105
Deși a existat o creștere a gradului de conștientizare a alergiilor și intoleranțelor legate de alimente și băuturi în rândul persoanelor demografice mai tinere în ultimul deceniu, este important de reținut că doar jumătate din populație se simte încrezătoare în a face distincția între o alergie și o intoleranță, informează FMCG Gurus.
O lipsă de înțelegere
În plus, există adesea o lipsă de înțelegere cu privire la impactul profund al alergiilor alimentare asupra sistemului imunitar și al intoleranțelor alimentare asupra sistemului digestiv.
Această lipsă larg răspândită de cunoștințe cu privire la simptomele distincte și impactul asupra bunăstării necesită atenție, mai ales având în vedere că consumatorii percep funcția imunitară și sănătatea digestivă ca fiind fundamentale pentru bunăstarea generală.
Ca rezultat, acest lucru crește probabilitatea ca persoanele să confunde alergiile cu intoleranțe sau afecțiunile de auto-diagnosticare care ar putea să nu reflecte cu exactitate situația lor.
Simptome și ingrediente
La nivel global, informațiile despre consumatori ale FMCG Gurus arată că 41% dintre consumatori raportează că au o alergie sau o intoleranță alimentară, cu o ușoară prevalență a intoleranțelor raportate, care sunt adesea asociate cu simptome mai ușoare.
Descoperirile noastre indică un număr substanțial de consumatori care caută în mod activ să evite anumite ingrediente sau produse atunci când selectează alimente și băuturi din cauza impactului potențial asupra bunăstării lor și a riscului crescut de probleme grave de sănătate.
Subliniază importanța critică a asigurării că etichetarea produselor oferă informații clare și necomplicate și că există o gamă diversă de produse adecvate disponibile pentru a se potrivi persoanelor care respectă cerințele dietetice specifice, atât în comerțul cu amănuntul, cât și în serviciile alimentare.
Diagnostic și surse de informare
Puțin mai mult de o treime dintre consumatorii care raportează că au o alergie sau o intoleranță alimentară nu au primit un diagnostic oficial de la un profesionist din domeniul sănătății. Dintre acești indivizi, doar jumătate au încredere în acuratețea stării lor de sănătate autoproclamate.
Consumatorii apelează frecvent la surse online pentru informații despre alergii și intoleranțe, ocolind îndrumările experților medicali, ceea ce duce la autodiagnosticare și la evaluări potențial inexacte. În consecință, procentul consumatorilor care susțin că au alergii sau intoleranțe depășește adesea statisticile naționale oficiale în multe țări.
Riscurile autodiagnosticării includ interpretarea greșită a simptomelor ca o condiție în care acestea pot necesita ajustări dietetice diferite, precum și potențialul consumatorilor de a elimina în mod inutil nutrienții vitali și produsele alimentare din dieta lor.
Preocupările consumatorilor
Printre consumatorii care susțin că nu suferă de alergii sau intoleranțe, patru din zece își exprimă îngrijorarea fie cu privire la dezvoltarea unor astfel de afecțiuni, fie cred că le au deja. Acest lucru subliniază două aspecte importante.
În primul rând, persoanele ar putea prezenta simptome fără un diagnostic oficial de profesionist din domeniul sănătății, ceea ce duce la cazuri în care oamenii au alergii sau intoleranțe nediagnosticate sau se autodiagnosticează și confundă alte probleme de sănătate cu alergii sau intoleranțe.
În al doilea rând, semnifică o credință larg răspândită că alergiile și intoleranța se pot manifesta în timp din cauza diverșilor factori, de la îmbătrânire și sănătatea intestinului până la obiceiuri alimentare necorespunzătoare și alegeri alimentare.
Indiferent de motivele percepute din spatele dezvoltării alergiilor și intoleranțelor, aceste constatări indică faptul că, în următorul deceniu, proporția consumatorilor care se autoidentifică cu alergii sau intoleranțe este mai probabil să crească decât să scadă. (Foto: Freepik)