Tehnologii

266

Vânzările Danone au crescut în al treilea trimestru din 2021

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit DairyReporter, vânzările raportate de Danone au beneficiat, de o creștere totală pe plan global de 5,8 % și de 0,7% a contribuției organice a geografiei hiperinflației la creștere, precum și de un efect ușor pozitiv de 0,3%, rezultat în principal din efectele combinate ale integrării recoltei inofensive și Follow Your Heart și eliminării de Vega.

Vânzările în Europa și America de Nord au crescut cu 3,9% pe o bază similară, datorită impulsului susținut în divizia Essential Dairy and Plant-Based divizia (EDP) și redresarea apelor în Europa. Vânzările în restul lumii au crescut cu 3,7% în mod asemănător, conduse de performanța nutriției specializate în China.

EDP ​​a înregistrat o creștere a vânzărilor de 4,1% în T3 2021 pe o bază similară, reflectând o creștere de 0,6% în volum și 3,5% în valoare.

Pe zone geografice, EDP în Europa și Noram a crescut cu 4,3% pe o bază similară în perioada respectivă. În Europa, performanța Essential Dairy a fost condusă de platformele de probiotice și proteine, conduse de Actimel și YoPro, care au înregistrat o creștere de două cifre, și Activia, cu impuls în Marea Britanie și Germania.

Alpro a oferit încă un sfert de creștere cu două cifre, condusă de gama recent relansată de Ovăz. În Noram, creșterea a fost condusă de segmentele Creații de iaurt și cafea, cu Oikos, Two Good și Activia care au înregistrat o creștere puternică și câștiguri de cotă de piață, iar International Delight și Stok au oferit o creștere de două cifre.

Performanța portofoliului de plante a fost afectată în acest trimestru de întreruperile logistice și de aprovizionare care împiedică capacitatea Danone de a produce și servi cererea clienților.

Vânzările de nutriție specializată au crescut cu 2,9% în T3 2021 în mod similar, cu o scădere de 5,3% în volum și o creștere de 8,2% în valoare. Nutriția adulților a înregistrat o creștere medie de o singură cifră, condusă de China și alte platforme emergente, în creștere cu două cifre, în timp ce Europa a înregistrat un alt sfert de creștere.

Pe segmente, atât platformele de hrănire orală, cât și cele tubulare continuă să crească, în timp ce platforma Healthy Aging și-a continuat lansarea în Asia de Sud-Est și Africa. Nutriția sugarilor a înregistrat o creștere moderată în acest trimestru.

Așa cum era de așteptat, creșterea a fost condusă de China, care a crescut cu două cifre, cu o contribuție largă de la toate canalele. Canalele de distribuție a etichetelor interne au generat încă un sfert de creștere medie cu o singură cifră, în timp ce etichetele internaționale vândute în platforme de comerț electronic transfrontalier au continuat să înregistreze o creștere bruscă de două cifre.

Canalele indirecte transfrontaliere, care includ Daigous și Friends & Family, au revenit la creștere după ce au scăzut cu aproximativ 60% în aceeași perioadă a anului trecut. În Europa, vânzările s-au redus pe o piață în scădere, în timp ce în alte regiuni, dinamica a fost slabă datorită efectelor treptate.

În ciuda incertitudinilor pe termen scurt, Danone a spus că presupune o redeschidere treptată a economiilor va continua pe măsură ce programele de vaccinare vor fi lansate. Între timp, este de așteptat o accelerare pe scară largă a inflației în lapte, ingrediente, ambalaje și logistică.

Danone se așteaptă să revină la o creștere profitabilă în H2, iar marja operațională recurentă a anului fiscal se așteaptă să fie în linie generală cu 2020.

Pe 29 iulie 2021, Danone a anunțat lansarea unui program de răscumpărare de acțiuni în valoare de până la 800 milioane EUR (932 milioane USD) de acțiuni în a doua jumătate a anului 2021. Începând cu 15 octombrie 2021, compania a răscumpărat o valoare de piață agregată de € 673 milioane (784 milioane USD).

Juergen Esser, director financiar, a declarat: „Rezultatele de astăzi subliniază în continuare progresul nostru către o creștere profitabilă. Acțiunile noastre și livrarea concentrată în toate părțile companiei au asigurat că toate categoriile au contribuit la o performanță solidă în acest trimestru.

„Vedem dovezi clare ale punctelor forte și relevanței mărcilor noastre pentru agenda globală de sănătate și wellness. Afacerea noastră esențială cu produse lactate și pe bază de plante și-a continuat impulsul puternic, în special în Europa și America de Nord, cu câștiguri de cote de piață pe platformele cheie.

Afacerea noastră cu apele, condusă de o performanță puternică în Europa, a beneficiat de mobilitatea îmbunătățită în afara casei. Și afacerea noastră de nutriție specializată a cunoscut, de asemenea, o dinamică bună determinată de nutriția adulților și revenirea la creșterea formulei de lapte pentru sugari în China.

„Ca aproape toată lumea din sector și nu numai, vedem presiuni inflaționiste peste tot. Ceea ce a început ca o inflație crescută a costurilor materialelor a evoluat în constrângeri larg răspândite care au afectat lanțul nostru de aprovizionare în multe părți ale lumii.

Acestea fiind spuse, punem un accent și mai mare pe productivitate și acțiuni de stabilire a prețurilor pentru a atenua impactul asupra performanței noastre, reiterând astfel orientările noastre din anul fiscal 2021 ”.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2