Inteligența artificială (AI) a devenit, fără îndoială, una dintre cele mai mari afaceri din 2019, iar utilizarea sa în comerțul cu amănuntul este prevăzută să crească, nu doar pentru marii comercianți cu amănuntul, ci și pentru comercianții cu amănuntul de toate formele și dimensiunile din mai multe sectoare, potrivit Craig Summers, directorul britanic la Manhattan Associates, care a analizat pentru Europe Supermarket Magazine dezvoltarea utilizării inteligenței artificiale în comerțul modern.Care este obiectivul? Conduși cu precădere de succesul și maturitatea platformelor AI / Machine Learning (ML), furnizorii de soluții și de creștere și adoptarea în general a furnizorilor de servicii Cloud, retailerii încep să treacă peste flurry-ul de marketing, sărind etape. Acum, comercianții cu amănuntul încep să dezvolte o apreciere legitimă a ceea ce este nevoie pentru a evalua, pregăti și produce în mod corespunzător soluții AI și ML-activate. Însă, în ciuda progreselor înregistrate, retailerii trebuie să se întrebe: care este obiectivul? Ce poate oferi AI într-adevăr și ce va însemna acest lucru pentru consumatori? Confuzia cu experiența Oportunitățile de a folosi AI și ML, pentru a îmbunătăți operațiunile de vânzare cu amănuntul, sunt convingătoare. Nu este de mirare că cercetările prognozează că retailerii vor cheltui 6,6 miliarde de euro pe AI până în 2022, triplând cheltuiala medie din 2018. Cu toate acestea, înainte ca AI să poată fi cu adevărat eficientă în sector, trebuie să fie abordată provocarea privind calitatea, cantitatea și confidențialitatea datelor. Chiar și în cazul volumelor de date capturate în prezent de mulți comercianți de retail, deseori se luptă, în continuare, cu captarea și păstrarea suficientă a „datelor corecte”, date istorice exacte, complete și textuale, pentru a profita pe deplin de avantajele pe care AI le poate aduce. În plus, mulți clienți devin mai puțin dispuși să își partajeze datele, ceea ce este necesar pentru ca modelele AI și ML să fie cu adevărat exacte și de succes. În graba de a îmbrățișa inovația, este ușor să treci cu vederea aceste provocări și să te îndepărtezi de obiectivele care ar trebui să răspundă la întrebarea: care este implicația pentru experiența clientului? Experienta clientului Și aceasta este cheia: în mediul de vânzare cu amănuntul extrem de competitiv de astăzi, prioritatea trebuie să fie experiența, satisfacția și păstrarea clienților. În caz contrar, clienții vor trece cu ușurință la un alt retailer pe piața supraîncărcată a canalului omni. Experiența și satisfacția puternică a clienților nu se obțin prin intermediul jocurilor de noroc, ci prin asigurarea clienților de a pune rapid mâna pe produsele pe care le caută. În practică, aceasta înseamnă maximizarea disponibilității stocului, acolo unde este nevoie, la momentul potrivit. Înseamnă realizarea unei operațiuni de depozitare care poate îndeplini, atât stocarea, cât și direcționarea către consumatori, fără muncitori suplimentari, adesea greu de găsit. Și mai înseamnă îmbunătățirea predicțiilor pentru minimizarea reducerii și maximizarea produselor cele mai vândute. Prin această abordare, comercianții cu amănuntul pot obține satisfacții și loialitate reale ale clienților și, prin urmare, ating niveluri mai ridicate de vânzări și longevitate a vânzărilor. Inteligența artificială în viitor Comercianții cu amănuntul care au cuprins AI în depozit conduc deja spre îmbunătățiri concrete ale eficienței și exactității. Combinând date istorice de comenzi profunde și de înaltă calitate cu AI și ML, pentru a înțelege mai bine caracteristicile tendințelor comenzilor, inclusiv direct către comenzile de comerț electronic ale consumatorilor, comercianții cu amănuntul pot reconsidera procesele de preluare, ambalare și expediere. Programele sunt reorganizate; resurse redistribuite; în timp ce comenzile pot fi prioritate perfect și opțiunile noi de livrare sunt activate. Mai mult, AI le permite retailerilor să gestioneze mai bine vârfurile de vânzare în schimbare, cum ar fi înapoi la școală sau unda de căldură neașteptată din aprilie, precum și probleme cu transportul sau transportul. În esență, AI oferă predicții mai precise și granulare, care pot fi utilizate pentru a netezi întregul proces logistic în timp real. Odată cu diferențierea și inovarea în centrul AI, nu a existat niciodată un moment mai bun pentru toate tipurile și mărimile de retaileri pentru a pune în valoare AI și ML pentru a nivela terenul de joc cu comercianții importanți, nu numai pentru a ajuta la neutralizarea și concurența, ci și pentru a diferenția și inova. Comercianții cu amănuntul au arătat în trecut cum pot îmbrățișa inovația, se ridică la o provocare și pot adopta tehnologia disponibilă - așa că acum a venit momentul să o facă din nou. Transformare și personalizare În viitor, AI va oferi șansa de a transforma personalizarea clienților. Aceasta va susține cele mai extraordinare inovații, atât extern cât și intern, și va susține schimbări uriașe în modul în care interacționează comercianții și clienții. În afară de crearea de produse personalizate, personalizate și la cerere (imaginați-vă „personalizarea” pe care o vedem astăzi, dar înălțată de zece ori), AI va permite o analiză comportamentală extrem de precisă, care va asigura vânzătorul să știe ce vrea un client cu mult înainte de acesta are orice idee. Imaginați-vă rețelele de cumpărături virtuale cu asistenți de cumpărături inteligenți, cu asistenți digitali vizuali și conversaționali atât pentru consumatori, cât și pentru personalul cu amănuntul; imaginați-vă cât de mulți retaileri interactivi și inovatori pot face experiența pentru clienții lor. Dar acesta este viitorul. Și, să fim clar, o astfel de perspectivă comportamentală are valoare zero dacă nu poate fi susținută de o operațiune de vânzare cu amănuntul care este eficientă și eficientă - și poate furniza în mod automat și constant fiecare aspect al experienței clientului. AI scoate vânzarea cu amănuntul prin furtună, dar pune deoparte blocajele: valoarea reală și realizabilă a AI acum trebuie obținută prin aplicarea unor algoritmi dovediți care să conducă la îmbunătățiri esențiale ale lanțului de aprovizionare.