Anunțând rezultatele sale financiare aferente anului 2014, Arla Foods a descris anul respectiv ca unul ”cu două jumătăți total opuse ca evoluție”. Astfel, reprezentanții companiei au spus că 2014 a început cu ”vânt din pupa”, pentru afacere, situație care s-a transformat treptat în ”vânt din prova”, în condițiile în care oferta a început să exceadă cererea și consumul Chinei de produse lactate să se ”aplatizeze”. Aceste evoluții ”au devenit mai puternice”, în august 2014, când primul-ministru rus, Dmitri Medvedev, a anunțat introducerea interdicției, pe o perioadă de un an, la importul de produse agricole din Uniunea Europeană (UE), Statele Unite ale Americii, Australia, Canada și Norvegia. ”2014 a arătat că prețul laptelui la nivel mondial este extrem de volatil, și, prin urmare, Arla nu poate face nicio prognoză pentru veniturile pe care firma le va obține în 2015 și nici pentru nivelul pe care prețul laptelui îl va atinge pe parcursul anului 2015”, au arătat oficialii Arla Foods. Rezultate record În ciuda acestei volatilități, Arla Foods a raportat venituri de 10,6 mld € (US $ 12 miliarde), pentru anul 2014, față de € 9,87 mld (US $ 11,2 mld) în 2013. Profitul a urcat de asemenea, de la € 295m (US $ 336m) în 2013, la € 314 m (US $ 357m) în 2014. Cei 13.500 de fermieri-proprietarii ai Arla din Danemarca, Suedia, Marea Britanie, Germania, Belgia, Luxemburg și Olanda au furnizat 11,7 mld. kilograme de lapte în 2014, în creștere de de la 9,5 miliarde de kilograme în 2013. Performanța de preț, ce indică valoarea generată de fiecare kilogram de lapte furnizat a crescut, de asemenea, de la € 0,41 în 2013 la € 0,417 în 2014. “Într-un an cu suișuri și coborâșuri pentru industria produselor lactate la nivel mondial, brandurile Arla au devenit mai puternice, concentrarea asupra eficienței și a controlului costurilor permițându-ne să transformăm totul într-o evoluție pozitivă și în creșterea competitivității companiei în condiții de criză”, a declarat Peder Tuborgh, CEO, Arla Foods. “Condițiile de piață și embargoul rusesc au condus la o situație financiară dificilă pentru proprietarii noștri, dar am lucrat din greu pentru a minimiza efectele negative și a construi o strategie care să se bazeze pe crearea de creștere a afacerii în afara Europei și pe consolidarea afacerii noastre pe piețele noastre principale din Europa”. În ciuda diminuării accesului produselor Arla pe piața rusă, piață care reprezintă aproximativ 1% din veniturile Arla din august încoace, afacerile internaționale ale companiei au raportat o creștere de 14%. A fost o creștere constantă de 20% în Orientul Mijlociu și Africa”, a declarat Frederik Lotz, CFO, Arla. ”În 2014, am început să intrăm pe noi piețe din Asia și Africa, iar în 2015 vom continua să ne orientăm către piețele unde există cerere în creștere pentru produsele lactate sigure și de înaltă calitate”.
Arla a obținut din Danemarca mai mult lapte decât din orice altă țară în 2014. Marea Britanie a rămas însă, cea mai mare piață Arla în ceea ce privește veniturile obținute. Cu vânzări de 2,8 miliarde € (US $ 3,2 miliarde), Marea Britanie a adus 27% din valoarea veniturilor totale ale Arla. ”Piața din Marea Britanie s-a dovedit una cu foarte multe provocări și am fost nevoiți să găsim o serie de măsuri necesare pentru a asigura o creștere durabilă pe termen lung aici”, a declarat Peter Giørtz-Carlsen, vice-președinte executiv, Arla Foods UK. ”Suntem foarte conștienți de provocările continue ce ne stau în față, dar este vital să rămânem fermi în demersul nostru de a construi o organizație care să fie competitivă astăzi și în viitor. Interesul nostru se manifestă în continuare pe adăugarea de valoare pentru proprietarii noștri prin îmbunătățirea eficienței, pe menținerea poziției puternice a mărcilor noastre în toate categoriile de produse lactate, precum și pe maximizarea veniturilor noastre, prin mutarea interesului spre categoriile care ne oferă cele mai bune randamente”, a adăugat Giørtz-Carlsen.