209
Telemeaua, o piata care se muta treptat de la vanzarile din piata si cele vrac spre produsele de marca, ofera jucatorilor oportunitati de crestere prin schimbarea obiceiurilor de cumparare si reducerea pietei nefiscalizate. Desi cu o cota inca redusa din vanzarile totale, lanturile internationale de retail reprezinta canalul de crestere a segmentului de telemea ambalata. Produs prin definitie traditional, telemeaua are numerosi consumatori care nu si-au schimbat obiceiurile de cumparare. In consecinta, o buna parte din volume sunt generate de vanzarile vrac din piete, direct de la tarani sau din magazinele din comertul independent. Datele firmei de cercetare GfK, obtinute prin monitorizarea consumului casnic, arata ca in anul 2013, aproximativ 45% din volumul total de telemea era generat de volumele vandute din productia taranilor, insa tendinta acestui segment este de declin ca urmare a diminuarii numarului de cumparatori. Acest lucru inseamna un nivel ridicat al vanzarilor „la negru”, fara bon fiscal. Ilias Pliatsikas, director general la Fabrica de Lapte din Brasov, companie care produce brandul Olympus, considera ca volumul intregii piete de telemea, luand in calcul toate tipurile de vanzari, este cel putin dublu fata de piata fiscalizata.