”Zi de zi, lapte proaspăt de la fermieri din România” este sloganul unei campanii care îi are în centru pe furnizorii autohtoni de lapte ai gigantului Danone, printre care și Vasile Macovei, un crescător de bovine din județul Vrancea. Promovat drept una dintre noile imagini ale companiei de lactate, fermierul din Țifești are o poveste de viață presărată cu multe obstacole pe care le-a depășit cu succes pentru a construi o afacere agricolă cu profit. „ Nu am avut nicio legătură cu domeniul cresterii vacilor de lapte, dar sunt un om hotărât, şi dacă mi-am pus în cap să-mi fac fermă, asta am făcut“, a declarat Vasile Macovei A debutat în agricultură cu ajutorul fondurilor europene, punând pe hârtie un proiect în valoare de 750.000 de euro, pentru 35 de capete de vaci, dar şi utilaje pentru fermă. L-a depus la SAPARD şi de aici a pornit afacerea. „Am 700 de vaci în fermă astăzi, în patru grajduri. Sunt vaci care dau aproape 30 de litri de lapte pe zi, dar media rezultă din tot ce am aici, cu tineret bovin, cu vaci gestante care nu mai sunt mulse. Hrana este o componentă foarte importantă la animale. Îţi dă lapte dacă-i dai ce-i trebuie să mănânce. Mâncarea la animal este de bază. O vacă bună mănâncă şi bea în jur de 200 de kilograme zilnic. Vasile Macovei este partener cu procesatorul de lactate Danone din anul 2008. Astăzi, din 7.000 de litri de lapte zilnic de la animalele sale, 5.000 de litri le livrează către Danone, companie care s-a arătat extrem de mulţumită de calitatea produsului livrat de vrâncean. Din această cauză, în anul 2013 ferma de la Ţifeşti devenit imaginea Danone în România, iar Vasile Macovei şi familia sa sunt protagonişti în reclamele cunoscutului brand din domeniul industriei de lactate. „Deşi am laptele meu, eu nu pot să fac produsul pe care îl face Danone. Dar am marea satisfacţie să văd că laptele meu este căutat de consumator. Şi sunt mulţumit sufleteşte că nu am muncit în zadar“, a mai precizat Vasile Macovei pentru adevarul.ro.