare complet reciclat pe care îl putem audita.
Munca noastră ne-a condus la echipa de la Outcast Foods. Ei dezvoltaseră deja o rețea de parteneri care aruncau legumele imperfecte și codificate scurt și construiseră prima unitate din Canada pentru a curăța, tăia, toca și transforma articolele în pulberi delicioase reciclate.” Rezultatele acestui parteneriat includ, de exemplu, Wholly Veggie’s Mozzarella Style Sticks, care prezintă o crustă făcută din legume reciclate.
Oltmanns, pe de altă parte, explică că UP TO GOOD Energy și-a creat propriul lanț de aprovizionare pentru a-și procura fructele de cafea - cascara - pentru băutura energetică pe bază de cascară. „În cultivarea cafelei există un flux constant de deșeuri de Cascara potențial care trebuie reciclat – 120 de miliarde de lire de fructe de cafea sunt recoltate la nivel global în fiecare an, lăsând aproximativ 85 de miliarde de lire de fructe de cafea ca deșeuri, dacă nu sunt reciclate la Cascara.
Cantitatea de fructe de cafea aruncate este imensă și nu există lipsă de aprovizionare cu ingrediente, dacă este planificată din timp. Lucrăm îndeaproape cu fermele de cafea care produc Cascara pentru noi.
Contractăm aprovizionarea cu ingrediente înainte de recoltare. De asemenea, depozităm o mulțime de aprovizionare pentru lunile viitoare de producție în depozitul nostru central, limitând riscul de a epuiza sau epuiza aprovizionarea cu ingrediente. Ca alternativă, Cascara începe să fie comercializată de angrosisti specializați. Dacă este nevoie de aprovizionare suplimentară, o găsiți pe piața liberă.”
Privind alte fructe, RIND observă că pentru ele nu există absolut nicio îngrijorare cu privire la lipsa de ingrediente. „RIND surse cu mândrie și exclusiv fructe recuperate și reciclate care altfel ar fi pierdute și oferă acestor fructe „secunde” o a doua viață, transformându-le în gustări inovatoare, fără deșeuri, la care consumatorii le tânjesc”, spune fondatorul și CEO Matt Weiss. „
Dimensiunea pieței secundare pentru acest tip de fructe este masivă – cu produse supracoapte și imperfecte din punct de vedere cosmetic reprezentând aproximativ 1/3 din toate deșeurile alimentare în fiecare an în SUA sau 10 miliarde de lire sterline de pierdere inutilă. Mai simplu spus, nu lipsește fructele crude pentru ca RIND să salveze și să creeze produse cu valoare adăugată, creând în același timp un flux secundar profitabil pentru fermierii mici și independenți.
Credem că eforturile noastre de a lupta împotriva risipei de alimente și de a cuantifica în continuare acest efort prin măsurarea inițiativelor noastre generale de reducere a deșeurilor în fiecare an ne ajută să câștigăm încrederea consumatorilor și să demonstrăm valoarea noastră de bază de a construi un brand de gustări durabil, bun atât pentru oameni, cât și pentru planetă.”
Desigur, din punctul de vedere al unui upcycler, fructele sunt mult mai multe decât fructe. Fruit d’Or, de exemplu, a lucrat mult timp pentru a folosi restul. „Se depun atât de mult efort pe câmp pentru a optimiza merișorul nostru randament, este firesc pentru noi să optimizăm cât mai mult din întregul fruct atunci când îl transformăm”, explică Patrick Lemaire, director senior de vânzări, nutraceutice și coproduse.
„Cu această viziune în minte, înghețăm stocurile de mulți ani, sperând că echipa noastră de cercetare și dezvoltare va fi capabilă să dezvolte produse reciclate pe care le putem fabrica. Echipa noastră are acum această experiență profundă în dezvoltarea de produse reciclate. Gestionarea ofertei de produse reciclate necesită, de asemenea, o planificare amănunțită a cererii.
Ne întâlnim săptămânal pentru a ne monitoriza inventarul. De asemenea, facem planificare generală pentru a captura oportunități de pe piață pe termen lung. Dar pentru că Fruit d’Or a construit un inventar de produse, cum ar fi semințe de merișor, ulei de semințe de merișor și particule fine de fructe, avem materiale la îndemână pentru a asigura un lanț de aprovizionare pentru clienții noștri.”
Acestea fiind spuse, Lemaire observă că aprovizionarea este întotdeauna o preocupare - ca produse naturale, pot exista variații ale randamentului de la an la an, chiar și pe lângă faptul că produsele reciclate provin din lanțul de aprovizionare principal. În acest scop, Fruit d’Or lucrează îndeaproape atât cu producătorii pentru a maximiza randamentul, cât și cu producătorii pentru a înțelege nevoile lor anuale.
Ultimul cuvânt: durabilitate
„Producătorii ar trebui să ia în considerare utilizarea unui ingredient reciclat pentru a sprijini reducerea pierderii/risipei de alimente în sistemele noastre alimentare”, spune O’Keefe.
„Folosirea unui ingredient upciclat extinde utilizarea unui produs agricol pentru a fi utilizat pe deplin pentru consumul benefic pentru oameni și animale de companie, îndreptându-se către o economie circulară mai valoroasă. Un partener de co-creare este o modalitate excelentă de a începe să studiați cum să încorporați utilizarea ingredientelor reciclate într-un brand și/sau produse noi de pe piață.”
Stratum’s Long secunde: „Prin încorporarea atentă a ingredientelor reciclate, producătorii pot contribui la reducerea deșeurilor, la promovarea durabilității și la satisfacerea cererii în creștere a consumatorilor pentru produse ecologice.” WF
3 Probleme și soluții de upcyling
Danny Long de la Stratum Nutrition, a evidențiat trei lupte specifice cu care se confruntă producătorii atunci când lucrează cu ingrediente reciclate și a oferit îndrumări despre cum să le rezolve:
Problema #1: Consecvență și disponibilitate
Spre deosebire de lanțurile de aprovizionare tradiționale în care materiile prime pot fi achiziționate cu ușurință, materialele reciclate provin adesea din surse variabile.
Soluție: Stabiliți relații puternice cu furnizorii, instalațiile de gestionare a deșeurilor sau alte surse pentru a garanta un flux constant de materiale reciclate.
Problema #2: Controlul calității
Ingredientele reciclate pot varia în calitate datorită originii lor din surse aruncate sau produse secundare.
Soluție: Producătorii ar trebui să implementeze măsuri solide de control al calității pentru a evalua și menține standardul dorit al produselor lor. Acest lucru poate implica proceduri amănunțite de testare, inspecție și verificare.
Problema #3: Trasabilitate
Trasabilitatea este întotdeauna importantă, mai ales atunci când produsul era considerat anterior deșeu.
Soluție: producătorii ar trebui să acorde prioritate transparenței și trasabilității în lanțurile lor de aprovizionare. Căutarea de certificări de la terți pentru ingredientele reciclate poate ajuta la construirea încrederii clienților și la demonstrarea angajamentului față de practicile durabile. (Foto: Freepik)