Producătorul vasluian de mezeluri, pate şi mâncare la conservă Vascar a ajuns anul trecut la afaceri de 61,2 mil. lei, în creştere cu 3% faţă de anul trecut, puţin sub estimările din noiembrie 2015 preconizate de Vlad Ciuburciu, directorul de marketing al companiei şi fiul Gabrielei Ciuburciu, fondatoarea afacerii. Compania deţinută în prezent de familia Ciuburciu a fost mereu pe profit din 2010 până astăzi, motiv pentru care vrea să îşi continue expansiunea în Bucureşti. Astfel, mezelurile şi conservele din gama „Moldova în Bucate“ vor fi listate în peste 200 de magazine de proximitate din Capitală, în primele patru luni ale anului 2016. „Până la finalul anului ne propunem să fim prezenţi în aproximativ 500 de magazine reprezentative la nivelul Capitalei. Am selectat atent portofoliul de produse ce va fi distribuit în Bucureşti pe baza unor cercetări de piaţă care au luat în considerare atât specificul consumatorului, cât şi nevoile retailerilor“, a mai spus Vlad Ciuburciu. Potrivit reprezentanţilor companiei, Vascar a înregistrat la finalul anului 2015 o cotă de piaţă de 3% în categoria mezelurilor, 4% în categoria pateu şi 6,4% în categoria de mâncare şi carne la conservă. Principalii competitori ai companiei Vascar sunt Cris-Tim, Agricola, Caroli, Unicarm sau Scandia Food, unii dintre cei mai mari jucători de pe piaţa produselor din carne, companii care şi-au majorat afacerile anul trecut în mare parte datorită reducerii TVA la alimente de la 24% la 9%, măsură care a ajutat întreaga industrie să-şi menţină sau să-şi crească vânzările. Compania Vascar a fost înfiinţată în 1984 la Vaslui şi produce preparate „marcă proprie“ pentru Kaufland, Carrefour, Mega Image şi Lidl. Producătorul are peste 300 de angajaţi, o fabrică de procesare şi 20 de magazine proprii în regiunea Moldovei, informează Ziarul financiar.