„Cu bidonul de lapte am reuşit să creştem categoria de lapte sau cel puţin să aducem consumatori care cumpărau lapte din pieţe către produsele ambalate. De asemenea, acest bidon ne-a ajutat să ne creştem cota de piaţă în segmental de lapte. În noiembrie 2014, Albalact avea o cotă de piaţă de 27,6% în volum şi 31,6% pe total piaţă a laptelui“, spune Stephane Batoux, directorul general al companiei, cu afaceri de 423 milioane de lei (aproape 96 mil. euro) în 2013. Potrivit domnului Batoux, citat de Ziarul financiar, piaţa nefiscalizată reprezintă una dintre cele mai mari provocări ale companiilor de pe piaţa lactatelor, aceasta ajungând la 40% dintr-o industrie care a pierdut peste 100 de fabrici în criză. Cu toate acestea, Albalact este lider pe piaţa laptelui, smântânii şi untului. Conform informaţiilor furnizate de companie, cea mai mare pondere în businessul Albalact o are laptele, urmat de iaurt, smântână, unt şi brânză proaspătă. Amintim că, potrivit ultimelor date, Albalact a ajuns în fericita situație în care, acum, ocupă locul al doilea, în Top-ul procesatorilor de lapte din România, prima poziție fiind ocupată în continuare de Danone România, liderul absolut al vânzărilor de iaurturi. Alăturat acestei probleme ridicată de oficialii firmei din Alba Iulia, Jan Willem Kivits, managerul general al companiei FrieslandCampina a declarat pentru Ziarul financiar că mari dificultăți sunt întâmpinate de producătorii de lactate și din cauza uriașei cote de TVA, fapt care, coroborat cu scăderea puterii de cumpărare a consumatorilor, dar și cu importurile de lactate la prețuri foarte mici, au condus la diminuarea consumului.