Doar doi dintre cei mai importanți jucători din industria alimentară listaţi pe bursa de la Bucureşti, respectiv Albalact şi Prodlacta, au reușit să obțină afaceri mai mari în trimestrul al treilea comparativ cu aceeași perioadă anul trecut, informeaza ZF. Datele oficiale de la Institutul Naţional de Statistică au indicat o încetinire a ritmului de creştere al cifrei de afaceri în comerţul de alimente şi băuturi în trimestrul al treilea. În luna septembrie cifra de afaceri în comerţul de alimente, băuturi şi tutun a crescut în serie brută cu 7,3% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, însă a fost cel mai mic avans începând din iunie. Deşi INS a anunţat în ultimul an o creştere a consumului lună de lună, jucătorii din retailul alimentar au afirmat că este vorba doar de date statistice, nu de o realitate care se vede în coşurile de cumpărături. Cel mai important canal de vânzare pentru Albalact este comerţul modern, care adună 60% din vânzările producătorului. Irina Măndoiu, responsabilă de strategia de vânzări, distribuţie şi operaţiuni a Albalact a declarat la un moment dat următoarele: La Albalact, am împrumutat în mare măsură din modelul de management antreprenorial al companiei, care îmi stimulează imaginaţia, capacitatea de a vedea lucrurile în perspectivă, libertatea de a-mi asuma responsabilităţi, de a avea iniţiative şi de a lua decizii. Am ajuns să mă identific oarecum cu un antreprenor şi am considerat că într-o multinaţională aş fi îngrădită de prea multe proceduri şi canalizată într-o singură direcţie. Irina Măndoiu lucrează pentru Albalact din anul 2005, de când a intrat în echipa de management care a lansat brandul bine cunoscut Zuzu, iar în prezent este head-ul a patru dintre cele mai importante departamente ale companiei: business analysis, trade marketing, sales şi operaţiuni. Susține că a văzut compania urmând un parcurs de la un jucător local la un jucător naţional, iar apoi la cel mai mare producător autohton din industria laptelui.