237
În ultimii ani, produsele alimentare locale sunt tot mai mult căutate de către consumatorii români. Noua Politică Agricolă Comună așează strategia ”De la fermă la consumator” în centrul preocupărilor de dezvoltare durabilă a agriculturii europene.
În acest sens, după cum anunță AZM, la sediul DSVSA Brașov, a avut loc o întâlnire, care a avut ca obiectiv obținerea de informații direct de la actorii implicați în reglementarea și controlul activităților din cadrul lanțului alimentar, semnalarea eventualelor probleme și găsirea soluțiilor corespunzătoare în cadrul unui dialog profesional adecvat.
În cadrul evenimentului au participat, alături de domnul George Cățean, secretar de stat din cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, reprezentanți ai Agenției Naționale a Zonei Montane, Direcțiilor AgricoleJudețene, Direcției Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor din județele Brașov, Sibiu, Alba, Mureș, Harghita și Covasna.
Reprezentanții Agenției Naționale a Zonei Montane au oferit informații despre documentația necesară obținerii dreptului de utilizare a mențiunii „produs montan”, organizarea de cursuri de formare profesională pentru persoanele care doresc să înființeze un Punct Gastronomic Local (PGL), au prezentat site-ul www.produsmontan.ro, instrument care facilitează accesul consumatorilor la produse de calitate superioară, cu o origine certificată, obținute dintr-o zonă cu un grad redus de poluare.
A avut loc un schimb de informații între participanți, prezentându-se situația din fiecare județ, s-au purtat discuții despre lanțurile scurte alimentare comerciale, schemele de calitate și au avut loc consultări în vederea abordării unitare a problematicii legate de autorizarea și/sau înregistrarea unităților și sintetizarea unor acțiuni corective.
Aceste întâlniri contribuie la consolidarea relațiilor interinstituționale, la sporirea dialogului și interacțiunii cu fermierii, producătorii și procesatorii, iar scopul final fiind accesul și interesul tot mai mare pe care îl exprimă consumatorii față de produsele locale.