Conform Planului tematic au fost controlaţi 308 operatori economici, dintre care la un numar de 150 ( circa 49 %) au fost constatate abateri de la prevederile legale. De asemenea, a fost verificată o cantitate de circa 27 tone produse alimentare ecologice, din care 3 tone (11%) nu se încadrau în normele legale privind protecţia consumatorilor. Măsurile luate de organele de control au fost următoarele: Oprirea definitivă şi retragerea de la comercializare a 36 kg produse alimentare ecologice, în valoare de 1.117 lei, produse cu data durabilităţii minimale depăşită; Oprirea temporară de la comercializare a circa 2.700 kg produse alimentare ecologice, în valoare de 46.500 lei până la remedierea neconformităţilor constatate; Aplicarea de 166 sancţiuni, dintre care 104 amenzi contraventionale in valoare de 393.300 lei şi 62 avertismente pentru încalcarea reglementărilor privind protecţia consumatorilor. Principalele abateri constatate au fost: Comercializarea produselor ecologice în afara datei durabilităţii minimale stabilite de producători, contrar prevederilor legale; Abateri privind etichetarea şi informarea consumatorilor: atribuirea calităţii de “produs ecologic” unor produse care nu se încadrau în prevederile legale; neînscrierea sub sigla ecologică UE a codului numeric al autorităţii sau al organismului de control, respectiv a locului unde s-a cultivat materia primă agricolă din care se compune produsul; lipsa înscripţionării siglei UE pentru producţia ecologică; lipsa înscrierii menţiunii cu privire la locul unde s-a cultivat materia primă agricolă din compoziţia produsului ecologic; înscrierea elementelor de identificare-caracterizare cu caracterele literelor foarte mici, neclare, ilizibile; elemente netraduse sau traduse necorespunzător, lipsa înscrierii cantităţii nete sau a datei durabilităţii minimale, lipsa înscrierii ingredientelor, neconcordanţă între denumirea sub care se vinde produsul şi compozitia reală a acestuia etc. Abateri privind modul de respectare a condiţiilor de depozitare şi expunere impuse de producători; Abateri privind modul de desfăşurare a promoţiilor. Subliniem faptul că domnul Marius Dunca-Președinte al ANPC și domnul Paul Anghel-Director de Cabinet, vor participa la Expo-Conferința Internațională Meat & Milk 2015 în calitate de speackeri, aceștia urmând să detalieze probleme legate de etichetarea și corectitudinea comercializării produselor lactate și a celor din carne.