În data de 31 octombrie, în Complexul expozițional Romexpo, s-au deschis porțile ediției 2018 a târgului Indagra. Potrivit organizatorilor, la manifestare participă un număr de peste 500 de companii din domeniul agro-industrial, furnizori de tehnologii, procesatori, companii din domeniul sănătății animale și a siguranței alimentare, retail și nelipsiții ”tradiționali”. Desigur, ziua inaugurală a socotit mai puțini vizitatori decât se așteaptă în zilele următoare, dar am remarcat absența momentului inaugural care, în anii trecuți, se bucura de prezența Președintelui României. Nu a lipsit însă turul efectuat de domnul Ministru al Agriculturii, Petre Daea, acela care a fost însoțit de Excelența Sa Ambasadorul Finlandei, doamna Päivi Pohjanheimo, care a apreciat în mod deosebit produsele alimentare românești, de fiecare dată când a fost invitată să deguste. Cu pavilionul central închis, pavilion despre care Primarul General al Bucureștiului, Gabriela Firea, anunța încă de anul trecut că vrea să-l transforme în sală polivalentă (”concerte, întâlniri sportive dar se vor putea organiza și expoziții”), ediția din acest an se desfășoară doar în cele două pavilioane B, refăcute, și în mai vechile C-uri, precum și pe tradiționalele platouri. Subliniind că repunerea în circulație a celor două pavilioane B reprezintă un câștig real și că organizarea lor arhitecturală le apropie de structurile expoziționale din occident, să ne bucurăm că terenul de sub ele n-au ajuns obiect de tranzacție imobiliară, așa cum unii intenționau să facă acum câțiva ani. Ca primă impresie, am observat că târgul este mai…aerisit. Imaginea e plăcută, dar, când vezi că nume grele din Industria Alimentară românească nu au mai participat, începi să-ți pui întrebări: Oare, prețul o fi fost prea mare? Oare companiile și-au regândit strategiile de contact cu publicul românesc? Poate și una și alta. Iar, dacă ne gândim la companiile din România, procesatoare de lapte, acestea sunt aproape inexistente: Singurele dintre cele cu adevărat serioase sunt Mirdatod și Zimbria, știind că această firmă expune la cele două standuri ale sale și produse lactate. În rest, până duminică, atunci când se vor închide porțile, pe fețele vizitatorilor am citit normala curiozitate, iar pe cele ale expozanților, speranța unor afaceri mai bune. Vom reveni.