169
Vasile Lucuţ, antreprenorul român care a pus bazele producătorului de carne şi lactate Unicarm în urmă cu mai bine de 20 de ani, spune că observă încă un apetit scăzut al românilor pentru cumpărături, astfel că reducerea TVA la alimente de la 24% la 9% a fost măsura care a ajutat businessul pe care îl conduce să se menţină constant. „Anul trecut nu a fost nici bun, nici rău. Reducerea TVA ne-a ajutat să ne menţinem la acelaşi nivel cu anul anterior. Anul acesta cred că o să fie mai slab decât 2015. Eu nu văd o relansare a consumului, cred că oamenii nu au aşa mulţi bani pentru a cumpăra“, a spus antreprenorul. Astfel, businessul Unicarm se consolidează la circa 660 mil. lei după o scădere de aproape 10% în 2014 comparativ cu anul anterior, conform calculelor ZF pe baza datelor de pe mfinante.ro. Vârful vânzărilor companiei a fost anul 2013, atunci când a raportat un rulaj de 734 mil. lei. Cea mai mare pondere, de 60%, în businessul companiei din Satu-Mare o are carnea, restul businessului fiind format din pâine, lactate şi îngheţată. De asemenea, Unicarm deţine şi o reţea de circa 100 de magazine amplasate în special în nordul ţării.