197
În categoria telemea, piața neagră nu este singurul concurent „neloial” al producătorilor consacrați. Bazându-se pe lipsa de informare a consumatorilor, vânzările de produse care combină laptele praf cu grăsimile vegetale sunt în creștere, prețul acestora fiind mai mic decât cel al telemelei. „Piața nefiscalizată poate oferi uneori prețuri mici, însă pentru produse cu grăsimi vegetale și alte ingrediente care nu ar trebui folosite”, afirmă Cornel Cărămizaru, pentru revista Progresiv. „Brânza cu conținut vegetal, cu denumirea oficială de specialitate pe bază de lapte și grăsimi vegetale, a mâncat mult din piața telemelei. Consumatorul nu este educat în privința acestor produse, nu știe că au în compoziție ulei vegetal și chiar le apreciază pentru că sunt mai cremoase. Marea majoritatea a acestor produse se vând vrac și în general nu există o etichetă care să îți spună ce conțin”, atrage atenția Marius Bîcu. „Deja în momentul de față producția acestor specialități din lapte praf și grăsimi vegetale reprezintă o afacere și în România. Se poate face simplu un calcul de cost și un tehnolog bun poate obține o astfel de specialitate care să se vândă. Produsul poate fi bun, dar este important să fie corect etichetate, iar consumatorul să știe ce mănâncă”, consideră, la rândul său, Adriean Asan-Mic, directorul general al producătorului de lactate Lactag. (Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro; Foto: Jurnalul de Arges))