Stiri

596

Un sondaj UE arată scăderea încrederii consumatorilor în sectorul alimentar european

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Un sondaj al consumatorilor din Europa și Regatul Unit a relevat o scădere a încrederii în sectorul alimentar, concomitent cu un nivel relativ ridicat de încredere în siguranță.

 Nivel scăzut de încredere

Raportul de încredere EIT Food Trust a chestionat 19.642 de persoane din țări europene cu privire la nivelul lor de încredere în sistemul alimentar și a constatat că mai puțin de jumătate dintre consumatori au încredere în alimente. Cercetările au fost efectuate de Ipsos în august și septembrie 2023

Cel mai recent raport EIT Food Trust, aflat acum la al șaselea an, a arătat că 45% dintre europeni au încredere în calitatea declarată a alimentelor, legată de gustul, siguranța, sănătatea, autenticitatea și sustenabilitatea sistemului alimentar.

EIT Food este susținut de Institutul European de Inovare și Tehnologie (EIT), un organism al Uniunii Europene.

Suport pentru siguranță

Studiul a arătat că multi consumatori sunt în mare parte încrezători că alimentele pe care le consumă sunt sigure la 53% și 42% cred că alimentele sunt autentice.

Sondajul a constatat că consumatorii nu își fac griji cu privire la siguranța alimentelor în achizițiile lor de zi cu zi și sunt în general încrezători în calitatea alimentelor și în modul în care aceasta este verificată.

Durk Bosma, șeful departamentului de conducere de gândire la Future of Food Institute, a spus că aceste constatări sunt așteptate și în conformitate cu anii precedenți.

„Există un alt grup care dă un răspuns neutru la întrebarea despre siguranța alimentelor. Grupul care consideră alimentele nesigure este de 23%. Și chiar și pentru acest grup, nu duce la îngrijorări în achizițiile zilnice. Putem interpreta răspunsurile lor ca „nu toate alimentele sunt sigure”, nu ca „toate alimentele sunt nesigure”.

Pentru autenticitate, 31% nu credeau că mâncarea este autentică, iar 26% erau neutre.

Raportul sugerează că oamenii nu pot determina ei înșiși autenticitatea și trebuie să se bazeze pe alte informații, cum ar fi ambalajele și etichetele. Deoarece aceste informații și părțile care le furnizează nu sunt de încredere, încrederea poate fi scăzută.

Un Eurobarometru din 2022 privind siguranța alimentară în UE a arătat că aproape jumătate au considerat siguranța alimentară importantă și 41% au considerat de la sine înțeles că alimentele pe care le cumpără sunt sigure.

O problemă de încredere

Sondajul EIT Food a demonstrat o scădere a încrederii consumatorilor în sectorul alimentar general, în ceea ce privește competența, deschiderea și grija unor actori precum fermieri, producători, autorități, restaurante și comercianți cu amănuntul.

Fermierii rămân cel mai de încredere grup, 65% dintre consumatori exprimându-și încrederea în ei. Aceasta este în scădere față de 67% în anul precedent.

Comercianții cu amănuntul sunt al doilea grup de încredere, jumătate dintre consumatori raportând că au încredere în acest sector, iar restaurantele și cateringele au obținut 48 la sută.

Mai puțin de jumătate dintre respondenți au încredere în producătorii de alimente sau în autorități, cum ar fi agențiile guvernamentale la nivel național și UE, în timp ce 27% și, respectiv, 32% nu au încredere în ei.

În general, consumatorii au încredere în producătorii europeni pentru a aduce alimente sigure pe piață și că UE are reglementări stricte pe care producătorii trebuie să le respecte. Oamenii înțeleg că autoritățile au responsabilitatea finală dacă alimentele sunt sigure.

Sondajul Eurobarometru din 2022 a constatat că 8 din 10 oameni de știință de încredere pentru informații despre siguranța alimentară și încrederea în instituțiile naționale și UE era de aproximativ două treimi. (Foto: Dreamstime)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2