199
(Comunicat) Vânzările de carne de pasăre ale companiei AGRICOLA Bacău au totalizat în volum, în 2017, 42.110 tone, cu 2% mai mult față de anul precedent (41.265 tone) și cu 6,2% în valoare, în condițiile unei ușoare creșteri a prețului mediu. Cifra de afaceri înregistrată de Agricola Internaţional SA Bacău în 2017 este de aproximativ 401,324 mil. lei, față de 387,002 milioane lei în 2016. „Performanţa economică a companiei a fost în anul 2017 rezultatul unei execuții bune în operațional, cu creșteri în vânzarea produselor diferențiatoare (Puiul Fericit) și a produselor cu valoare adăugată mai mare, iar menținerea prețurilor principalelor resurse la niveluri rezonabile a ajutat la rândul său. Toate acestea au condus la o ușoară apreciere a prețului mediu la produsele noastre. Vânzările AGRICOLA de carne de pui au crescut așadar și ca volume, dar în special prin creșterea ponderii produselor cu valoare adăugată mare susținute de un brand puternic și campanii de promovare inspirate”, a declarat Grigore Horoi, președintele AGRICOLA. Grupul de firme AGRICOLA a înregistrat în 2017 o cifră totală de afaceri de 683,183 mil. lei, cu 5,31% mai mare decât cea înregistrată anul precedent, 648,746 mil. lei (în condițiile în care în cursul anului 2016 AGRICOLA a făcut exit din business-urile GA-Nutriție Animală SA și Suinprod SA). Toate celelalte companii ale grupului, respectiv toate categoriile de produse AGRICOLA au înregistrat creșteri în 2017. Astfel, la categoria mezeluri (salamurile crud-uscate şi preparatele fiert-afumate obţinute la Salbac SA), cifra de afaceri a fost de 124,843 mil. lei, cu 2,55% mai mare decât în 2016 (cresterea reală ar fi de 10,51%, dacă se iau în calcul, începând cu iunie 2016, efectele aplicării Legii 321, prin care off-urile de vânzări se exclud din cifra de afaceri începând cu acea dată). Afirmația este susținută prin rezultatele - pentru al noulea an consecutiv – obținute de salamurile crud-uscate AGRICOLA, care au înregistrat anul trecut o creștere valorică a vânzărilor de 9,13%, respectiv o creștere de 6% în volume. De asemenea, anul trecut au crescut vânzările valorice ale preparatelor fiert-afumate cu 20,5%, respectiv 15% în volum. „Ne consolidăm poziția de lideri de piață în România la grupa salamurilor crud-uscate. Brandul AGRICOLA este lider pe segmentul de crude uscate și lider detașat pentru cel mai cunoscut produs premium din Romania: Salamul de Sibiu, în total segment Salam de Sibiu comercializat pe piața internă.”, a declarat Grigore Horoi. Europrod SA, compania din Grupul de firme Agricola ce comercializează semipreparate şi produse tip ready-meal, a înregistrat în 2017 faţă de anul precedent vânzări mai mari cu cu aproape 21%, în condițiile unei creșteri a volumelor comercializate de 15%. „Creștem sistematic această categorie, motiv pentru care anul acesta vom face o investiție ce depășește 4 milioane euro într-o nouă linie de producție”, a precizat președintele AGRICOLA. La ouă consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a înregistrat o creștere cu 21% a cifrei de afaceri în 2017. (69,405 mil. ouă vândute). „Am lansat în toamna anului 2017 singurele două sortimente de ouă îmbogățite pe cale naturală cu luteină, respectiv OMEGA 3 și antioxidanți din România, sortimente numite sugestiv Ouă Ochioase și Ouă Inimoase. Cele două produse au succes și noi credem că au deschis deja o nouă nișă în piața ouălor”, a încheiat președintele Grigore Horoi. Despre Agricola Agricola este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie, care în septembrie 2017 a împlint 25 de ani de la înfiinţare. În 2017, Agricola deţine 18% din piaţa cărnii de pui, este lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 50% cotă de piaţă, medie, în valoare (Nielsen, 2017). Agricola este caracterizată în primul rând prin diversitate şi prospeţine, fiind singurul furnizor din România care oferă pieţei interne cele mai multe categorii de produse:
Unul dintre cele mai importante atribute ale brandului Agricola este acela de inovator, în special în ce priveşte noi concepte de prezentare a produselor: Agricola este prima companie care a lansat în România sortimentele din carne de pui ambalate la tăviţă cu cryofilm, după care această metodă de ambalare a fost preluată şi de alţi jucatori din piaţă. Agricola este şi primul brand de carne de pui care şi-a asumat un demers de responsabilitate socială, lansând în anul 2006 conceptul BIOSECURIZAT prin care a explicat oamenilor cum se aplică un plan de biosecuritate, crescând încrederea populaţiei în carnea de pui autohtonă şi sensibilizând autorităţile în scopul luării unor măsuri necesare în momente grele. În anul 2007, continuând inovaţiile în domeniul produselor proaspete şi sigure, Agricola a lansat prima linie de ambalare în atmosferă controlată (sistem BDF) din România. În 2009, Agricola a lansat în premieră un produs inedit pe piaţa românească de carne de pui, Puiul familist, ce se prezintă într-o formulă inovatoare de ambalare - un astfel de produs conceput cu grijă şi din grijă faţă de consumatori şi familiile lor. În aprilie 2010, Puiul Antistres, comercializat în «tăviţa minune», unică în România, în care se şi găteşte, a reprezentat soluţia Agricola pentru gospodinele cu mai puţin timp liber. În iulie 2010, Agricola a lansat Puiul Fericit, crescut minim 56 de zile în ferme mici, hrănit cu cereale şi scos în aer liber, dedicat tuturor acelora care doresc să-şi amintească de gustul, culoarea şi savoarea puiului crescut la curte.