Așa cum este detaliat în raportul cu privire la rezultatele pe 2014 publicate vineri, vânzările totale corespunzătoare tuturor celor patru segmente de activitate ale gigantului francez din domeniul produselor lactate - lactate proaspete, apă, produse de nutriție pentru bebeluși și produse medicale de nutriție - au totalizat 21,14 miliarde EUR, nivel în scădere, de la 21,3 miliarde EUR în 2013. Veniturile din exploatare au scăzut de asemenea, de la 2,8 miliarde EUR în 2013, la 2,66 miliarde EUR. Eliminând din calcul achizițiile, operațiunile expansioniste și orice alte evenimente de acest gen, veniturile Danone au crescut cu 4,7% - fiind atinsă astfel limita inferioară a prognozei făcută de companie pentru 2014, ce a indicat o creștere cuprinsă între 4,5% și 5,5%. Urmare a ceea ce președintele Danone, Franck Riboud, a numit ”un an de turbulențe politice și economice, ca să nu menționăm și volatilitatea severă”, Danone și-a stabilit obiectivul de creștere a vânzărilor organice între 4% și 5% pentru 2015 și ”o creștere ușoară” a profitului operațional. ”Danone presupune că situația economică va rămâne dificilă și instabilă în general, cu evoluții fragile sau chiar deflaționiste ale consumului în Europa, context în care orice plan de marketing va fi subminat de volatilitatea unor valute și de dificultățile specifice ce vor fi înregistrate pe câteva piețe majore, în special”, a spus Danone. ”În acest context, Danone se va concentra pe dezvoltarea categoriilor sale de produse și pe câștigarea de cotă de piață”.
Segmentul lactatelor proaspete, cel mai mare din punctul de vedere al vâzărilor Danone, a înregistrat o valoare de 11,129 miliarde EUR în 2014, în scădere de la 11,79 miliarde EUR în 2013. Așa cum ”s-a observat în trimestrele anterioare”, vânzările europene de lactate proaspete au scăzut în jurul valorii de 4% în 2014. Danone a experimentat ”o reducere” a cererii consumatorilor pentru produsele sale, în Rusia, în 2014. În același timp, vânzările sale de iaurt pe piața SUA ”s-au stabilizat după mai mulți ani de creștere puternică, impulsionate în special de vâzările de iaurt grecesc”. Divizia Danone pentru produsele destinate nutriției bebelușilor a raportat în 2014 vânzări de 4,397 miliarde EUR, în creștere de la 4,26 miliarde EUR în 2013 – o performanță ”încurajatoare” determinată de refacerea nivelului vânzărilor în opt piețe asiatice afectate în 2013 de scandalul produselor Fonterra infectate cu bacteria botulismului. Cele mai multe dintre aceste piețe sunt ”acum înapoi la nivelul de dinaintea crizei”, a spus Danone. Veniturile diviziei de nutriție medicală, divizie ce a făcut obiectul unor speculații cu privire la vânzarea sa, anul trecut, au crescut, de asemenea, de la 1,342 miliarde EUR în 2013, la 1,432 miliarde EUR - în ciuda ”manifestării încă o dată a presiunilor negative exercitate de evoluția cheltuielilor cu asistența medicală”. Vânzările diviziei sale de ape (plate și minerale) de asemenea, au crescut, de la 3,9 miliarde EUR în 2013, la 4,186 miliarde EUR în 2014.